شناسه خبر : 95920
یکشنبه 13 آذر 1401 , 16:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توصیه به خانواده‌ شهدا و جانبازان برای تزریق واکسن کرونا

سخنگوی معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگران و جانبازانی که دارای بیماری پرخطر و زمینه‌ای از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های نقص سیستم ایمنی بدن، سرطان و بیماری‌های مزمن هستند، شیمی‌درمانی می‌کنند یا از داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کنند ضروری است که برای تزریق واکسن کرونا زودتر اقدام کنند

 

 
 رضا منیعی با اشاره به قوت گرفتن و شایع شدن مجدد ویروس کرونا، گفت: برخی از کشورها اقداماتی را از جمله قرنطینه انجام داده‌اند و با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در کشور ما نیز به زودی شیوع ویروس کرونا رخ دهد باید اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه ما به آن دسته از ایثارگرانی که دوز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند این است که دوز سوم واکسن کرونا را بزنند و این واکسن متفاوت از واکسن‌های تزریق شده قبل باشد و ایثارگرانی که دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند نسبت به تزریق دوز چهارم اقدام کنند و این دوز از واکسن شبیه دوز سوم باشد.

سخنگوی معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات بهداشتی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و اینکه وقتی ایثارگران در محیط‌‌های در بسته وارد می‌شوند حتماً ماسک بزنند و سعی کنند کمتر در تجمعات حاضر شوند. اگر به طور مستقیم دست به سطوح دست می‌زنند دست‌های خود را با آب و صابون شستشو دهند و دست‌هایشان را ضدعفونی کنند.

منیعی تصریح کرد: از توصیه‌های دیگر ما این است که مسئولان ذیربط در بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به اپیدمی کرونا نسبت به تهیه ماسک و مواد شوینده هرچه زودتر اقدام کنند زیرا ممکن است در مرحله اپیدمی کرونا نتوانند این محصولات را تهیه کنند و آمادگی لازم برای این کار داشته باشند.

وی با تأکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم‌ها و مناسبت‌ها گفت: ایثارگران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران که در همایش‌ها یا سمینارهای مختلف شرکت می‌کنند ضروری است که اصول فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت و از ماسک استفاده کنند، همچنین از دست دادن و روبوسی با افراد در این شرایط خودداری شود و این اصول را رعایت کنند.

منیعی با اشاره به ضرورت رعایت اصول بهداشتی برای جانبازانی که دارای بیماری‌های پرخطر هستند، گفت: ایثارگران و جانبازانی که دارای بیماری پرخطر و زمینه‌ای از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های نقص سیستم ایمنی بدن، سرطان و بیماری‌های مزمن هستند، شیمی‌درمانی می‌کنند یا از داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کنند ضروری است که برای واکسیناسیون زودتر اقدام کنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و سعی کنند در یکی دو ماه آینده در مراکز پُرتراکم حاضر نشوند، اگر مجبور به حضور در این مراکز شدند از ماسک استفاده و در صورت بروز علائم بیماری کرونا زودتر به پزشک مراجعه کنند تا تحت درمان قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری آنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi