شناسه خبر : 95217
شنبه 21 آبان 1401 , 10:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گام بلند بنیاد شهید برای ایجاد بیش از ۲۰ هزارشغل

محمدی گفت: علاوه بر تفاهم‌نامه و قرارداد‌های سال گذشته با دستگاه‌های مختلف، تفاهم‌نامه‌های جدیدی برای ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی برای ایثارگران منعقد می‌شود.

 

انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید برای ایجاد بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی برای ایثارگران«علیرضا محمدی» مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال ایثارگران اظهار داشت: در سال جاری برخلاف سال‌های گذشته تخصیص منابع تبصره ۱۶ به استانداری‌ها تفویض شده و جذب و پیگیری آن برعهده مدیران استانی است و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز قطعاً در راستای تسهیل گری، فراهم نمودن زیرساخت‌ها و تأمین منابع بیشتر نقش آفرینی خواهد کرد.

محمدی افزود: از منابع موجود در کشور در حوزه مشاغل خرد بر اساس قانون تخصیص حداقل ۱۰ درصد از منابع قرض‌الحسنه بانک‌های دولتی به استانداری‌ها تفویض شده و با پیگیری‌های به عمل آمده در دولت سیزدهم این حداقل ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته ۷ برابر افزایش داشته است.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در مورد افزایش تعداد مشمولان دریافت تسهیلات اشتغال گفت: با عقد تفاهم‌نامه‌ها با دستگاه‌ها در تلاش هستیم تا آن دسته از فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد فاقد شغل نیز همانند سایر افراد از این تسهیلات بهره‌مند شوند تا رضایتمندی جامعه ایثارگری را به دست آوریم. انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید برای اشتغال ایثارگران با مبلغی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بیش از ۲۰ هزار فرصت شغالی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ابلاغ دستورالعمل اجرایی توسط وزارت اقتصاد پرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد و با توجه به مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته با بانک مرکزی و با تصویب شورای پول و اعتبار، مبلغ تسهیلات از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و در برخی رسته‌های شغلی به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
با سلام
مسئولین فاش نیوز
اطلاع رسانی های اینجانب را اگر خیر خواه ایثارگران هستی تیتر کن
گرچه دور زدن قوانین از طرف خود دولت است و از مسئولین آن توقع اجرای قانون داشتن کاری محال است
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه شنبه ۱۴ آبان‌ماه با حضور در برنامه زنده «صف اول» شبکه خبر آخرین برنامه‌ها، اقدامات و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تشریح کرد.
در قسمتی از صحبت هایشان گفتند: در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران بیش از حدود ۱۰۰ هزار نفر کد تبدیل وضعیت را دریافت‌ کرده‌اند و حدود ۳۰ هزار تبدیل وضعیت شده‌اند و فرآیند تبدیل وضعیت آنها انجام شده است. مراحل تبدیل وضعیت سایر ایثارگران نیز در حال انجام است و مشکلی در سازمان‌های دولتی نداریم و مشکل در دستگاه‌های غیردولتی است.

حال باید به ایشان گفت :جناب قاضی زاده هاشمی چرا این حرفهارو میزنی آیا نیروهای مسلح و صنایع دفاعی وزارت دفاع جزء دولت نیستند !!؟
وقتی جناب پاکدل معاون حضرت عالی در اردیبهشت ماه امسال گفتند گزارش نیروهای مسلح را به مجلس داده ایم و باید نیروهای شرکتی تبدیل وضعیت شوند شما صحبت های ایشان را نشنیده اید که میگیید مشکلی در دستگاه دولتی نداریم !!!؟
جهت اطلاع نیروهای ایثارگر در وزارت دفاع بخصوص نیروهای شرکتی
((به نقل از خبرگزاری ... :عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر نماینده ارومیه به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مبنی بر لزوم رعایت عدالت در تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر را قرائت کرد.))
!!
بعد از این همه سال که در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران بهانه های بچگانه می آوردند و قوانین را به دلخواه خود تفسیر میکردند در سال ۱۴۰۰ قانونی تصویب شد که همه حالات استخدام در آن ذکر شده و دیگر جای بهانه جویی نیست
اما کماکان بعضی از وزارت خانه ها و نهادها از اجرای قانون مدون مجلس خود داری میکنند !
بعد از گذشت حدود ۲سال از تصویب قانون و تمدید آن وزارت دفاع در مورد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر خود هیچ اقدامی نکرده است !
و مجلس تازه به خودش زحمت داده یه تذکر داده خب که چی از فردا جناب وزیر قانون را اجرا میکنه !!؟
نخیر
اصلا پرسش من این است با کدام قانون نیروی شرکتی چه ایثارگر چه غیر ایثارگر در مشاغل حاکمیتی استخدام کرده اید !!؟
بعد رییس جمهور وقت میاد میگه باید شرکت های سوری جمع بشه !خدایی خنده دار نیست اون از حقوق مصوب اداره کار که نصف میزان مبلغ کارشناسی شده خط فقر نیز نمیباشد اونم از ایجاد شرکت های سوری در نیروهای مسلح بخصوص صنایع تولیدی مهماتسازی ، باعث تعجب این است که همه نیروهای مسلح زیر مجموعه ستاد کل هستند و رییس ستاد کل را نیز فرمانده کل قوا مشخص میکند !!
این رفتار فقط مردم و ایثارگران را نسبت به نظام و دولت بد بین و ناراضی میکنید
شرکت های سوری در وزارت دفاع با کدام قانون !؟؟
به گفته جناب پاکدل یکی از معاونت های بنیاد شهید گزارش نیروهای مسلح را در اردیبهشت ماه به مجلس داده اند!!جای تاسف دارد که انقدر زمان برد تا یک نماینده مجلس به وزیر دفاع تذکر دهد !!؟
اینها همه اش شو من بازی است دست از این کارها بردارید
جناب رییس جمهور ابراهیم رییسی اول شرکت های سوری داخل خود دولت رو جمع کن که اصلا هیچ قانونی هم پشتیبانه آنها نیست
فاش نیوز لطفا نشر بده در تیتر خبر که اطلاع رسانی بشه
فاش نیوز : ۲تا اطلاع رسانی فرستادم که با یه سرچ ساده میبینید همش درسته
پس اگر خیر خواه ایثارگران هستی بدون کم و زیاد کردن متن انتشار بده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi