شناسه خبر : 95738
یکشنبه 06 آذر 1401 , 12:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاسداری از دستاوردهای شهدای هشت سال دفاع مقدس وظیفه همگانی است

پاسداری از دستاوردهای شهدای هشت سال دفاع مقدس وظیفه همگانی است

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: پاسداری از دستاوردهای ماندگار ایثارگران و شهدای هشت سال دفاع مقدس ضروری و وظیفه همگانی است.

 محسن رضایی روز یکشنبه در دیدار با همسر شهید ذبیح الله عالی در روستای کردکلا جویبار افزود: یادآوری رشادت شهدای هشت سال دفاع مقدس باید به معنای واقعی در جامعه نهادینه شود و آحاد مردم از این شخصیت های ارزشی الگو برداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: بسیج تبلور اراده ملت ایران است و امثال شهید عالی با جانفشانی و تفکر ناب بسیجی برای حفاظت از کیان اسلام تلاش کردند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اضافه کرد: اکنون هم برای توسعه کشور به تفکر بسیجی نیازمندیم و باید با الگو برداری از شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای توسعه ایران اسلامی گام برداریم.

رضایی تصریح کرد: بازگشت به خویش و تفکر بسیجی سرلوحه کار تمامی مدیران باشد و با ولایتمداری ایران اسلامی به مسیر توسعه خود ادامه خواهد داد.

 شهید ذبیح الله عالی درتابستان سال ۱۳۳۲ ،درروستای کردکلا بخش جویبار در خانواده ای کشاورز متولد شد.چون پدرش قبل از تولد او فوت کرده بود،مادر نام پدرش ذبیح الله را بر او نهاد.او تحصیلات ابتدائی را در روستای محل تولد خودگذراندوپس از آن برای تحصیلات به قائم شهر مهاجرت کرد.

در کنار تحصیل به ورزش کشتی محلی علاقه بسیار داشت. دارای روحیه پهلوانی و منش مردانگی بود. در سال ۱۳۵۵ ازدواج کرد.در تاریخ ۲۶ مهر ۱۳۶۰ به عضویت رسمی سپاه پاسداران ساری با تشکیل یک گروه ضربت در عملیات های مختلف درون شهری علیه منافقین فعالیت داشت.

در ۱۰ اسفند ۱۳۶۰ به عنوان جانشین گردان در منطقه عملیاتی مریوان تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۱ انجام وظیفه می کرد.در تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۶۱ به عنوان فرمانده گردان مسلم عقیل (ع) لشکر ۲۵ کربلا منصوب شددر اواخر سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۶ در منطقه عملیاتی دهلران گردان مسلم بن عقیل (ع) تحت فرماندهی عالی پیش قراول عملیات بود.آن ها از خطوط مقدم عبور کردند تا اینکه در پاسگاه چیلات در خاک عراق به محاصره نیروهای دشمن در آمدند و عالی پس از نبرد دلیرانه در تاریخ سوم اسفند ۱۳۶۲ به همراه گروهی از نیروهایش به شهادت رسید.به علت شرایط سخت عملیات و عقب نشینی سریع نیروهای خودی جنازه او در داخل خاک عراق باقی ماند.

سرانجام در سال ۱۳۷۲ پیکر شهید ذبیح اللّه عالی توسط گروه های تفحص در منطقه عملیاتی چیلات کشف و پس از تشییع در گلزار شهدای کردکلا به خاک سپرده شد. از شهید ذبیح اللّه عالی به هنگام شهادت پنج فرزند به نام های زینب ، صفیه ، علیرضا، روح اللّه و محمد باقر به یادگار ماند.

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi