شناسه خبر : 96232
چهارشنبه 23 آذر 1401 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار مجلس خبر داد:

بهبود معیشت و اشتغال فرزندان ایثارگران، محور اصلی پیشنهادات نمایندگان به دولت

مباحث اقتصادی جامعه، از جمله بحث بهبود معیشت ایثارگران و حل‌وفصل معضلات دارو و درمان و اشتغال فرزندان از اولویت‌ها و محور اصلی نشست ها و پیشنهادات نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی...

فاش نیوز - رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی توجه به وضعیت معیشت جامعه و به‌خصوص ایثارگران و رفع معضل بیکاری فرزندان ایثارگران را مهم‌ترین محور پیشنهادات نمایندگان ایثارگر مجلس به دولت سیزدهم برای تدوین لایحه و بودجه و برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه کشور دانست.
 

 به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست‌های مشترک نمایندگان ایثارگر با دولت پیش‌ از بررسی لایحه بودجه و برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: در رابطه با مسائل و مشکلات جامعه ایثارگران با توجه به برنامه توسعه هفتم کشور و لایحه بودجه سال 1402، درحال جمع‌بندی پیشنهادات برای بهبود معیشت، تعیین امتیازات درصدها، تسری امتیازات درصدهای بالا به پایین و... و ارائه آن به مجلس هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این چارچوب نشست‌هایی از سوی فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت با کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و کارشناسان دولت و جامعه ایثارگری برگزار کرده و به جمع‌بندی‌های خوبی رسیده‌ایم.

نائب رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مباحث اقتصادی جامعه، از جمله بحث بهبود معیشت ایثارگران و حل‌وفصل معضلات دارو و درمان و اشتغال فرزندان از اولویت‌ها و محور اصلی نشست ها و پیشنهادات نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر به شمار می‌رود؛ و در این راستا امروز هم جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد.
 
* معرفی
اینستاگرام
سلام علیکم
وام مسکن یا امتیازات زمین و...
به فرزندان جانبازان ۲۵٪ و بالاتر
فرزندان آزادگان
فرزندان رزمندگان
و.....
سلام..ازقدیم گفتن ،آسیاب به نوبت..شمامحبت بفرماییداول به خودایثارگرتوجه کنیدبعدبه فرزندوبقیه ..جانبازداریم که نه شغل داره ونه خانه ونه ماشین ونه زن ونه فرزند...همین ایثارگراگربموقع بهش توجه شده بودالآن همه اینهاراداشت....یکی ازتمام امتیازات بهره مندشده وصاحب همه چی شده ویکی هم هیچ امتیازی نگرفته وهیچی نداره.....
سلام برادر عزیزم
چرا اینقدر هول شدی!!!
نگفتم ازسهم جانبازان بدن...
بودجه رو اضافه کنند تابه فرزندان مظلوم جانبازان هم توجه اندکی بشه.
سلام به خاطرشهدارزمندگان زیرشش ماه امسال ازاین تبعیض نجات پیداکنندبه خداماسزاوارچنین بی عدالتی نیستیم تواین سالهاالتماس کردیم شمارا به حضرت محمدص قسم زن وبچه ماراازفقرونداری نجات دهیدباافتخارجنگیدیم دلتون بسوزد ومشکلات ماراحل کنید
با سلام واحترام شبکه فاشنیوز واما
جناب نماینده ورئیس فراکسیون ایثارگران برای خود ایثارگزان چکار کردید که حالا نوبت به فرزندان انها رسیده است
مسئولان محترم انقدر درمانده هستند نتوانستند در هر شهری هزاران هکتار زمین که مربوط به منابع طبیعی هستند واتفاقا قیمتی هم ندارند البته تا وقتیکه پای دلالان وابسته به افراد خاص باز شود
نتوانستند به هر محتاج۱۰۰ متر برای ایجاد سر پناه وا گذار کنند

برای ما چیکار کردید تا برای فرزندانمان بکنید
مسئولان انقدر منحرف هستند که در موقع نیاز به جای استفاده وکمک گرفتن از ایثار گران پناهنده ارازل واوباش میشوند
شما هنوز مشکلات ایثارگران اصلی جز کسانیکه پارتی دارند کاری نکردید
مشکل مسکن مشکل دارو مشکل فرستادن به کمیسیون پزشکی و مسئله پایین بودن حقوقها و...........
هردولتی تازه سرکارمیادیه قول هایی میده ولی بعدازمدتی میگن ردیف بودجه برای ایثارگران درنظرگرفته نشده ومجلس هم کمی سخنرانی میکنه یا گلایه که چرادولت به ایثارگران توجه نمیکنه بعدازمدتی اونها هم یادشون میره وتمام
برادر عزیز بحث تصویب قانون و اجرایی شدن ان همیشه جای سوال داشته و دارد. وظیفه دولت در بخش ایثارگران ارائه لایجه به مجلس است و اینکه چگونه اجرا شود را مجلس بایستی نظارت کند.
چه خوب میشد برای تعداد ماه های حضور در جبهه هم امتیازاتی در نظر گرفته میشد.51ناه
برادر عزیز این امتیاز برای رزمندگان دفاع مقدس وجود دارد و در برنامه ششم توسعه به صورت قانون وجود دارد و در مورد معافیت سربازی فرزندان دکور رزمندگان از سال 98 اجرایی شده است.
تشکرازمجلس ودولت مردمی
رزمندگان بسیجی معسرفاقدبیمه درمانی دارای فرزندفاقدشغل دارندخودرزمنده معسرحمایت ومساعدت فرمایدتشکر
عزیزان من این قدر قول الکی ندید دیوانه مون کردید این امتیاز میدیم آن آمتیاز میدیم یه کیش بدین که به عینیت ببینیم اون از تخفیف 30درصدی شهره دانشگاه در برنام ششم کو چه شد پس بهتر این که بیشتر خودتان را سنگ روی یخ نکنید
برادر عزیز موضوع امتیازات به ایثارگران بر مبنای مصوبات بودجه سالیانه است و با توجه به گسستردگی جامعه ایثارگری و کمبود امکانات معمولا بر اساس واجدین شرایط صورت می گیرد.
باسلام وقتی حرف های بدون عمل مسئولین ایثارگران را میشنوم به ذهنم خطور میکند کات کنم واز فاش نیوز برم .
برای جانبازان درصد بالا چکار کردید ما که خانواده بسیجی,جانباز 55درصد ,(قطع عضو)وآزاده به رحمت خدا رفته هستیم چیزی ندیدیم حتی شهادت پدر ما را براثر جراحات جنگ قبول نکرد بنیاد شهید پدری که چهل سال با یک دست زندگی کرد و در بیمارستانهای عراق چندین عمل سنگین انجام داد طبق خاطرات دست نوشته ایشان وازکارافتاده کلی بود
مرد شعار!!! ؟؟؟
به فرزندان عموم جانبازان که (مؤنث) میباشند.
شغل دولتی ندارند!
وام اشتغال هم دریافت نکرده اند!
ازدواج کرده و خانه دار میباشند.
حقوق ماهانه پرداخت کنید.
که این قانون، در مورد عموم زنان خانه دار ایرانی، پیشنهاد بعضی دولتمردان و مجلسی ها هم بوده است.
طرح و لایحه به مجلس بدهیدکه حتمأتصویب میکنند.
شورای نگهبان هم حتمأ موافق است.
شما در این مورد می توانید با فراکسیون های فرزندان شاهد و ایثارگران مجلس موضوع را در میان بگذارید بلکه انشاالله به صورت اصلاحیه قانونی به صحن ارائه شود.
پیشنهاد میشود یکی از فرزندان جانبازان زیر 25 درصد ورزمندگان به جای پدر پس از بازنشستگی پدر در ادارات جذب شود
برادر عزیز این پیشنهاد شما بسیار خوب است و خوشبختانه پیش از این تبدیل به قانون شده است. امیدواریم دستگاه های مشمول به مر قانون عمل کنند.
باسلام واحترام
چرارزمندگان زیر 6ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه ایثارگر محاسبه نمی شوند!؟
آیا! بعد ازحدود 35سال از پایان جنگ هنوز اولویت بهشون نرسیده!؟
آیا پایمال شدن صددرصدی حق رزمندگان زیر 6ماه سابقه داوطلبانه وجدان نمایندگان ودولت را آزار نمی دهد؟!

آیا تورم به خانواده این قشر فشار نمی آورد؟!
آیا این قشر جز طبقه مرفع جامعه اند ؟!
آیا کلمه 6ماه به بالا قانون اساسی است وقابل تغییر نیست؟!
و100آیا دیگر؟
آخر! این قشر از رزمندگان هیچگونه امتیازی ندارند
نمیشه ، حداقل متناسب با حضورشان در جبهه امتیاز بدهید.
چنین ساله ما این مشکل میگیم
اما متاسفانه هیچ نماینده ای توجه نمیکند!
برادر عزیز طبق قانون خدمات رسانی به ایثارگران حداقل زمان حضور در جبهه شش ماه در نظر گرفته شده است.
باید برای اجرای قانون ایثارگران ضمانت اجرایی هم مصوب کنید. وگرنه مانند سال های قبل هر کدام را دولتش خواست اجرا می کند و هر کدام نخواست نمی کند و ککش هم نمی گزد که اجرا نکرده. بحث معیشت جانبازان و بازنشستگی آنانی که شغلی ندارند را حل کنید و همچنین بیمه تکمیلی کامل که شامل دندانپزشکی هم بشود و بحث مسکن ایثارگران را. واقعا شایسته نیست بعد از 30 سال از اتمام جنگ هنوز ایثارگران باید برای درمان و خانه و مسکن و یک حقوق درست حسابی دغدغه شب نخوابی داشته باشند و دستشان جلوی بقیه دراز باشد
سلام
برادرهای شهدای مجرد آدم نیستند حاج آقا که شما اسمی از آنها نمیبرید؟ما برادر شهدای مجرد مشکل اشتغال داریم چرا کسی به داد ما نمیرسد؟
سلام برادرشهیدعزیر
به برادران بزرگوارشهدا که شرایط دریافت وام اشتغال داشته باشند.
وام اشتغال پرداخت می‌شود.
جهت اطلاع ازقوانین مربوطه به بنیاد مراجعه فرمایید.
یااینکه با برادرعزیزمان جناب یوسف مجتهد مشاوربنیادتماس بگیریدتاقوانین رابرای شماتوضیح بدهند.
موفق باشید.


در پاسخ به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی
شرکت مخابرات ایران در تاریخ 1388/08/18 به بخش حضوصی واگذار شده است
قرار بود واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی به بازنشستگان شرکت مخابرات سهام عدالت به دهند ولی متاسفانه از سال 1388 تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟
در موقع خصوصی سازی در شرکت مخابرات شعار سر می دادند به بازنشستگان شرکت مخابرات سهام عدالت می دهند ولی متاسفانه از 18 آبان ماه سال 1388 تاکنون هنوز هم هیچ خبری از سهام عدالت نیست چرا؟
جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور
فاش نیوز 30 درصد تخفیف شهریه خودشان تصویب کردند خودشان هم میگن بودجه نیست
در پاسخ به حسن نوروزی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی
نماینده مردم رباط کریم در مجلس
از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون در مورد پرداخت نکردن وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن توسط بانک ها تایع رباط کریم جاده تهران ساوه به بازنشستگان تامین اجتماعی در رسانه ها بیش از ۹۹۹ هزار بار شکایت و اعتراض شده است ولی متاسفانه تاکنون هم هیچ کسی پاسخگو و جوابگو نبوده است و هنوز هم نیست چرا؟
بانک ها تایع منطقه رباط کریم به بازنشستگان تامین اجتماعی وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن را ندادند، خودداری کردند و هنوز هم نمی کنند پس چرا نمایندگان رباط کریم، شهرگلستان و نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه سکوت اختیار کرده اند و هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند چرا؟
سلام وقت بخیر
رزمندگان زیر 6ماه مظلوم را دریابید
همرزمان ما شاید کمتر از 1ماه سابقه جبهه داشتند که بعضی شهید
رزمندگان زیر شش ماه تابالا شش ماه هیچ فرقی ناره چون ما چیزی ندیدیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi