شناسه خبر : 95804
سه شنبه 08 آذر 1401 , 16:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در واکنش به اقدامات مداخله جویانه دولت برلین مطرح شد

شکایت ایران از آلمان به دادگاه بین المللی لاهه

ما اسناد و مدارک دقیقی در دست داریم که دولتمران آلمانی در دوران جنگ تحمیلی، جنگ افزارهای شیمیایی در اختیار رژیم صدام قرار داده اند...

فاش نیوز - دو نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار شکایت کشورمان از دولت آلمان به به دادگاه بین المللی لاهه به خاطر فروش سلاح های شیمیایی به رژیم صدام شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت شدید اقدامات مداخله جویانه دولت آلمان در امور داخلی کشورمان در حمایت از اغتشاشگران، محاکمه مقصران آلمانی ارسال کننده سلاح شیمایی برای رژیم بعث عراق در دوران جنگ تحمیلی را از دادگاه بین المللی لاهه خواستار شدند‌.

محمد حسن آصفری، نماینده حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با محکومیت اقدامات مداخله جویانه آلمان اظهار داشت: انتظار ما از وزارت امور خارجه و قوه قضائیه این است که در خصوص مداخله آلمان در امور داخلی کشورمان و حمایت از اغتشاشگران لایحه ای را تنظیم و از سوی جانبازان شیمیایی به دادگاه بین المللی لاهه ارسال کند.

عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما اسناد و مدارک دقیقی در دست داریم که دولتمران آلمانی در دوران جنگ تحمیلی، جنگ افزارهای شیمیایی در اختیار رژیم صدام قرار داده اند. بنابر این باید آنها در مقابل این جنایات، به ملت ایران و جهانیان پاسخگو باشند‌.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت آلمان باید خسارت های ناشی از استفاده رژیم بعث عراق از جنگ افزارهای شیمیایی بر علیه مردم کشورمان در جنگ تحمیلی و بمباران شهر مرزی سردشت را جبران کند و در این خصوص پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: توقع ما از وزارت خارجه، بنیاد شهید و قوه قضائیه این است که لایحه ای را با عنوان شکایت ارسال کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه کشور آلمان و دولتمردان آن از رافت اسلامی مسئولان کشورمان سوءاستفاده و به اقدامات خبیثانه خود در حمایت از اغتشاشگران ادامه می دهند. اما اگر ما در گذشته در این مورد مماشات نکرده و پیگیر موضوع جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی بودیم، دولتمردان آلمانی امروز این رفتار زننده را با جمهوری اسلامی ایران نداشتند.

بر اساس این گزارش عباس گلرو نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه جلسه علنی، ضمن محکومیت اقدامات مداخله جویانه دولت آلمان در امور داخلی کشورمان متذکر شد: متاسفانه دولت آلمان از گذشته و در دوران جنگ تحمیلی از جمله تولید کنندگان و تامین کنندگان سلاح های شیمیایی رژیم بعث عراق بود و صدام از این سلاح ها در جهت قتل عام مردم حلبچه و سردشت استفاده فراوانی کرد. به نظر من اگر رحم و مروت و احترامی به قوانین بین المللی در دنیا وجود داشته باشد باید مقصران ارسال سلاح به رژیم صدام محاکمه و در دادگاه عادله به سزای اعمال خود برسند.

نماینده ایثارگر مردم سمنان متذکر شد: دولت آلمان باید خسارت های ناشی از بکارگیری سلاح های شیمیایی در دوران جنگ تحمیلی بر علیه ملت ایران و مردم حلبچه را جبران کند تا بلکه گام کوچکی در جبران اعمال ننگین خود برداشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم و ایثارگران در مجلس شورای اسلامی به‌جد از مسئولان وزارت خارجه می خواهیم که در چارچوب تماس های دیپلماتیک و قانونی، نسبت به احقاق حق ملت ایران اقدام و شکایت از آلمان به دادگاه لاهه را در رأس کار خود قرار دهند.

اینستاگرام
فوت کردن دردستگاه اسپیرومتری همه چیز را درمورد گازهایی شیمیایی استفاده شده در جنگ تحمیلی مشخص میکند..ظرفیت و توان حیاتی و اسیبهای وارده به ریه ووووو.این معاینه را انجام داده اید.گاز خردل.لرزش دست و تشنجات عصبی و تولرانس پایین ووووو گاز وی ایکس.

زمانی که ایران موضوع خسارت است ارسال مواد شیمیایی رژیم بعث عراق از سوی آلمان را در زمان جنگ تحمیلی ارائه کرد ، مسئولان آلمانی با کارشکنی اعلام کردند که این موضوع در زمان دولت هلموت کهل انجام گرفته و این شرکتها خصوصی بودن و دولت آلمان هیچ تعهدی ندارد ، اما پس از جنگ جهانی دوم یعنی ۷۷ سال پیش به گفته خودشان یهودیان به دست هیتلر کشته شدند ، در سال ۲۰۱۳ یعنی ۹ سال پیش کشور آلمان علاوه بر خسارت های قبلی خود به بازماندگان هولوکاست مبالغ بیشتری به آنان اختصاص داد ، ضمن اینکه کشور فرانسه در سال ۲۰۱۴ یعنی 8 سال پیش صرفاً به خاطر جابجایی این یهودیان به لهستان به محل اردوگاهها با راه آهن خود ، علاوه بر سابق برای هر نفر بازمانده مبلغ یکصد هزار دلار خسارت پرداخت.!
حالا چطور است برای ۷۷ سال پیش ، برای به قول خودش نسل کشی ، هنوزهم خسارت می دهند ، اما برای 35 سال پیش که به صدام کمک کردند که ، هم مردم ما و هم مردم غیر نظامی بیگناه خود را در حلبچه ، به طرز فجیعی با سلاح شیمیایی به قتل رساند ، این اروپایی حقوق بشری که ادعایش گوش فلک را پر کرده ، شانه خالی میکند که : بله این شرکت‌های خصوصی بودند و دولت آلمان در قبال آن هیچ تعهدی ندارد؟!
مسئولین نباید به هیچ وجه کوتاه بیایند ، اینبار گذشتی در کار نباشد ...!!!

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi