شناسه خبر : 95806
سه شنبه 08 آذر 1401 , 16:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی از کتاب «قاسمِ حاج‌قاسم»

رونمایی از کتاب «قاسمِ حاج‌قاسم»

کتاب «قاسمِ حاج‌قاسم» زندگینامه «شهید وحید زمانی‌نیا»، محافظ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در شهر ری رونمایی شد.

این کتاب زندگینامه داستانی «شهید وحید زمانی‌نیا»، محافظ سردار قاسم سلیمانی است. او متولد ۳۰ تیرماه ۷۱ در محله اتابک تهران است که پس از گذراندن دوران ابتدایی به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و این پیوستن تقریباً همزمان شد با جنایات تکفیری‌ها در سوریه و عراق و وی هم با تلاش فراوان راهی سوریه شد.

وحید زمانی‌نیا در ادامه و پس از شکست تکفیری‌ها در سوریه و عراق و بازگشت آرامش به این کشورها به تیم حفاظتی حاج قاسم سلیمانی پیوست و سال‌های آخر عمر سردار را در اغلب سفرها در کنارش بود تا اینکه بامداد ۱۳ دی‌ماه به همراه حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و تعدادی دیگر از همرزمان به دست تروریست‌های آمریکایی به شهادت رسید. شهید زمانی‌نیا هنگام شهادت تنها ۲۷ سال داشت و تنها دوماه بود که با همسرش پیمان عقد ازدواج بسته بود.

شهید جوان و تازه دامادی بود که در دو سال آخری که محافظ حاج قاسم بود پا به پای ایشان همراهی‌شان کرد.  زینب مولایی نویسنده این اثر است و  انتشارات روایت فتح  آن را به چاپ رسانده است.

 

 

منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi