شناسه خبر : 94442
دوشنبه 02 آبان 1401 , 15:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کلهر: در موضوع استخدام ورزشکاران جانباز و معلول عقب هستیم

قول کلهر برای حل مشکلات ورزشکاران پاراتیراندازی و بوچیا

 

سینا کلهر در بازدید از فدراسیون جانبازان و معلولین در جریان مشکلات برخی از ورزشکاران قرار گرفت و گفت مشکلات آنها را رفع می‌کند.

در روز پایانی هفته تربیت بدنی سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با تاخیر یک ساعاتی در محل فدراسیون جانبازان و معلولین حاضر شد.

در این روز که به نام توانمندی ورزش جانبازان و معلولین نام گذاری شده است وی به همراه برخی مسئولان از اردوی تیم ملی پاراوزنه برداری و پاراتیراندازی بازدید کرد.

حسین توکلی سرمربی تیم ملی پاراوزنه برداری از شرایط تمرینی و برنامه‌های اعزامی تیم ملی تا بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک گفت و کلهر هم در بازدید از اردوی پاراوزنه برداری از افتخارآفرینی سیامند رحمان یاد کرد و گفت: شما الگویی برای سایر ورزشکاران و مردم هستید.

حسین امیری سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی نیز پس از ارائه گزارشی از تمرینات تیم ملی به مشکل نداشتن و کمبود فشنگ ملی‌پوشان اشاره کرد و کلهر نیز قول مساعد داد و اظهار داشت: با تمام قوا برای حل مشکل پاراتیراندازی اقدام می‌کنیم و در کنار ورزشکاران هستیم.

وی درباره مشکل فشنگ ورزشکاران پاراتیراندازی تصریح کرد: این شامل فدراسیون تیراندازی هم می‌شود و مختص به اینجا نیست، بخشی از این موضوع به تحریم‌ها برمی‌گردد و بخشی هم به شرکت‌های تولیدکننده داخلی که کیفیت فشنگ‌های تولیدی قابل قبول نیست. قرار شده است که جلسه‌ای برگزار شود تا حداقل برای بخش قهرمانی از فشنگ‌های با کیفیت خوب استفاده شود. اگر شرکت‌های داخلی بتوانند این کار را انجام بدهند، از فشنگ‌های تولیدی خودمان استفاده می‌شود و اگر نمی‌توانند این کار را انجام بدهند، اجازه واردات وجود داشته باشد که این مسئله تأمین شود.

قول کلهر برای حل مشکلات ورزشکاران پاراتیراندازی و بوچیا

کلهر در سالن مسابقات بوچیا حاضر شد و این رشته را از نزدیک مشاهده کرد. وی همچنین با ورزشکاران نیز صحبت کرد. برخی والدین از نداشتن برخی تجهیزات و گران بودن توپ و نداشتن سالن مناسب تمرینی در غرب تهران گفتند و کلهر نیز گفت: این مشکل را در جلسه با شهرداری مطرح و حل می‌کنیم.

وی از ورزشکاران بوچیا هم با اهداء هدایایی تجلیل کرد.

 

کلهر: در موضوع استخدام ورزشکاران جانباز و معلول عقب هستیم

 

سینا کلهر در حاشیه بازدید از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، اظهار داشت: اردوهای تیم‌های ملی پاراوزنه‌برداری و پاراتیراندازی را از نزدیک دیدم، این ورزشکاران الهام‌بخش هستند. همت و اراده بچه‌ها و تلاش مسئولان برای کمک به کسانی که در ظاهر با نقص مواجه هستند، ولی در باطن اراده قدرتمندی دارند، دیده می‌شود، این برای من بازدید خوبی بود و امیدوارم یکی دو مشکلی که وجود دارد، رفع شود. هدف ما این است که فضاها و اماکن برای این قشر توسعه پیدا کند و بتوانیم در راستای اجرایی شدن قانون قدم برداریم و آن را محقق کنیم.

وی ادامه داد: ورزش بهترین راهی است که می‌‌توانیم نشان بدهیم محدودیت‌های ظاهری، کمبودی را ایجاد نمی‌کند. برخی از ورزشکاران در ظاهر محدودیت‌های زیادی دارند، ولی با همین شرایط کار بزرگی انجام داده‌اند و توانسته‌اند در یک رقابت خودشان را نشان بدهند. به‌نظرم ورزش، بدون صداترین صدای بلند عالم است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: من با ورزشکاران و مربیان صحبت کردم و آنها از امکاناتی که دارند، راضی بودند و خیلی خوب تمرین می‌کنند. به این تیم‌ها امید زیادی برای قهرمانی جهان و پارالمپیک است. خوشبختانه مقیاس ورزشکاران پارالمپیکی ما کسب عناوین اول و دومی در جهان و پارالمپیک است و دیگر به آسیا و مسابقات داخلی فکر نمی‌کنند، این اتفاق خیلی بزرگی است و امیدوارم همین‌طور تداوم داشته باشد.

کلهر درباره برطرف شدن مشکلات ورزش جانبازان و معلولین گفت: یک تکلیف قانونی وجود دارد که نه‌تنها ما، بلکه همه دستگاه‌ها و نهادها در جهت تأمین امکانات و اشتغال این ورزشکاران و حمایت مالی مکلف به انجامش هستند. ما سعی می‌کنیم هر شش ماه یک بار گزارش عملکرد را از دستگاه‌ها بگیریم؛ در برخی نقاط کارهای خوبی انجام شده است، ولی در برخی نقاط دیگری عقب هستیم، مثلاً در استخدام ورزشکاران و تأمین شغل‌شان عقب هستیم که ان‌شاءالله در این دوره این اتفاق رخ بدهد که دغدغه آنها برطرف شود.

 

 

 

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi