شناسه خبر : 95550
یکشنبه 29 آبان 1401 , 10:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید از نظر حاج قاسم چه کسی است؟

حاج قاسم سلیمانی در صحبت‌های درباره شهید می‌گوید: اگر کسی شهید بود شهید می‌شود.

 

 آیه‌های متعدد جهاد و شهادت در قرآن کریم نشانده جایگاه والای شهدا در نزد پروردگار و بزرگی راه و هدف آنان است که به درجه والای عند ربهم یرزقون می‌رساند. از زمانی که انسان در راه ایمان و عقیده قدم برمی‌دارد و تا زمانی که مسیر رسیدن به حق را با شهادت می‌پیماید حیات طیبه او در دنیا را شکل می‌دهد و پس از آن به نوع دیگری از حیات وزندگی باز می‌گردد.

شهید از نظر حاج قاسم چه کسی است؟ + فیلم

رهبر انقلاب در صحبتی به شهادت و شهید اینگونه اشاره کرده است: شهادت بدین معنا است که یک انسان برترین و محبوبترین سرمایه‌ی دنیوی خویش را نثار آرمانی سازد که معتقد است زنده ماندن و بارور شدن آن، به سود بشریت است.

حاج قاسم به عنوان سیدالشهدا مقاومت اشاره دقیقی به ویژگی‌های شهید و شهدا دارد. او در صحبت‌هایی می‌گوید: کسانی که مراجعه به من می‌کنند و فکر می‌کنند آن‌ها را می‌توانم به میدان‌های شهادت متصل کنم بدانند شرط شهید شدن شهید بودن است. اگر کسی شهید بود شهید می‌شود. اگر از کسی بوی شهید را استشمام نکردید ولو کشته شود شهید نیست. شهید کسی است وقتی او را می‌بینید، سخنش را می‌شنوید، در محفل او حضور پیدا می‌کنید، با او رفاقت پیدا و مجالست می‌کنید بوی شهدا را استشمام کنید. اگر کسی شهید نبود شهید نمی‌شود، شهدا اول شهید بودند بعدا شهید شدند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi