شناسه خبر : 95848
پنجشنبه 10 آذر 1401 , 10:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مقابله با کرونا، صحنه دیگری از ایثار پرستاران را رقم زد

 

در بیانیه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت روز پرستار آمده است: در سال‌های اخیر به دنبال شیوع ویروس کرونا، صحنه دیگری از ایثار و فداکاری برای مدافعان سلامت ایجاد شد و الحق که در این عرصه شاهد عملکرد جهادگونه و عالمانه پرستاران در کنار سایر کارکنان سلامت بودیم و برگ زرینی به صفحات پرافتخار تاریخ پرستاری کشورمان افزوده شد.

شیوع ویروس کرونا، صحنه دیگری از ایثار و فداکاری برای مدافعان سلامت ایجاد کرد این بنیاد در بیانیه‌ای با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، این روز خجسته را به مجاهدان جبهه سلامت، پرستاران صبور، ایثارگر و قهرمان تبریک گفت.

در ابتدای این بیانیه آمده است: ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س)، پیام‌آور قیام خونین کربلا و حماسه عاشورای حسینی (ع)، اسوه صبر و بردباری که پرچم نهضت پرفروغ عاشورا را برای بشریت و آزادگان عالم به یادگار گذاشت، نهضتی عظیم، معجزه‌گون و آسمانی بود که اگر نبود علم علوی و خطبه‌های آتشین و غرای حیدری او، کربلا در کربلا می‌ماند.

این بیانیه می‌افزاید: ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س)، اسوه صبر و بردباری که در کشور عزیزمان به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است، فرصت مناسبی است که به نقش بی‌بدیل پرستاران در نظام سلامت کشور پرداخته و از ایشان تجلیل شود.

در این بیانیه با تقدیر از اقدامات ارزشمند پرستاران در شرایط عادی کشور و با اشاره به حضور آنان در حماسه جنگ تحمیلی هشت ساله استکبار جهانی آمده است: در سال‌های اخیر به دنبال شیوع ویروس کرونا، صحنه دیگری از ایثار و فداکاری برای مدافعان سلامت ایجاد شد و الحق که در این عرصه شاهد عملکرد جهادگونه و عالمانه پرستاران در کنار سایر کارکنان سلامت بودیم و برگ زرینی به صفحات پرافتخار تاریخ پرستاری کشورمان افزوده شد.

در پایان این بیانیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرستار در دوران هشت سال دفاع مقدس و نیز شهدای سلامت به ویژه پرستاران شهید دوران شیوع ویروس کرونا، از تلاش‌های خالصانه و عارفانه جامعه پرستاری در همه عرصه‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی تقدیر و تأکید شده است: رسیدگی به وضعیت معیشتی پرستاران، توجه به جایگاه اخلاق پرستاری مبتنی بر اندیشه ناب اسلامی و ارتقاء استاندار‌های حرفه‌ای در این شغل، نقش بسزایی در افزایش کیفی خدمات مراقبتی و در نهایت افزایش رضایت بیماران و جامعه را به دنبال خواهد داشت.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi