شناسه خبر : 95840
پنجشنبه 10 آذر 1401 , 10:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سیستان و بلوچستان، استانی تمدن ساز ودارای مردمانی فرهیخته

 معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران: سیستان و بلوچستان به دلیل سابقه تاریخی خود در حوزه تمدن سازی و انقلاب، دارای چهره‌های شاخص و فرهیخته در این زمینه است.

 معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به زاهدان شب گذشته در جلسه شورای استانی فرهنگ ایثار و شهادت استان سیستان وبلوچستان گفت: مردم همچنان برای دین و آرمان‌هایشان حاضر به ایثار و فداکاری هستند.

 سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی افزود: در حال حاضر تعداد جانبازان کشور بیش‌ از ۶۰۱ هزار نفر و تعداد آزادگان بیش‌ از ۴۳ هزار نفر بوده و این آمار رو به افزایش است.

وی تاکیدکرد: سیستان و بلوچستان به دلیل سابقه تاریخی خود در حوزه تمدن سازی و انقلاب دارای چهره‌های شاخص و فرهیخته در این زمینه است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آن چیزی که دشمنان ما را می‌ترساند وجود یک ملت متحد و حاضر برای دفاع از انقلاب است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت توجه ویژه به سیستان و بلوچستان دارد، گفت: طبق قانون جهش ملی مسکن و مصوبه هیات دولت هر جا طرحی طبق این قانون اجرا شود باید پنج درصد طرح را به ایثارگرانی بدهند که بنیاد شهید معرفی می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی گلزار شهدای سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه گلزار شهدا از جایگاه والای معنوی برخوردار است نیازمند حمایت‌های مردمی است.

استاندار سیستان و بلوچستان هم گفت: راه عبور کشور از گردنه های سخت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده چراکه هر خونی از شهدا به زمین ریخته باعث پربار گشتن درخت انقلاب شده است.

حسین مدرس خیابانی : تصمیمات خوبی در خصوص مشکل مسکن خانواده شهدا اتخاذ شده، در حوزه اشتغال نیز از منابع بنیاد شهید و صندوق توسعه ملی تسهیلات خوبی به کارآفرینان ایثارگر تعلق گرفته است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رابطه با نام‌گذاری معابر به نام شهدا ادامه داد: معابر و خیابان ها باید مزین به نام شهدا شود.

وی تصریح کرد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور و اعتبارات استانی مسقف کردن گلزار شهدا در دستور کار قرار گرفت.

مدرس خیابانی تصریح کرد: امکانات اقامتی توانبخشی در چابهار با همکاری منطقه آزاد برای استفاده ایثارگران احداث خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز مجتمع تفریحی و اقامتی فرهنگی ورزشی و درمانی ایثار نیز از سوی بنیاد شهید تامین می‌شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi