شناسه خبر : 96827
پنجشنبه 06 بهمن 1401 , 10:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

الگوی زینبی مشکل گشای مشکلات کشور است

ولایتمداری، راز ماندگاری انقلاب اسلامی‌(ایام دهه فجر)

انقلاب اسلامی در تحقق یپروزی غیرممکنی بود، که به نفس مسیحایی امام به ملت ایران و عنایت الهی متحول و محقق شد و در حیات و بقایش در برابر انواع...

فاش نیوز - انقلاب اسلامی در تحقق یپروزی غیرممکنی بود؛ که به نفس مسیحایی امام و عنایت الهی متحول به ملت ایران محقق شد و در حیات و بقایش در برابر انواع تهدیدات و تحریم مقاوم و بالنده بوده است و از انحراف و ارتجاع محافظت شده و همچنان با روحیه انقلابی بالنده و روبه رشد قرار دارد. 

انقلاب فرانسه علیه پادشاهی، انقلاب اکتبر  روسیه، انقلاب کمونیستی چین علیه امپراطوری، انقلاب هائیتی علیه برده داری فرانسه... به نسبت اهداف اولیه به سرنوشت نامبارکی دچار شدند و از برده‌داری قرون وسطایی به برده داری نوین، از امپراطوری به سرمایه داری نوین و... مبدل شدند.

انقلاب‌های عربی در تونس، مصر و لیبی با فتنه غربی‌ها، سرکوب و با استقرار نظام وابسته به غرب مواجه شد، انقلاب شیعیان عراق، در 25 سال پیش با سرکوب خشونتبار صدام و سازمان مجاهدین خلق کاملا سرکوب و استمرار حکومت دیکتاتوری صدام را به همراه داشت.

نهضت‌های اسلامی در ایران، بویژه انقلاب مشروطه سرانجام با به توپ بسته‌شدن مجلس و اعدام روحانیو سرکوب و منجر به اختناق محمد علی شاه قاجار  شد.

متاسفانه سرنوشت بسیاری از انقلاب‌های جهان به انحراف و بازگشت به جای اول و دیکتاتوری منجر شده است. تنها انقلاب‌اسلامی ایران است که با انواع مشکلات مقاوم و بالنده و بدون انحراف ادامه دارد. راز حیات انقلاب‌اسلامی نظام ولایتمداری امت و امام بوده و هست.

مردم عهد امام اول؛ با سکوت خود بدعت ثقیفه را پذیرفتند، اهانت به حضرت زهرا(س)، شهادت امام علی(ع) بدون عکس العمل جدی مسلمانان ماند.

مردم عهد امام دوم؛ در برابر تهدید و تطمیع معاویه، به یاری امام حسن(ع) نرفتند و امام بخاطر حفظ اسلام، صلح را پذیرفت.

مردم عهد امام سوم؛ ابتدا سفیر امام یعنی مسلم را تنها گذاشتند و سپس به تقابل با امام(ع) برامدند و وحشیانه‌ترین جنایت تاریخ را انجام دادند.

مردم عهد سایر امامان (ع)، هم به یاری امامان نشتافتند و در عهد 12 قرن امامت امام زمان هم بدلیل عدم آمادگی مسلمانان ایشان ظهور نکرده‌اند.

ولی ملت ایران در سخت‌ترین شرایط امام انقلاب را تنها نگذاشتند. بر همین اساس امام خمینی درباره جایگاه مردم ایران فرمود: "من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین(ع) هستند".

انقلاب رنگین با نماد سبز اموی در برابر سبز علوی در سال ۸۸ به مدت هشت ماه کشور را در آتش فتنه و آشوب فرو برد. ولی با بصیرت انقلابی مردم و حضور در یوم الله نهم دی، بساط فتنه دشمنان خارجی و داخلی برچیده و تجلی قدرت الهی در شکست فتنه سنگین آمریکایی آشکار شد.

بر این اساس حماسه 9 دی نقطه عطف تجلی اوج  بصیرت ملت ایران بود و تداوم آن همچنان زداینده فتنه های جنگ شناختی است!

دشمنان با پشتیبانی ضمنی دولت روحانی، آشوب های سال‌های ۹۶ و ۹۸ را رقم زدند ولی بازهم موفق نشدند. لذا حوادث پاییز 1401 را با شبیه‌سازی ظاهری انقلاب ۵۷ پیاده سازی کردند. هر چند که غیر از اغتشاشات در برخی از شهرها، توانستند بخشی از دانش اموزان و دانشجویان را به میدان بیاورند.

گرچه در حال حاضرجنبه های ناامن سازی و اغتشاشات فروکش کرده است، اما آثار آلودگی‌های فکری همچنان بر جای مانده است. بر این اساس رسالت امروز ما باید در بصیرت افزایی  و برگرداندن مردودین متمرکز شود.

 اکنون تقابل دو جبهه پیروان رسالت و ولایت و دشمنان رسالت و ولایت و نبرد حق و باطل در جریان است و دشمنان فاطمه به میدان آمده‌اند تا کار اسلام محمدی را تمام کنند. پسر فاطمه یاری طلبیده و ندای جهاد تبیین داده؛ که این امر یک فریضه و تکلیف دینی واجب عینی فوری است.

سخن اینکه بایستی به صورت جهاد تبیین ایجابی در بیان حقایق انقلاب و دستاوردهای آن روشنگری کرد. همچنین با جهاد تبیین دفاعی، در برابر تهدیدات گوناگون دشمن مصون سازی کرد.

بر این اساس باید با جهاد تبیین پیش دستانه آمادگی های لازم را قبل از تهاجم فرهنگی و جنگ شناختی و جنگ روایت‌های جدید دشمن بکار برد؛ تا  امکان بروز آن در جامعه میسر نشود.

 فرمایش الهی نیز این را می گوید: "بگو من شما رابه یک پند، موعظه می‌کنم و آن اینکه، فقط به خاطر خدا دو به دو یا تک تک قیام کنید. قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی "لذا عزاداری واقعی، پیروی از سیره فاطمی و عمل به جهاد تبیین امام المسلمین، بصورت فردی و بصورت گروهی است.

 سخن آخر اینکه الگوی زینبی، مشکل گشای مشکلات کشور، به خصوص در پیروی از جهاد تبیین زینبی، در عملیات جنگ شناختی دشمنان در این پیچ تاریخی است. همچنین زمینه‌ساز تمدن ‌نوین اسلامی و بسترسازی ظهور مهدوی (عج) در گام دوم انقلاب اسلامی است.

|| جواد هاشمی فشارکی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi