شناسه خبر : 95387
پنجشنبه 26 آبان 1401 , 11:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مهمترین هدف قوانین و انقلاب اسلامی و بزرگترین وظیفه مسئولان

حمید مومنی -  مهمترین هدف قوانین اسلامی و انقلاب اسلامی ۵۷ و بزرگترین وظیفه مسئولان و مدیران و نمایندگان مجلس و قوه قضائیه، از بالاترین مقام کشور(رهبری معظم انقلاب) گرفته تا دولت و شورای امنیت ملی ایجاد فضای امنیت و رفاه و آرامش برای ملت و همه شهروندان است. چنانکه مهمترین هدف قوانین بشری ایجاد فضای امنیت و آرامش برای شهروندانش در سراسر جهان است. انسان امروزی به خوبی می داند مهمترین موهبتی که در پرتو رعایت قانون صحیح نصیب انسان می شود امنیت، رفاه و آسایش، احقاق حقوق و عدالت و جلوگیری از ظلم است.

امروزه در جوامع موضوع امنیت را نوعی نعمت بزرگ اجتماعی می پندارند؛ به گونه ای که امنیت نعمتی است که تمام حکومت ها برای تحقق آن تلاش می کنند. مهمترین هدف قوانین بشری ایجاد فضای امنیت و آرامش برای شهروندان است. انسان امروزی به خوبی می داند مهمترین موهبتی که در پرتو رعایت قانون نصیب انسان می شود امنیت، رفاه و آسایش، احقاق حقوق و عدالت و جلوگیری از ظلم است. جوامعی پیشرفته محسوب می شوند که بتوانند فضای امن‌تری را برای شهروندان خود فراهم کنند.

یک شهروند حتی اگر بخواهد مؤمن و مسلمان خوبی باشد، باید در زندگی اجتماعی خود احساس امنیت کند؛ در اقتصاد و معیشت ایمن باشد؛ نگران و مضطرب نباشند؛ و ظلم و اجحاف از جامعه دور و عدل و احسان و آزادی واقعی و انسانی در آن جامعه جایگزین شود.

امام خمینی در پیام هشت ماده‏ ای چه زیبا می فرماید: «باید ملت از این پس که حال استقرار و سازندگی است احساس آرامش و امنیت نمایند و آسوده خاطر و مطمئن از همه جهات به کارهای خویش ادامه دهند، و اسلام بزرگ و دولت اسلامی را پشتیبان خود بدانند، و قوه قضاییه را در دادخواهی ها و اجرای عدل و حدود اسلامی در خدمت خود ببینند، و قوای نظامی و انتظامی و سپاه پاسداران و کمیته‏ ها را موجب آسایش و امنیت خود و کشور خود بدانند. و این امور بر عهده همگان(بخصوص مسئولان)‏ است‏.» (صحیفه امام؛ ج 17، ص 141 و جلد 10، ص 274)

اینستاگرام
سلام
البته حرف شما به عنوان یک آرمان و هدف غایی و در کلیت درست است ولی در جهان به هم پیوسته امروزی که کشورهای استکباری و غارتکر استعمار و استثمارگر با هم همدستند و دنیا را یک پیکره می دانند که خودشان به منزله سر و دیگران به منزله اسافل اعضایش هستند راه زیادی تا رسیدن به آن هدف غایی داریم و امام و رهبری و همه عقلا هم تأکید دارند که باید قوی شویم تا در این جنگل بتوانیم حرف خود را به کرسی بنشانیم. ما همین که توانسته ایم مستقل وعزتمند شویم که این اصل و اساس پیشرفت و توسعه واقعی اگرچه با زحمت و دیرتر باشد، باید ممنون جمهوری اسلامی و شهدا و رهبرانش باشیم. الان می بینید که با تهاجم فرهنگی دشمن از جوانان و نوجوانان ما برای خودش سرباز ساخته و از درون خانه هایمان با ما در جنگ است و می خواهد ابتذال و برهنگی و مرعوبیت را بر تمام ارزش های ما غلبه دهد. باید هشیار باشیم و به قضایا سطحی ننگریم. الان جنگ احزاب است و مقاوت اصلی در این جنگ معنا پیدا می کند. باید بر این شیاطین و شیطان زده ها که جنگ جهانی رسانه ای فرهنگی را علیه ما به عنوان آخرین حربه راه انداخته اند پیروز شویم تا بتوانیم آسوده تر به سوی آرمان های والای خود پیش برویم.
قاعتا حق بر شیطان و ارزش های بلند اسلامی و انسانی بر ابتذال و پوچ گرای پیروز است و حتی در این مسیر نفس مبارزه خود پیروزی است و رفتن رسیدن است!
از کاربرمحترم،کمترین جانباز دفاع مقدس ،چندسوال داشتم،لطفا درصورت امکان پاسخ بفرمایید:
این استقلالی که حضرتعالی از آن سخن گفتید، زمانی سر در وزارت خارجه کشورمان بود،نه شرقی،نه غربی،جمهوری اسلامی
سوال:آیا ما با توجه،به رابطه با شرق،روسیه و کشوری کمونیست مثل چین، و نداشتن استقلال عمل،که حتی نتوانستیم یک قرارداد(برجام)را بدون اجازه روسیه امضاء کنیم،منظورتان کدام استقلال بود.
سوال بعدی در ارتباط با تهاجم فرهنگی: تمام بچه های اسطوره و قهرمانان جنگ دفاع مقدس،همگی پرورش یافته در نظام ستم شاهی پهلوی بودند، جمهوری اسلامی با فرصت ۴۳ساله،با نسل جوان و نوجوان ما چکار کرده،که همگی بی ایمان و بی اعتقاد و افسرده و بی برنامه و بی آینده ......آنها از جمهوری اسلامی فقط رانت خواری،،ژن های خوب،اختلاس،نا کارآمدی مدیریتی ،.... بخاطر دارن ،،حضرتعالی صحبت از تهاجم فرهنگی میکنید!!!!! وقتی جوان ایرانی میبیند،فلان مدیر انقلابی نما،فرزندش را به کشور کفر و متخاصم کانادا و آمریکا فرستاده، و فرزندش در آنجا با برهنگی ورقص مشغول زندگی لاکچری با پول همین ملت مشغولند،اصلا نیازی به تهاجم فرهنگی هست!!!!!!؟؟
ایکاش حضرتعالی بجای اینهمه خودستایی و طوری نشان دادن که انگاری همه چیز گل و بلبل هست، کمی جسارت داشتید ، و حقایق را میگفتید،برای ایرانی بهتر و فردایی برتر،،،، آقایان وقت خیلی زود دیر میشود،،اگر واقعا حتی کمی انقلابی هستید و خودتان را مدیون خون شهدا میدانید،،تا الان هرچی بود گذشت ،،ولی بیاید انقلابی،ریشه یی تلاش کنیم،،مدیران بی تخصص و انقلابی نما که با پول بیت المال فرزندانشان را بخارج فرستادن از کار برکنار کنیم،،کارها را به افراد جوان،نخبه،خوش فکر بسپاریم،(آقا نترسید،بخدا این جوان وقتی بهش توجه بشه،غوغا میکند)،،افرادی با سن های بالا با داشتن چندین سمت و مقام را بازنشسته کنیم،به جوانان خوش فکر وبا تحصیلات این مملکت بها بدیم،،به آینده امیدوار بشن، شایسته سالاری را جایگزین ژن های خوب کنیم،،عدالت را در عمل برای جوانانمان معنا کنیم،،مدیران خیال باف را کنار بگذاریم،مدیران،جوان واقع گرا،عملگرا جایگزین کنیم،،باید اختلاس را به صفر برسانیم،باید با کل دنیا بر پایه احترام متقابل ارتباط داشته باشیم،قوی شدن را در جنگ افزار نبینیم ، قوی شدن،در اختراع،اکتشاف، تکنو لوژی و رفاه مردم هست،با برنامه ریزی کلان برای هر ایرانی که امروز متولد میشه ،تا نوجوانی،جوانی،کار،ازدواج،.......تا.مرگ ،،در یک کلام،،باید ایران را دوست داشته باشیم. وسلام
سلام برادر عزیزی که خود را جانباز شیمیایی معرفی کرده ای
شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی هنوز هم بر سردر وزارت خارجه هست خوشبختانه؛ اما مهم این است که ما در عمل چنین باشیم که سیاست های کلی نظام چنین بوده و ان شاءالله خوتهد بود.
همان موقع هم که حضرت امام این شعار را مطرح کردند منظورشان این نبود قاعدتا که ما خود را منزوی کنیم و با شرق و غرب یعنی همه دنیا ارتباط نداشته باشیم و خود را منزوی کنیم.
ما همان اوایل انقلاب قبل از تسخیر لانه جاسوسی که محل توطئه علیه کشور بود، با آمریکا و شوروی که در جهان دوقطبی آن روز هرکدام محور یکی از دو قطب بود ارتباط داشتیم و بعد از قطع رابطه که از سوی آمریکا بود باز هم با شوروی رابطه داشتیم. حرف امام این بود که ما در بلوک هیچکدام از دو قطب قرار نمی گیریم و هیچکدام را الگوی خودمان قرار نمی دهیم و رابطه هم اگر داریم باید بر اساس احترام متقابل و با حفظ استقلال کشورمان باشد و نه مثل هر حکومت دیگری در آن نظام دوقطبی جهان که باید به یکی از دو قطب وابسته و متکی می بود.
الان هم همینطور است و با اینکه شوروی از میان رفته و وضعیت زوسیه عوض شده و ما به عنوان یک کشور که تفاوتش با آمریکا در این است که آمریکا رئیس جهان تک قطبیست و زوز هم می گوید و روسیه دیگر یک کشور و همسایه است. چین هم همینطور. خوی امپریالیستی آمریکا هم چیزی نیست که برکسی پوشیده باشد و کلا غربی ها وحشی های متمدنی هستند که کراوات می زنند و جنایت و استثمار می کنند.
در باره تهاجم فرهنگی و حرف عامیانه ای که بیوه شاه معدوم هم گفته که انقلابیون و رزمندگان و شهدا پرورش یافته دوره حکومت ما بودند ولی الان ..... نیز باید گفت اولا لقمان را گفتند ادب از که آموختی گفت از بی ادبان. این سهم رژیم سابق و اما تحولی که در جوانان اوایل انقلاب بود این جوانان همان هایی بودند که امام گفته بودند سربازان من در گهواره ها هستند. این گذشته از فطرت پاک جوانان ما هم قبل و هم بعد از انقلاب و هم حلول روح خدا در کالبد زمان بود که نفس حق امام چنان تحولی را در پیر و جوان و زن و مرد ایجاد کرد که من و شما نیز توفیق داشتیم در بین آنا بر خورده بودیم.
در باره جوانان امروز هم باید گفت که اولا آنان را در اینهایی که فریب دجال قرن را خورده و هاردشان به شکل زامبی ها پر شده با کثافات فرهنگ ابتذال غرب و پرورش یافته ماهواره و اینترنت و ابتذال هستند خلاصه نباید کرد. جوانان ما نوعا خوب، مومن، انقلابی و الحمدلله توانمنداند و در این دوره هم الحمدلله جوانان بسیاری در بدنه دولت مشغول شده اند طوری که جناح رقیب و دولت قبل ایراد می گیرند که چرا اینهمه جوان بی تجربه را بر امور مسلط کرده اید!
درضمن از بلوا و آشوب عده ای مزدور و عده ای فریب خورده که نه درد مردم، نه هدف، نه مرام ، نه حرف حساب و نه سر و سامانی دارند نترسید. اینها را اگر آزادشان بگذارند هم جز تخریب و جنایت و جاده صاف کنی دشمن ماری از آنان برنمی آید و ...
در باره بند آخر حرفتان موافقم و اتفاقا ما چون در لبه های علم و تکنولوژی حرکت می کنیم و چون مسیر کلی مان درست است غرب و صهیونیست ها این آشوب ها را راه انداخته اند.
خنده دار است؛ اوایل انقلاب غربی ها ما را بنیادگرا و مخالف علم معرفی می کردند ولی الان تحریممان می کنند که چرا در علوم هسته ای بدون اتکا به دیگران به پیش رفته ایم و دیگر چون کاری هم از دستشان برنمی آید می خواهند به خیال خودشان با این جنگولک بازی هاجلوی سرعتمان را بگیرند. جل الخالق
یادتان باشد آغربی ها دنیا را جنگل و کشورهای خودشان را باغ می دانند و به خودشان حق می دهند که هر غلطی علیه ما بکنند. و ما برخلاف نظر شما تا سلاح و موشک نداشته باشیم این گرگها نمی گذارند آب و نان راحت هم از گلویمان پایین برود.
برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی
که در نظام طبیعت ضعیف پامال است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi