شناسه خبر : 96014
جمعه 18 آذر 1401 , 13:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با انتقاد از تخصیص نیافتن اعتبارات ۷هزار میلیارد تومانی مطرح شد

تذکر و هشدار نماینده مجلس به سازمان برنامه و بودجه

سخن‌گوی فراکسیون ایثارگران درخصوص اختصاص کامل اعتبارات ۷هزار میلیارد تومانی دارو و درمان ایثارگران به رئیس سازمان برنامه و بودجه تذکر داد...

فاش نیوز - سخن‌گوی فراکسیون ایثارگران مجلس درخصوص اختصاص کامل اعتبارات 7هزار میلیارد تومانی دارو و درمان ایثارگران به رئیس سازمان برنامه و بودجه تذکر و هشدار داد.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی‌ ما، "سیدکاظم موسوی" نماینده ایثارگر مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با فاش نیوز با اشاره به فداکاری و ایثار ایثارگری خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی و بزنگاه‌های حساس کشور از رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص عدم اختصاص کامل اعتبارات هفت هزار میلیارد تومانی برای ایثارگران انتقاد کرد و اظهار داشت: 

  شهدا و خانواده‌های شهدا برای این نظام، کشور و صیانت و مراقبت از نوامیس و مرز و بوم میهن اسلامی، جان و مال خود را فدا کردند. اما هدف آن‌ها این نبود که در مقابل آن، دستمزد و یا امتیازی دریافت کنند و الان هم به‌دنبال آن نیستند و اعتباراتی که برای موضوع دارو و درمان آن‌ها هزینه می‌شود، یک روال قانونی در کشور است.

  عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل ادامه داد: ایثارگران ما با خدا معامله کرده‌اند، اما اگر حق پرستاری یک جانباز که در خانواده خودش تحت پرستاری قرار گرفته و کمک مالی ناچیزی تحت عنوان حق پرستاری به همسر او داده می‌شود، به‌ناگهان قطع یا کم‌تر شود عادلانه نیست؛ درحالی‌که در سال جاری حدود 7 الی 8 هزار میلیارد تومان به موضوع دارو و درمان و حق پرستاری ایثارگران اختصاص‌ داده‌ شده است.
 
  سخن‌گوی فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم که خود از جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس ست، متذکر شد: سازمان برنامه و بودجه این اعتبارات را در سال 1401 باید به بنیاد شهید پرداخت می‌کرد، اما متأسفانه این کار را انجام نداده و فقط حدود 20 الی 30 درصد از اعتبارات اختصاص‌ داده‌ شده را پرداخت کرده‌ است.
 
  نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی با خطاب قرار دادن رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد وظیفه قانونی آقای میرکاظمی در قبال ایثارگران، تأکید کرد: سازمان برنامه و بودجه باید به تکلیف قانونی خود در قبال ایثارگران به‌خصوص جانبازان عمل کند. من از همین تریبون مجلس به آقای میرکاظمی تذکر می‌دهم و این تذکر جانانه‌ از ناحیه بنده به ایشان است که جامعه ایثارگری کشور را باید مدنظر داشته باشد. فلذا توجه به این خانواده پانصد و سی هزار نفری در کشور وظیفه قانونی و شرعی مجلس، دولت و ایشان است. آیا این درست است که مبلغ کمی که برای دارو و درمان آن‌ها در نظر گرفته شده‌است به ناگاه قطع کنید.
 
 نماینده مردم استان اردبیل در مجلس یازدهم یادآور شد: عدم اختصاص کامل اعتبارات کار درستی نیست و قطع کردن حق پرستاری نیز حرام است، در حالی که مضامین و نصایح مقام معظم رهبری در حوزه ایثارگری این نیست؛ طوری که به‌گونه‌ای دیگر اتفاق بیفتد و آن‌ها در مشکلات قرار بگیرند.
اگرچه متأسفانه در حوزه‌های دیگری غیر از ایثارگران از این‌گونه مشکلات داریم و به طور مثال سازمان برنامه، اختصاص بودجه عمرانی را با تأخیر پرداخت می‌کند و این رفتار و روش خوبی برای اداره کشور نیست و ما نیازمند شفافیت هستیم.
 
 سخن‌گوی فراکسیون ایثارگران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حمایت ایثارگران مجلس از وزیر پیشنهادی راه خاطرنشان کرد: اعتقاد بنده بر این است که آقای بذرپاش فرزند شهید است، در دوره‌های مدیریتی و مشاوره‌ای خود ابتکارات خلاقانه‌ای را انجام داده و کارنامه خوبی داشته است.
 
 نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای بذرپاش برنامه‌های بسیار خوبی در بخش ریلی، راه،  حمل‌ونقل هوایی و دریایی دارد و با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس به‌تفصیل در مورد اجرای آن‌ها سخن گفته است.
از همه مهم‌تر رئیس‌جمهور آیت‌الله رئیسی از تنها کسی که برای تصدی وزارت راه و شهرسازی دعوت به عمل آورده، آقای بذرپاش بود و ادعای برخی که این پست به آن‌ها پیشنهاد شد ولی آن را نپذیرفته‌اند، دروغ است.
 
گفتنی است نمایندگان ملت با 187 رأی موافق، 64 رأی مخالف و هفت رأی ممتنع از مجموع 263 نفر حاضرین رای موافق به بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی دادند.
 
* معرفی
اینستاگرام
سلام.این آقای قاضی زاده هاشمی که حرفهاوقولهاش گوش فلک راکرکرده میداننددراین سال چندنفرازوالدین معززشهداءوجانبازان برحمت خدارفتند؟ تکلیف حق پرستاریهاوطلب چندماهه آن چی میشه آیااین حق وناحق نبست؟البته این فقط یه مورداست که گفته شددههامورددیگرهمانندخودرووموارددیگر..جوابگوی باطل شدن حق بخصوص والدین شهداءباکیست؟؟؟
سلام ، افسوس و هزاران افسوس که موضوع فرهنگ ایثار و شهادت که زیر بنای فرهنگ و هویت ایران اسلامی است اینگونه تحقیر و مورد هجمه های گوناگون است.
اکنون مسولان کشور در حال برنامه ریزی و تدوین برنامه پنجساله هفتم توسعه هستند اما همچنان گذشته با تقلید از نظریه های برنامه ریزی و بودجه ریزی غربی و روشهای دشمنان برنامه ها را تدوین میکنند در حالیکه بارها مقام معظم رهبری برای کلیه برنامه ریزی های کلان کشور پیوست فرهنگی را تاکید و توصیه کردند اما همچنان فرامین ایشان بر زمین مانده و به تقلید کور از غربیها مشغول هستند تا مولفه های فرهنگ و هویت کشور را در سینما تاتر نقاشی خط نشریات و کتاب و سایر مراکز فرهنگی با روش غربیها برنامه ریزی و بودجه بندی کنند.
نتیجه فرهنگ سازی و امنیت فرهنگی و اقتصاد فرهنگی و گردشگری این شده تا عده ای سلبریتی غرب زده از هزاران میلیارد بودجه و برنامه ریزی غلط چندین ساله سر بلند کنند و فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی را تحقیر و انکار و نابود کنند در حالیکه بارها تاکید کردیم موضوع فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی وابسته به جانبازان و خانواده شهدا هستند لذا این قشر میبایست پس از بیش از چهل سال سلبریتی های کشور باشند لیکن همچنان برای تخصیص سهمیه کنکور یا تامین هزینه درمان و موارد پیش افتاده دچار هجمه و تنزل شخصیت فرهنگی و هویتی شدیم .
چرا روش غلط و تقلیدی غرب زده را اصلاح نکردند ؟ چرا فرهنگ عاشورایی را تبدیل به تولید تعدادی سلبریتی و ورزشکار ضد انقلاب کردند که هر روز از تریبونهای رسمی کشور به شهیدان و دین و مذهب و ولایت بتازند و در پناه ثروتهای نجومی که از بودجه ریزی غلط و غرب زده بیت المال مسلمین عایدشان شده در امنیت بمانند؟
اگر بودجه های نجومی که در مقوله های سینما و تاتر و خط و نقاشیو نشریات و غیره هزینه کردند اندکی فقط اندکی به فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته بودند اکنون جانبازان و خانواده شهیدان اینطور در فقر و فلاکت دست و پا نمیزدند تا برای تخصیص تعدادی خودرو یا سهمیه کنکور و غیره مورد تحقیر و هجمه قرار گیرند.
افسوس و هزاران افسوس بارها عرض کردیم از این راه تقلید کور و غلط و غرب زده بازگردید که طبق فرمان مقام معظم رهبری دور شدن از فرهنگ عاشورایی یعنی قدرت بخشیدن به دشمنان داخلی و خارجی زیرا آنچه تا اکنون دشمنان را مقهور و قدرت نظام اسلامی را تاکید کرده فرهنگ عاشورایی بوده و هرچه داریم از فرهنگ عاشورایی بوده است.
اکنون که مسئولان مشغول تدوین برنامه پنجساله هفتم توسعه هستند مجددا تاکید میکنیم دست از تقلید برنامه ریزی و بودجه بندی غربی براساس مولفه های فرهنگ غربی بردارند و بجای سرازیر کردن بودجه های فرهنگی به جیب عده ای سلبریتی و مدیر نشریات زرد و ضد انقلاب باید توجه ویژه و اساسی به حاملان فرهنگ ایثار و شهادت باشد تا اینچنین جان بر کفان عاشورایی تبدیل به سلبریتی های شیعان جهان شوند حداقل دست از تحقیر ایشان بردارند تا برای تخصیص اندکی بودجه فقط اندکی بودجه از هزاران میلیارد بودجه که چهل و اندی سال بنام فرهنگ سازی به جیب سلبریتی های ضد انقلاب ریختند برای ایثارگران یا فداییان نظام اسلامی هزینه کنند و نتیجه را ببینند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi