شناسه خبر : 95648
چهارشنبه 02 آذر 1401 , 12:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تحصیل ۱۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در مدارس شاهد و ایثارگران

تحصیل ۱۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در مدارس شاهد و ایثارگران

تحصیل ۱۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در مدارس شاهد و ایثارگران

 مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان گفت: ۲۱۰ شهید دانش آموز، ۸۷ شهید فرهنگی، ۸۲ آزاده سرافراز و ۳۸۵ ایثارگر مایه افتخار فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان هستند.

میرعبدی افزود: هم اینک ۲۸ مدرسه شاهد و ۳ مدرسه ایثارگران در استان وجود دارد که ۱۰ هزار دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: تاسیس و توسعه مدارس شاهد در استان مسئله اصلی ماست و در این خصوص حوزه سراوان، چابهار، سیستان و ناحیه یک زاهدان از اولویت برخوردار هستند.

میرعبدی به ایجاد هنرستان وابسته به اداره کل امور شاهد و ایثارگران استان اشاره کرد و گفت: این موضوع در قالب انعقاد یک تفاهم نامه قابل اجراست و از سوی آموزش و پرورش استان آمادگی لازم وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان توسعه مدارس شاهد هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی را ضروری دانست و اظهار کرد: در مدارس شاهد هم از نظر تربیتی و هم از نظر آموزشی باید به دنبال کیفیت بخشی به فعالیت و برنامه ها باشیم تا جایگاه استان را در کشور ارتقا دهیم.

میرعبدی همچنین بر ارتقای میانگین رتبه های کنکور و میانگین نمره نهایی دانش آموزان در مدارس شاهد تاکید کرد.

سردار محمد ناظری مدیرکل امور شاهد و ایثارگران استان نیز در این جلسه از همکاری آموزش و پرورش استان در توسعه فرهنگ شهید و شهادت اظهار کرد: خوشبختانه شاهد توجه و اعتقاد قلبی مسئولان آموزش و پرورش استان به سند تحول بنیادین هستیم و این موضوع بسیار ارزشمند است.

وی دو حوزه تعلیم و تربیت و فرهنگ و اندیشه را خط مقدم نبرد جنگ نرم عنوان کرد و گفت: امروزه دشمن میدان جدیدی برای حملات و دسیسه های خود پیدا کرده است و اهمیت این دو حوزه را در مرور حوادث اخیر به خوبی می توان مشاهده کرد.

گفتنی است در این جلسه پیرامون برگزاری کلاس های جبرانی و تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه دوازدهم در مدارس شاهد، وضعیت نیروی انسانی این مدارس و برگزاری ارزشیابی دو مرحله ای پیشرفت تحصیلی مدارس شاهد بحث و گفت‌وگو شد.

منبع: خبر گزاری ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi