شناسه خبر : 95073
سه شنبه 17 آبان 1401 , 13:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنده با بیش از ۸ سال اسارت...

ع قاسمی - بنده فقط خواستار یک ملاقات از نزدیک با رهبری هستم تا با ایشان مشکلاتم را بازگو کنم. بیش از 30 سال از اتمام جنگ گذشته و خیلی از پدر و مادرهای شهدا فوت کردند؛ خیلی از جانبازان و آزادگان از این دنیا رفتند، واقعا چرا قوانین در اواخر دهه 60 یا اوایل دهه 70 با کلی هزینه از بیت المال تصویب شده ولی با گذشت سال ها هنوز درست و بجا اجرایی نشده؟ فقط در بوق و کرنا طوری این قشر را معرفی کردنند که حتی اقوام و نزدیکان خود ما هم معترض هستند که تمام امکانات دراختیار ما هست.

آیا اگر بنده با بیش از 8 سال اسارت و 55 درصد جانبازی و با مدرک دیپلم سال 58 یک کارگر ساده این مملکت بودم الان یک مسکن 50 متری طبقه چهارم بدون آسانسور و پارکینگ با کلی اقساط بانکی را نداشتم. از داشتن ماشین که به دلیل نداشتن پول خرید خانه مجبور به فروش آن شدم، بارها محبور شدم به دوستان و اقوام که مدام کنایه و تیکه پرانی می کنند «بگم فردا صبح که ماشین دولت خوار و بار برایم بیاورد حتما آدرس شما را می دهم»!

دو فرزندم با مدرک فوق لیسانس که بنیاد فقط مدارک گرفته و تا این لحظه دریغ از یک تماس، خودشان در شرکت خصوصی توسط یکی از دوستانشان مشغول به کار هستند.

با آمدن این دولت و مجلس کلی خوشحال شدیم که حداقل این مسئولین ما را درک می کنند؛ چرا که مدعی هستند انقلابی اند. ولی برعکس، اولین کم لطفی ایشان دور زدن قانون تعیین حق پرستاری به دلیل کسر بودجه بود.

ای‌کاش رهبری یک نهاد یا یک هیاتی تشکیل می دادنند تا به صورت ناشناس و سرزده به این مسئولین و نهادهای مربوطه در جامعه شهر و روستاها سری می زدنند تا خوب متوجه تفاوت ها و کم کاری و کم لطفی سازمان بنیاد شهید می‌شدند.

بله! بعضی افراد از هر امتیازی از گرفتن تاکسی تا مدرسه غیر انتفاعی و غیره استفاده کردند و عده‌ای هم به دلیل شرایط محل کارشان که دولتی نبوده یا فرزندی نداشتند، واقعا هیچ امتیازی شاملشان نشده است.

چه زیبا گفتند که در ایران همه چیز به شانس بستگی دارد. ای‌کاش مسئولین رده بالای کشور بعد از اتمام دوره مدیریتی هر مسئول و مدیر و وزیر و غیره یک نتیجه‌گیری می‌کردند. طرف نقش یک رزمنده جنگ را نمایش می‌دهد، کلی امکانات و دستمزد آنچنانی دریافت می‌کند ولی خود شخص رزمنده به دلایلی که زمان جنگ تحصیل و کار و کسب درآمد را رها کرده، رفته جنگ الان از داشتن یک زندگی ساده محروم شده است، از طرفی هم باید انواع و اقسام دردها را تحمل کند. از همه بدتر و دردناک‌تر شنیدن کنایه اطرافیان خودش است.

متاسفانه فرزندان قشر جنگ و اسارت و شهادت و مجروحیت از معرفی کردن خودشان طفره می‌روند. بجای افتخار کردن به کار پدرشان، شاکی هستند. جالب است که یک سلبریتی صدا و سیما و ورزش را چنان تمجید می‌کنند که در جامعه، قشر جوان رزمندگان جنگ را نمی شناسند.

چند ماه قبل در سالگرد شهید صیاد شیرازی، گزارشگر سیما چند تا عکس داخل خیابان‌های تهران به مردم کوچه و بازار نشان می‌داد. 90 درصدِ مردم این عزیزان را نمی‌شناختند؛ ولی فلان بازیگر زن خارجی را کلی معرفی می‌کردند. چندصباحی بیشتر نمانده که یادگاران جنگ و انقلاب و شهادت و اسارت دیگر در بین ما نباشند و این افراد ‌به‌ظاهر انقلابی و سودجو راحت اموال این کشور را غارت کنند.

اینستاگرام
سلام.. برای ازادگان وجانبازان جنگ تحمیلی احترام قابل شوی چون گنج های معنوی ودر گرانی هستن غیر مقایسه وحساب وکتاب.. چون تمام عمر خودرا هزینه کرده ومسعولین بنیاد های شهید وجانبازان خودرا مدیون رنج وزحمت مرارتهای سخت دوران اسارتش باعث متداوم انقلاب شده. ایا در خور وشایسته یک ماشین تقسیط پراید نیستن.. والحق والنصاف.
باسلام دوستان بزرگترین آفت این کشورخودمسولیین هستندطی این 43سال حتی یکبارهم یک مدیرومسول ونیروی انتظامی وحتی اختلاسگران ورانتخواران وغیره رادرست بررسی ونتیجه آن رابه ملت گزارش نکردندمگرمیشوددراین کشوریک مسول اشتباهی نکندوازملت عذرخواهی نکندکلا کشوربین دوقشرتقسیم شده است اصلاح طلب واصوالگراهر8ساله ریس جمهورووزراونماینده ومدیران ومسولیین جابجامیشوندبدون تحقیق وبررسی ازنتیجه کارشان هرگروه درراس کارباشدتمام مشکلات وکمبودهارابه گردن قشردیگری انداخته وبهانه تراشی میکندمتاسفانه فقط طی هردوره دولت هاازپرتاب ماهواره وموشک وافتتاح فلان پروژه صحبت ونمایش داده میشودولی زندگی ملت روزبه روزدرحال سخت ترشدن هست متاسفانه مامردم هم فقط بدون اطلاعات ازروی تعصب طرفداری ازاین دوقشرمیکنیم یعنی همه رادرگیرسیاست وبحث کردنندطی این یکسال واندی دولت جدیدمیگن شتاب پیسرفت انقدرزیادهست که مردم نمی توانندببینندبایدازجناب محسن رضایی خواسته بشودحداقل چندموردراتوضیح بدهندفقط دردفترنشستن یارفتن درمکانی سخنرانی کردن کاری درست نمی شودبهرحال دیگرکشورهاهم درحال ساخت راه وجاده واتوبان وغیره هستندولی درکشورمابعضی ازپروژه هاازاین دولت به دولت بعدی انتقال داده میشودیک نمونه بیمارستان پاکدشت ازدولت خاتمی به احمدی نژادوبعدی وامروزی رسیده هرکدام هم قول بودجه دادنندولی باحرف زدن کاری درست نمیشود
باسلام مسولیین اجرایی کشورواقعافوق العاده ایثارشامل سربازان آزاده وجانبازان بالای 50درصدچرانمیشودبهرحال یک سرباززمان جنگ که درچندعملیات وبیش ازیکسال درخط مقدم بعنوان بی سیم چی گروهان پیاده دوبارمجروح شدن ونزدیک 8سال دراسارت دشمن وطبق کمیسییون بنیادسال 70بعدازازادشدن خودبنیاد55درصدتعین کرده تازمانیکه شاغل بودیم قوانین فوق العاده ایثارخبری نشدبعدازبازنشستگی محل خدمتمان طبق اصل 44سال 87خصولتی شده الان هم که ببه بهانه خصوصی شده فوق العاده ایثارشامل نمی شودپس این امتیازنصیب چه کسانی میشودامسال هم این دولت کریمه ومجلس انقلابی تنهاقشری راکه طبق قانون سالهای گذشته بجای 57درصدافزایش حق پرستاری را38درصداعمال کردندآیااگرکسربودجه هست چرافقط این قشرمگرحق وحقوق یک پرستارازجانبازان کمترشده یاافزایش تورم شاملشان نشده است فقط مشکل بودجه وکسرمنابع برای این قشرهست خداراشکرتمام ادارات وسازمانها وموسسات وحوزه ونشرآثاروهزینه بیوت آقایان وپول توجیبی آقازاده هاافزایش بودجه داشتندبهرحال درایران همه چیزشده شانسی خیلی هاباامتیازات بیشتررفاهیات کمترشاملشان میشود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi