شناسه خبر : 95724
یکشنبه 06 آذر 1401 , 10:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عملیات بیت‌المقدس سند شکست اطلاعاتی اسرائیل

در سکوت کامل خبری و در شرایطی که رسانه‌های غربی بر تشکیل کابینه اسرائیل تمرکز دارد، اوضاع در تل‌آویو و سایرشهرها بحرانی است و انفجارها و آتش‌سوزی‌ها در روزهای گذشته در سرزمین‌های اشغالی به اوج خود رسیده است. 
به گزارش رجانیوز، در ادامه سلسله حوادث و رویدادهای امنیتی در رژیم صهیونیستی از قطعی برق گسترده گرفته تا حمله به نفتکش‌های رژیم، قدس اشغالی شاهد بی‌سابقه‌ترین انفجارها با بمب‌های کنترل از راه دور بود. این عملیات، به زخمی شدن ده‌ها صهیونیست و کشته شدن دست کم یک صهیونیست دیگر انجامید و رسانه‌های عبری‌زبان، به شکست اطلاعاتی اسرائیل اعتراف کردند.
این رسانه‌ها اعلام کردند عملیات بزرگی که یک ایستگاه اتوبوس و یک خیابان در قدس را مورد هدف قرار داد بیانگر شکست اطلاعاتی اسرائیل است.
 «روعی شارون» تحلیلگر امور نظامی در شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد: درحالی که ساعت‌ها از وقوع انفجارها در قدس گذشته اما هنوز نهادهای نظامی و امنیتی اسرائیل هویت عاملان این حملات را شناسایی نکرده‌اند و از سازمان‌ها و گروه‌هایی که این افراد را برای اجرای عملیات‌ها فرستاده‌اند اطلاعی ندارند.
 این کارشناس صهیونیست با تاکید بر اینکه این عملیات‌ها مؤید شکست اطلاعاتی اسرائیل است گفت: حمله بزرگی که از قبل برنامه‌ریزی شده بود توسط مواد منفجره در سطح بالا انجام شده و به نظر می‌رسد این حمله کار گروهی بوده که در ساختن این مواد تجربه و تخصص دارد. به طور کلی این منطقه (قدس) نوعی سیاه‌چاله برای اطلاعات اسرائیل بوده و این همان چیزی است که صبح چهارشنبه دیدیم.
 رادیو عبری‌زبان «ریشت کان» هم اعلام کرد ظاهراً انفجار نخست در ایستگاه اتوبوس‌ها در قدس بر اثر جا‌سازی یک بمب داخل کیفی توسط یک شخص موتورسوار انجام شده که بلافاصله از این منطقه متواری شده است. مجری عملیات در دومین انفجار در تقاطع راموت، این موتورسیکلت را که بمب‌گذاری شده بود، منفجر کرده است.
بر اساس تصاویر منتشر شده، در پی این انفجار و حضور گسترده نیروهای امنیتی، ترافیک سنگینی در بزرگراهی در قدس اشغالی رخ داد. «یعکوو شبتای» رئیس‌پلیس رژیم صهیونیستی با حضور در محل انفجارها در شهر بیت‌المقدس اعلام کرد هدف اصلی ما در شرایط حاضر جلوگیری از انفجارهای بعدی است. 
گروه هکری عصای موسی در حالی فیلم‌های مربوط به اولین انفجار را منتشر کرده که مقامات امنیتی اسرائیل، پیش از این اعلام کرده بودند در زمان این انفجار همه از دوربین‌های امنیتی شهری در این منطقه از کار افتاده بودند.
 همچنین در یکی از اتفاقات بیش از پنج شهر بزرگ رژیم‌صهیونیستی از جمله‌هازور، گدرا، یاونه، رحووت و حیفا در خاموشی‌های گسترده‌ای فرو رفته‌اند.
 چندی پیش نیز شهر یاونه با اختلال و قطعی برق عجیبی رو‌به‌رو شد که این شهر را برای چند روز در تاریکی مطلق فرو برد. همچنین طی چند روز اخیر، انفجار و آتش‌سوزی‌های عجیب و پی‌در‌پی در پست‌های برق در تل‌آویو و شهرهای تابعه رخ داده است.
 در اتفاق دیگری یکی از کارخانه‌های تولید و توزیع تجهیزات و زیرساخت‌های صنعتی رژیم صهیونیستی به نام Rych-tech با انفجار و آتش‌سوزی مواجه شد. همچنین آتش‌سوزی وسیعی در ساختمان تجاری قیصریه و در یکی از مراکز تجاری نزدیک به ویلای شخصی نتانیاهو به وقوع پیوست. در همین حال، کارشناس اسرائیلی با اشاره به بحران‌ها و تنش‌های مختلفی که اسرائیل طی یک دهه گذشته یکایک آنها را به خود دیده است و شکاف شدید شکل‌گرفته در جامعه اسرائیل، آن را هشداری در رابطه با پایان اسرائیل توصیف کرد.
آفرایم گانور، کارشناس امور امنیتی و نظامی در یادداشتی که در روزنامه معاریو منتشر شد، اعلام کرد: یک دهه اخیر یکی از تاریک‌‌ترین و دشوار‌‌ترین دوره‌های سیاسی و اجتماعی اسرائیل محسوب می‌شود که در آن بحران رهبری هم در اسرائیل نمایان‌تر از گذشته شد. به ‌اعتراف این کارشناس، اسرائیل علاوه‌بر شکاف سیاسی شاهد شکاف و اختلافات شدید اجتماعی هم هست که با ورود به هر یک از پروسه‌های انتخاباتی شدیدتر از گذشته می‌شود و باعث شد کنست شاهد بی‌سابقه‌ترین بحران خود شود و اسرائیل را تا آستانه جنگ داخلی پیش برد و اصولا وارد پروسه شمارش معکوس پایان خود کرد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi