شناسه خبر : 95406
چهارشنبه 25 آبان 1401 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تفاهم بنیاد شهید و بانک رسالت درباره اشتغال ایثارگران

امضای تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با بانک قرض‌الحسنه رسالت برای حمایت از خوداشتغالی ایثارگران مورد بررسی قرار گرفت.

 

تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با بانک قرض‌الحسنه رسالت برای حمایت از کارآفرینی و اشتغال ایثارگران امضا می‌شود«سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست شورای معاونان این بنیاد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی دولت‌ها در حوزه اشتغال برنامه‌های مختلفی داشتند که اغلب آن‌ها به جز سرمایه‌گذاری برای توسعه بنگاه‌های متوسط و بزرگ و مشاغل خرد با شکست مواجه شده است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و متوسط امروز باقی‌مانده و اغلب برنامه‌های اشتغال‌زایی که نهاد‌های حمایتی از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌دهند نیز در خصوص اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی است. ظرفیت‌های استخدامی محدود است و با یک جامعه‌ای روبرو هستیم که اشتغال در نظر آن‌ها اغلب شغل دولتی و یا شغلی است که منجر به دریافت یک حقوق ثابت شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ضرورت خوداشتغالی و کارآفرینی ایثارگران، افزود: همان‌طور که در کشور در بخش‌های گوناگون استعداد‌های مختلف وجود دارد در کارآفرینی نیز می‌توان از ظرفیت‌ها استفاده کرد و بر اساس دانش و جغرافیایی که ایثارگر در آن قرار دارد باید زمینه خوداشتغالی را برای او ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه با الگوگیری از مدل‌های موفق در مورد اشتغال‌زایی باید برنامه‌ریزی کرد، بیان کرد: در این زمینه باید به صورت هدفمند وارد شد و مسئله اصلی ما آن گروهی هستند که ظرفیت استخدام آن‌ها وجود ندارد و توانایی کارآفرینی هم ندارند، پس باید شبکه‌ای از کارآفرینان تأسیس شود که کار تولید کنند و آن را در اختیار ایثارگران قرار دهند و وقتی زنجیره مدیریت ارزش را بر عهده گرفتند بازار فروش محصولاتشان ایجاد شود.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد می‌توان از منابع بانک قرض‌الحسنه رسالت برای اعطای تسهیلات و اشتغال‌زایی برای ایثارگران استفاده کرد و کارآفرینان بر اساس مدلی به جذب ایثارگران بپردازند. همان‌طور که سهمیه استخدام در بخش دولتی وجود دارد، در بخش خصوصی هم باید باشد، زیرا این شرکت‌ها نیز از منابع ملی استفاده می‌کنند و شایسته نیست که بیش از ۳۰ هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد بیکار جویای کار باشند لذا در این تفاهم‌نامه باید اشتغال ایثارگران شرط حمایت از کارآفرینی قرار گیرد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi