شناسه خبر : 95973
سه شنبه 15 آذر 1401 , 12:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روز دانشجو گرامی باد!

فاش نیوز - رهبر معظم انقلاب اسلامی: «جالب است توجه کنید که ۱۶ آذر در سال ۳۲ که در آن سه نفر دانشجو به خاک و خون غلتیدند، تقریباً چهار ماه بعد از ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ یعنی بعد از کودتای ۲۸ مرداد و آن اختناق عجیب - سرکوب عجیب همه ی نیروها و سکوت همه - ناگهان به وسیله ی دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا و در محیط به وجود می آید. چرا؟

چون نیکسون که آن وقت معاون رئیس جمهور آمریکا بود، به ایران آمد. به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتای ۲۸ مرداد بودند، این دانشجوها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات میکنند، که البته با سرکوب مواجه می شوند و سه نفرشان هم کشته می شوند. حالا ۱۶ آذر در همه ی سال ها، با این مختصات باید شناخته شود. ۱۶ آذر مال دانشجوی ضد نیکسون است، دانشجوی ضد آمریکاست، دانشجوی ضد سلطه است.»

این روز که یادآور جانفشانی و اقتدار ملی-میهنی دانشجویان دانشگاه تهران و شهادت «احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا»ست، بر اساس آموخته های دینی‌شان بود، سرآغاز جنبش «ما می توانیم استقلال واقعی خود را کسب نمائیم» گردید و بعدها با رهبری امام (ره) در انقلاب خود را نشان داد و در دفاع مقدس حماسه ها آفرید و در راهبری های راهبردی مقام عظمای ولایت تداوم یافت و به اوج رسید.

و اینک دانشجویان رویش های امیدوار کننده ای برای نظام اسلامی هستند که امید است با همان شور جوانی و استعداد اسلامی قله های رفیع علم و رزم و خدمت را در نوردند. ان‌شاءالله

دانشجوی ردی دانشگاه رزم

| علیرضا ضابطی سیستان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi