شناسه خبر : 95823
چهارشنبه 09 آذر 1401 , 11:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست کمیته مناسب سازی شبکه ایثارگران بامدیرکل ایثارگران وزارت راه برگزارشد

برای تمام موارد مناسب‌سازی ضوابط و مقررات و قانون به اندازه کافی وجود دارد لیکن در اجرا معطل مانده است...

فاش نیوز - نشست مشترک کمیته مناسب‌سازی شبکه ملی ایثارگران در زمینه مناسب‌سازی حمل و نقل‌های هوایی، ریلی و جاده‌ای برای جانبازان و معلولین، با مدیر کل ایثارگران وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید.

این نشست که با حضور آقایان مردانی، مدیر کل ایثارگران وزارت راه و شهرسازی، جعفر بیگلو، نماینده ایثارگران وزارت راه و آقایان امیر نورانی،  مرتضی شکوهنده، حسن ابوطالبی و امیر عقیقی از شبکه ملی ایثارگران در تاریخ ۷ / ۹ / ۱۴۰۱ ساعت ۱۰ صبح در محل اداره کل ایثارگران وزارت راه برگزار گردید.

در این نشست ابتدا ابوطالبی توضیحاتی راجع‌به شبکه و فعالیت‌های آن ارائه داد و حاضران از اعضای شبکه در جلسه را به جمع معرفی کرد.

سپس جانباز شکوهنده طی سخنانی خواستار نهادینه شدن تفاهم نامه منعقد گردیده بین کمیته مناسب‌سازی شبکه و اداره کل راهداری در خصوص مناسب‌سازی مجتمع‌های بین راهی شد.

وی افزود: برای مناسب‌سازی مجتمع‌های بین راهی باید الزاماتی دیده شود تا در صورتی‌که مجتمع‌ها مناسب‌سازی نشده باشند، مجوز فعالیت به آن‌ها داده نشود.

وی همچنین اظهار داشت: مناسب‌سازی ایستگاه‌های ریلی تا حدودی انجام شده لکن در پایانه‌های هوایی و اتوبوسی باید کار انجام شود.

در ادامه امیر عقیقی از جانبازان نابینا نیز با بیان اینکه بسیاری از تصمیمات در کشور جزیره‌ای و فاقد هماهنگی است و تا زمانی که بین دستگاه‌ها در خصوص مناسب‌سازی هماهنگی نباشد کار به درستی انجام نمی‌گردد.

افزود: مسئولین قضایی و قانون‌گذاری و اجرایی کشور از صبوری جامع‌ه ایثارگری سوء‌استفاده می‌ کنند و مسئله مناسب‌سازی را جدی تلقی نمی‌کنند.

در ادامه مهندس نورانی طی سخنانی به استناد فرمایشات امام راحل(ره) و به نقل از ایشان و در بیان لزوم امر مناسب‌سازی گفت: که امام فرمودند "به درد کسانی برسید که تا پشت در شما نمی‌توانند بیایند."

وی در ادامه اظهار داشت: احترام به جانبازان به این نیست که قربان صدقه آنها برویم؛ بلکه احترام آن است که تمهیداتی فراهم شود که جانباز بتواند به طور مستقل، امور شخصی خود را انجام دهد.

نورانی همچنین تاکید کرد: درخواست ما این است که بتوانیم از ظرفیت مدیریت ایثارگران، مسائل مربوط به مناسب‌سازی را به بخش‌های فنی و بدنه وزارت راه و مسکن پمپاژ کنیم.

مهندس نورانی در پایان سخنان خود گفت: برای تمام موارد مناسب‌سازی ضوابط و مقررات و قانون به اندازه کافی وجود دارد لیکن در اجرا معطل مانده است.

گفتنی است این جلسه با مصوبات زیر به پایان رسید؛

۱- مقرر گردید کمیته مناسب‌سازی شبکه ملی ایثارگران طرح‌ها و برنامه‌های مناسب‌سازی خود را در زمینه سفرهای ریلی‌، هوایی و جاده‌ای به مدیریت ایثارگران اعلام نماید و مدیریت ایثارگران هماهنگی لازم جهت برگزاری جلسات با مسئولین ادارات مربوطه را فراهم کند.

۲- مقرر گردید مسائل مربوط به مناسب سازی مذکور در بند پیشین، از طریق دکتر بگلو پیگیری گردد.

اینستاگرام
مسئولین قضایی و قانون‌گذاری و اجرایی کشور از صبوری جامعه ایثارگری سوء‌استفاده می‌ کنند و مسئله مناسب‌سازی را جدی تلقی نمی‌کنند.
احترام به جانبازان به این نیست که قربان صدقه آنها برویم؛ بلکه احترام آن است که تمهیداتی فراهم شود که جانباز بتواند به طور مستقل، امور شخصی خود را انجام دهد.
واقعا" از این دو جمله متحیر شدیم که از طرف مسئولان ابراز شده است که تو این زمانه بعید بود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi