شناسه خبر : 95407
چهارشنبه 25 آبان 1401 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید باقری: راه شهدا را ادامه دهید

شهید منصور باقری در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «ای امت شهید پرور ایران! به شما توصیه می‌کنم که از امام عزیز دست برندارید و تا آخرین نفس یار و یاور امام باشید و راه شهدای اسلام را ادامه دهید و نگذارید بیرق اسلام به زمین بیفتد.»

 

شهید باقری: راه شهدا را ادامه دهید

 دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد.

همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

 وصیت‌نامه شهید منصور باقری

«بسم الله الرحمن الرحیم

هرمعامله‌ای دارای چند بخش و رکن است، مشتری خداوند عالم «ان الله اشتری»، فروشنده مؤمنین «من المؤمنین»، مورد معامله جان و مال «انفسهم و اموالهم»، بهاء و قیمت جنس بهشت «بان لهم الجنه»، سند معامله تورات، انجیل و قرآن؛ «وعدا علیه حقا فی التوریه و الانجیل و القرآن». این وعده قطعی است که در کتاب تورات و انجیل وقرآن به آن اشاره شده است.

تشویق به معامله، خداوند فرموده: «فاستبشروا ببیعکم الذی بایعتم به و ذلک هو الفوز العظیم»‌ای اهل ایمان، شما به خود در این معامله بشارت دهید که این معامله با خدا به حقیقت سعادت و فوز بزرگی است.

خدایا هم اکنون با تومعامله می‌کنیم، اگر چه جسم ما و کالای ما نیست و ناچیز است و در مقابل قیمت و خون‌بهایی که تومی‌دهی، خیلی کم است؛ ولی به امید گذشت و بخشش تو وارد معامله شده‌ایم. چرا که گذشت و مهربانی تو بود. این قدر یقین داریم و به خاطر همین اصل است که وارد معامله شده‌ایم.

خدایا، اسلام در خطر بود، قیام کردیم و تخت ننگین را از دست جلادان گرفتیم و حکومت تو را بر تخت نشاندیم و برای حفاظت از حکومت جنگ کردیم و خون دادیم و تو خود شاهدی.

خودت شاهدی که خونمان را در کربلا‌های جنوب و غرب ایران به ناحق ریخته‌اند، گناهمان غیر ازحمایت از دین تو نبود و نخواهد بود.

خدایا! به خوبان درگاهت و خون شهیدان راهت سوگند می‌خوریم که تا آخرین نفس دست از حمایت دینت بر نداریم و در این راه از تو یاری و مدد می‌خواهیم. «الذین آمنو و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله اولئک هم الفائزون».

خدایا! آن‌ها که ایمان آوردند، ما نیز به دینت، به رسولت، به قرآنت ایمان آوردیم و به خاطر یاری دینت از شهر و دیارمان هجرت کردیم و دور شدیم و سختی را تحمل کردیم و به میدان جنگ آمدیم و در راهت جهاد کردیم و با کفر وضد دینت جنگیدیم.

تو شاهدی که همه این‌ها را به خاطر تو انجام دادیم و هیچ قصد دیگری نداشتیم. خدایا، مال‌هایمان را در راهت خرج کردیم و با مال‌ها و جان‌هایمان در راه تو قیام کردیم. خدایا تو به ما وعده داده‌ای که درجه عظیمی به ما دهی و به این درجه قطع و یقین داریم و می‌دانیم که با قدرت تو در دو جهان پیروز و سربلند هستیم؛ چون وعده حدیث قدسی تو مرا این به جبهه کشاند که می‌گوید:
«من طلبنی وجدنی و من وجدنی عرفنی و من عرفنی احبنی و من احبنی عشقنی و من عشقنی عشقته و من عشقته قتلته و من قتلته فعلیَّ دیته ومن علیَّ دیته فانا دیته».

خدایا! طلب کردیم و می‌کنیم و درپی تو هستیم تا تو را بیابیم و اطمینان داریم که آخر تو را خواهیم یافت.

خدایا! من تو را یافتم و شناختم و تا تو را شناختم، عشقت در دلم جای گرفت. خدایا! من به تو عشق می‌ورزم، اما نمی‌دانم تو نیز به من عشق می‌ورزی یا نه، خدایا! من به تو عشق می‌ورزم؛ پس چرا مرا نمی‌کشی و اگر مرا کشتی، خون‌بهایم یقیناً بهشت است.‌ای امت شهید پرور ایران! به شما توصیه می‌کنم که ازامام عزیز دست برندارید و تا آخرین نفس یار و یاور امام باشید و راه شهدای اسلام را ادامه دهید و نگذارید بیرق اسلام به زمین بیفتد.

خواهرانم! چند کلمه با شما صحبت دارم و آن این است که سعی کنید بچه‌هایتان طوری بار بیایند که تفنگ به زمین افتاده ما را به دست بگیرند و با دشمنان اسلام بجنگند. دخترانی بار بیاورید که، چون زینب-علی‌ها سلام- ادامه‌دهنده راه حسینیان زمان باشند.

سعی کنید که خوب درس بخوانید؛ چرا که انقلاب به دکتر و مهندس خیلی احتیاج دارد و شمایید که آینده این مملکت را باید در دست بگیرید. سخنی هم با برادرم مجید دارم و آن این است که سعی کن سرباز خوبی برای امام زمان- عجل الله تعالی فرجه الشریف- باشی و اگر خواستی شغلی را انتخاب کنی، شغلی باشد که خدا را خوشنود سازد.

سخنی هم با برادران انجمن اسلامی‌ها، بخصوص انجمن اسلامی صاحب‌الزمان-عجل الله تعالی فرجه الشریف-دارم و آن این که در تمام کارهایتان اخلاص را فراموش نکنید.

مادر جان! از تو می‌خواهم که مرا ببخشی و قول می‌دهم که تو را حتماً شفاعت کنم؛ چون تو به من خیلی لطف کردی و خواهش می‌کنم در شهادت من خیلی ناراحت نشوی. پدر جان! سعی کن مردم را به وظایفشان آشنا و آن‌ها را آگاه‌تر سازی و به خدا و قرآن سفارش دهی. خواهران عزیزم، زهرا و فاطمه! می‌گویم تقوا، تقوا، تقوا را فراموش نکنید.‌ای مردم عزیز! امام را فراموش نکنید و او را تا آخرین نفس یاری کنید و دعای خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی-عجل الله تعالی فرجه الشریف- خمینی را نگه‌دار را از یاد نبرید.»

منبع: فارس

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi