شناسه خبر : 95821
چهارشنبه 09 آذر 1401 , 10:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پرستاران، پرستاران فرشتگان سلامت جامعه‌اند

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت روز پرستار پیامی را منتشر کرد.

 قاضی‌زاده هاشمی؛ معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت روز پرستار پیامی را به شرح زیر منتشر کرد: 

«فرهنگ غنی ایران اسلامی از دیرباز همواره در قرون و اعصار مختلف مزین به نشان ایثار، فداکاری، رشادت و جانفشانی در مسیر پاسداشت‌ ارزش‌ها و آرمان‌ها بوده است و در این عرصه قهرمانان ما در زمره گنجینه‌های برتر بشری هستند.

بدون شک انقلاب اسلامی ایران که مبتنی بر آموزه‌های اصیل الهی، دینی و ایرانی است موجب رشد و شکوفایی صفات بی‌بدیلی در میان مردمان این سرزمین شده است که از جمله آن همان روحیه ایثار و فداکاری است که در زمینه‌های مختلف بروز و ظهور پیدا کرده است و از جمله عرصه‌هایی که روحیه والای ایثار و فداکاری و فرهنگ مقدس ایثار و شهادت را می‌توان به خوبی مشاهده کرد، حوزه سلامت و درمان به ویژه در میان قشر زحمتکش پرستاران است.

پرستاری در فرهنگ اسلامی ایرانی جایگاه بسیار رفیعی دارد. در هشت سال دفاع مقدس پرستاران عزیز اعم از زن و مرد حماسه‌های به‌یادماندنی از خود به جای گذاشته‌اند که این قلم قاصر از بیان آنهاست. به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی): «پرستار فرشته رحمت بیمار است».

در هنگامه همه‌گیری ویروس کرونا که جهان مدرن را دچار چالش ساخت باز هم عرصه دیگری بود برای نشان دادن فداکاری پرستاران، آنان که تعهد به ارزش‌های والای ایثار و ازخودگذشتگی به همراه تخصص و علم‌اندوزی در هویتشان نهادینه شده است. حوزه سلامت با تقدیم ۳۳۰ شهید از جامعه پرستاران و کادر درمان در ایام کرونا مؤید رشادت، پایداری و از خودگذشتگی این قشر زحمتکش است.

بی‌شک خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران توفیقی است که خداوند متعال به بندگان صالح خود عطا می‌کند. در این میان پرستاران فرشتگانی هستند که با رشادت و جانفشانی‌های خود ضامن بقا و حافظ سلامت ملت بزرگ ایران اسلامی هستند و اقدامات افتخارآمیز و غرورآفرین آنها برای همیشه در تاریخ این کشور و در ذهن، فکر و بر زبان مردم قدرشناس این سرزمین همواره باقی و بالنده بوده و خواهد بود.

اینجانب روز پرستار را که همزمان با ولادت اسوه صبر و مقاومت حضرت زینب کبری (س) است به همه پرستاران عزیز عرصه سلامت و به ویژه همکاران پرستارم در بنیاد شهید و امور ایثارگران که افتخار خدمت‌رسانی به جامعه معظم ایثارگری را دارند، تبریک عرض کرده و از همت، تلاش، پشتکار و جانفشانی‌های درخور تحسین این قشر گرانقدر قدردانی و تشکر می‌کنم و از درگاه پروردگار متعال موفقیت روزافزون برای همه عزیزان مسألت دارم.»

منبع: ایکنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi