شناسه خبر : 93714
پنجشنبه 14 مهر 1401 , 17:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ریشه اغتشاشات اخیر

وحید نادر شاگرد اتوبوس - آشوب با اعتراض فرق دارد و این برداشت که ریشه آشوب های اخیر گرانی و ... است، با آنچه در کف خیابان(تجمع های آرام همراه با کشف حجاب حداکثر چند هزار نفری) و شعار و آشوبگران(زن؛ زندگی؛ آزادی؛ و حجاب و ..) و عدم همراهی و عدم هم صدایی مردم(که شدیدا تحت فشار گرانی و سوء مدیریت و.. هستند) دیده می شود، کاملا منافات دارد.

داعش و کومله(صحنه گردانان اصلی اشوب ها) با هدف عقیم و کم اثر کردن پیآمدهای اقتصادی و ... توافقات نشست شانگهای و پیامدهای انسانی اخلاقی سیاسی اجتماعی و بین المللی راهپیمایی بین ادیان اربعین میدان آمدند.

برای آنها فقط ناآرامی یکی دو ماهه مدنظر است که سرمایه گذاری خارجی و ارزی در ایران منتفی گردد. عین نا آرامی تیر 1378؛ نا آرامی سوسک؛ ناآرامی 1388 (خنثی کردن نامه های اوباما و تغییر نظر وی) و ...

اینستاگرام

ریشه اغتشاشات اخیرا را نمی توان صرفاً به عوامل بیگانه فتنه جو خارجی نسبت داد ، عده زیادی از اعتراضات را نوجوانان و جوانان دختری هستند ، که تمایلی به رعایت حجاب نداشته وندارند!
در این بین رسانه های فارسی زبان خارجی به خصوص انگلیسی ، بسیار حائز اهمیت است ، آنان با پاشیدن بنزین روی احساسات این گروه ، آنان را تحریک کرده و به قولی نشسته اند لب گود ، می گویند : لنگش کن ! از طرفی بخاطر غیرت مردم کرد نشین ، این رسانه ها این مردم را هدف قرار داده و مردم کردستان را در برابر حاکمیت قرارداده .!!
اگر نگاه کنیم فوت مرحومه مهسا امینی ، استارت و آغازاین اغتشاشات بوده و رسانه های خارجی فارسی زبان آنرا هدایت کرده و به جوانان و نوجوانان خط می دهند و با پخش فیلم های داخل کشور، موضوع برخورد پلیس را بسیار امنیتی تلقی کرده و در تمامی اخبارها ، سر خط خبرهای خود را به این عنوان اختصاص داده اند " خیزش جهانی ایرانیان ، علیه جمهوری اسلامی ایران" و اینکه این سری اعتراضات با اعتراضات سابق فرق می کند ، موضوعی که در این 43 سال هر گاه اعتراضی رخ داده ، بیان کرده اند..!!
این رسانه ها با پروپاگاندا(تبلیغات با هدف مشخص و معین) خیلی حرفه ای ، به این اوضاع پرداخته و دو هفته پس از آغاز این اغتشاشات و اعتراضات ، مدیر شبکه بی بی سی فارسی اعلامیه ای منتشر کرده و در آن اذعان داشته : مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران ، شبکه بی بی سی فارسی را تهدید کرده اند ، که این شبکه از مقامات جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند و در پایان این اعلامیه آمده : بی بی سی فارسی ، همچنان بیطرف است و اخبار خود را همانگونه که رخ می دهد ، پوشش می دهد ، حال اگر از مخالفان ایران باشد یا موافقان حکومت ایران .!!
اینجاست که می گوییم : ما دم خروس را باور کنیم ، یا قسم حضرت عباس را ..؟؟
ریشه این ها بعضا در عمل نکردن وعده های دولت و سر باز زدن از اجرای قوانین است
مجلسی که دست به تصویب قوانینش عالیه اما دولتی که اجرا نمیکنه ریشه این حوادث هست
و همچنین گرفتن انتقام «عدم تسلیت» و «عدم شرکت در بخاک سپاری الهه آنها»(ملکه انگلستان) را از مردم و دولت جمهوری اسلامی بگیرند؛ و صد البته تعدادی از معترضان که در آشوبها حضور داشتند؛ به ایراد؛ پیش خود خواهند کفت که : «من که خودم را خوب می شناسم و مستقل مستقل هستم و هیچ مواجب و خطی از جایی نگرفتم و همینطوری خودم تصمیم گرفتم و ... » این حرف این تعداد صحیح هست آنها بازیگران مستقل و بدون مواجب و بدون وعده پناهندگی و ... هستند که توسط ریسمان های نامری سرسپردگان استعمار و ..در نمایشی ایفای نقش میکنند که «تامین منافع استعمار» و ... و «انهدام ایران» و «راه اندازی سریال ریختن خون ایرانی بدست ایرانی» را سرلوحه قرار دارد؛
ما از اغتشاش گر بیزاریم و پیرو خط ولایتیم

بنام خدا
درست است که ضعف های داخلی نقش زیادی در شروع و ادامه یافتن اغتشاشات دارد؛ اما ما نباید نقش عوامل خارجی را نادیده بگیریم یا کمرنگ جلوه دهیم. برای پی بردن به ریشه ها و عوامل خارجی جنگ و بحران دائمی در خاورمیانه ( نه فقط ایران) توصیه می کنم خوانندگان محترم اندیشه ها و آثار برناد لوئیس، هنری کیسینجر، زبیگنیِف برژینسکی، فرانسیس فوکویاما، ساموئل هانتینگتن، و نقدهای نوشته شده بر اندیشه های آنان را بخوانند. همچنین، برونداد اندیشکده های غربی متمرکز بر ایران، مطالب روزنامه های حریان اصلی، و اظهارات دولتمردان و سیاستمداران آمریکا و متحدانش در چند ماه اخیر را مطالعه کنند. بعنوان مثال، هنری کیسینجر معتقد بود خاورمیانه باید درگیر جنگ های سی ساله شود و برنارد لوئیس تاکید بر تجزیه کشورهای بزرگ خاورمیانه به کشورهای کوچک و ضعیف داشت تا خطری برای غرب نداشته باشند. با اندکی اختلاف نظر، هر دو معتقد بودند غرب باید با تشدید اختلافات قومی و مذهبی و برافروخته نگه داشتن شعله جنگ در منطقه خاورمیانه، این کشورها را عقب نگه دارد و از خطرات بالقوه از جانب آنها پیشگیری کند.
دو مقاله علمی زیر این مسئله را خیلی خوب بررسی و بحث کرده اند:
استراتژیست های آمریکا و شکل گیری جنگ های مذهبی در خاورمیانه
علی اکبر جعفری، و امین جعفری، فصلنامه علمی)مقاله علمی-پژوهشی( پژوهشهای سیاسی جهان اسلام، سال دهم، شماره دوم، تابستان 1399 ، صص 110 – 8
https://priw.ir/article-1-1042-fa.pdf

تبيين انگارة تاريخي برنارد لوئيس در ارتباط با نظريۀ خاورميانۀ جديد
سيد امير ميرهلي، اصغر منتظرالقائم ومصطفي پيرمراديان، پژوهشهاي علوم تاريخي، سال 12 ،شمارة 2 ،تابستان 1911 از ص 571 تا 513
https://jhss.ut.ac.ir/article_78029_2d191ebe955b8f31ece25da761888720.pdf
اکبر فیجانی


بنام خدا
بحران سازی و آتش افروزی در خاورمیانه و تجزیه کشورهای بزرگ این منطقه به کشورهای کوچک و ضعیف، هدف اصلی و غایی قدرتمندان غربی و صهیونست است؛ آمریکا و دیگرکشورهای استعمارگر، سالها تلاش داشته اند طرح های نظریه پردازانی چون برنارد لوئیس و هنری کسینجر را در خاورمیانه اجرا کنند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi