شناسه خبر : 95465
شنبه 28 آبان 1401 , 08:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری همایش معاونان فرهنگی بنیادشهید

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فعالیت‌های بنیاد به خصوص فعالیت فرهنگی باید امیدزا و مانع یأس و ناامیدی در کانون خانواده باشد.
 
برگزاری همایش معاونان فرهنگی بنیاد/ فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران باید امیدزا و مانع ناامیدی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در دومین روز از همایش معاونان فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها که در مشهد مقدس برگزار شد، ضمن ادای احترام به مقام شهدا گفت: نهایت تلاش انسان در زندگی این است، که به کمال برسد، باید اعمال، رفتار، گفتار و کردار خودمان را ارزیابی کنیم که آیا زندگی ما به سمت خداست و یا در حال دور شدن از رضایت خدا هستیم.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بررسی کنیم اعمال ما نیک است؟ آیا باعث خیر می‌شود و یا ایجاد شر می‌کند، انتظار است یکی از نتایج فعالیت‌های فرهنگی ایجاد و تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی باشد.
وی با بیان اینکه زندگی چندین محور دارد، ادامه داد: قبول امامت، قبول پرستش خدای یگانه، قبول اینکه زیر بار ظلم و طاغوت نرفتن و پیروی نکردن از شیطان محورهای اصلی یک زندگی است.
وی افزود: در جامعه امروز باید راه درست را شناسایی و ترویج کنیم، در حال حاضر نقش ما در برابر اسلام و ظهور امام زمان (عج) چیست؟ برای ظهور آقا چه کارها و فعالیت‌هایی باید انجام دهیم.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر، خمس و ولایت پنج محور اصلی اسلام است، ضمن درک این موارد باید شیطان و اعمال شیطانی را نیز شناسایی کنیم و به دیگران نیز گوشزد کنیم.
وی در خصوص اهمیت ولایت خاطرنشان کرد: باید اولویت‌های محور اسلام را بشناسیم، به عنوان مثال امام به جنگ رفته و اسلام به یاری نیاز دارد، ما در خانه در حال نماز خواندن مستحبی هستیم، باید اولویت‌ها را در زمان و مکان تشخیص دهیم، در حال حاضر تبعیت از ولایت از مهمترین محورهای اسلام است.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر جامعه محورهای اصلی را تشخیص ندهد، دچار بحران و چالش می‌شود، در چنین شرایطی دشمن قطعاً ضربه‌های خود را خواهد زد.
وی افزود: مقام معظم رهبری از خانواده شهدا‌ و ایثارگران خواسته، بیش‌تر دین‌افزایی و بصیرت‌افزایی کنند، از سویی دیگر مجموعه فعالیت‌های بنیاد باید اعتماد کانون خانواده‌ها به نظام را بیشتر کند و مانع یأس و ناامیدی باشد.
در این همایش که سید محمدصادق هاشمی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز حضور داشتند، معاونان فرهنگی بنیاد استان‌ها اهم مسائل خود را مطرح کردند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi