شناسه خبر : 96963
شنبه 17 دي 1401 , 08:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تکریم مادران و همسران شهدا در خوزستان

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه 15 دی در مراسم تکریم مادران و همسران شهدا که به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین (س) در تالار طوبی اهواز برگزار شد، گفت: پیام خانواده‌های معظم شهدا صبر، استقامت، وفاداری، محبت و صدق و صفا است.
 
تکریم مادران و همسران شهدا در خوزستان/ پیام خانواده‌های معظم شهدا استقامت و وفاداری است/حیات طیبه نصیب همسران و مادران شهدا خواهد شد

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در این مراسم گفت: شهادت لازم نیست که حتماً به دست دشمن و با آلت قتاله باشد بلکه مردانه زندگی کردن و به پای دین، عقل، رشد و امانت‌داری و خوبی‌ها ماندن نیز شهادت است و خدا او را به درجه متعالی می‌رساند.
وی افزود: مادران شهدا همچون حضرت ام‌البنین (س) عزیزترین کسان خود را به جبهه فرستادند تا در راه اسلام گام بردارند و از دین خدا و ناموس و خاک خود دفاع کنند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه 55 هزار همسر شهید داریم، افزود: برخی مؤمنان به اندازه یک تاریخ مرد هستند مثل ابراهیم خلیل‌الله که پیغمبران بعد از او به وی اقتدا می‌کنند و اسوه آن‌ها می‌شود و پیامبر اسلام (ص) که اسوه تاریخی بشریت می‌شود.
وی با بیان اینکه در راه پیمانی که با خدا بستیم باید استوار و مقاوم بمانیم، اضافه کرد: هر کس عمل صالح انجام دهد از سوی خداوند متعال حیات طیبه پیدا می‌کند. مادران و همسران و فرزندان شهدا بدانند اگر در راه خدا استقامت کنند این حیات طیبه نصیب آنها خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، یادآور شد: پیام خانواده‌های معظم شهدا صبر، استقامت، وفاداری، محبت و صدق و صفا است.
 نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه مدیرکل بنیاد خوزستان و جمعی از مسئولان با اهدای لوح تقدیر از صبر و استقامت مادران و همسران معظم شهدا تجلیل کرد.
 
دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران آبادان و خرمشهر
حجت الاسلام و المسلمین شکری به همراه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در سفر به آبادان و خرمشهر با خانواده معظم شهدا و ایثارگران دیدار و از آنان تجلیل کردند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: در این ایام که سالروز رحلت حضرت ام‌البنین (س) و ایام تکریم از مادران و همسران معظم شهداست فرصتی شد تا به حداقل تکلیف خود در مقابل خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان عمل کنیم و از نزدیک حرف‌های آنان را بشنویم، آنان را زیارت کنیم و مورد تکریم و تعظیم قرار دهیم.
وی با تقدیر و تشکر از پایداری و صبر خانواده‌های معظم شهدا گفت: وظیفه جدی ملت بزرگ ایران در مقابل خانواده شهدا و ایثارگران این است که کار بزرگ شهدا را ببینند همانگونه که خداوند متعال آن را بزرگ می‌داند و تأکید می‌کند خیال نکنید کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند مرده‌اند؛ بلکه شهدا همواره زنده و جاودان هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شکری افزود: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران حق بسیار بزرگی بر گردن کشورمان دارند، امیدوارم ملت بزرگ ایران و تمام خدمتگزاران حرمت خون شهید را با احترام به خانواده شهدا بزرگ بدانند و خدمتگزار خوبی برای این عزیزان باشند و این امر را خدمت به شهید و شهادت و فرهنگ شهادت بدانند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان این دیدارها از ایثار و ازخودگذشتگی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تجلیل و برای این عزیزان سلامتی و توفیق از درگاه الهی مسألت کرد.
گفتنی است خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز در این دیدارها به بیان مشکلات خود پرداختند.
 
حضور در شانزدهمین یادواره شهدای فولاد خوزستان
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در شانزدهمین یادواره شهدا و گردهمایی بسیجیان فولاد خوزستان همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: عده‌ای شهدا را اسطوره و بعضی دیگر اسوه می‌دانند. اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم، متوجه می‌شویم، کسانی که در تاریخ در مقام اسطوره قرار گرفتند از دسترس خارج بوده و قابل تأسی نیستند. خیال‌پردازی و اغراق در حقشان شده است. در نقطه مقابل اگر اُسوه باشند، واقعیت دارند. مردم برایشان مهم است و ارزش‌های متعالی از زندگی شخصی مهم‌تر است.
وی افزود: کسی که در مقام اُسوه قرار می‌گیرد، بی‌مسئولیتی را بد می‌داند و امانت، تلاش و کوشش را ارزش می‌داند. خیانت را در هر لباسی بد می‌داند، برای ارتقای امنیت و زیست مسالمت‌‌آمیز تلاش می‌کند. انسانی می‌تواند الگو باشد که از جنس بشر باشد. انسانی متعالی است که با وحی زندگی کند. کسانی که برای امنیت جهاد می‌کنند، نزد مردم ارزش دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شکری به نقش شهید سلیمانی در تأمین و تثبیت امنیت کشور اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری در مقام شهید سلیمانی می‌فرمایند: شهید بزرگوار حاج قاسم از جنس مردم بود. برداشت مهم از این جمله این است که، تک تک انسان‌ها می‌توانند، از انسان‌های بزرگ الگو بگیرند. انسان‌های بزرگ در دنیا و آخرت نزد خدا بزرگ و ارزشمند هستند. آری به گفته حاج قاسم تا شهید نشوی شهیدت نمی‌کنند. حیات امروز فولاد خوزستان مدیون رشادت‌های شهدایی است که در بمباران کارخانه مجاهدانه ایستادگی کردند.
در پایان یادواره، شهید گمنامی که در منطقه جزیره مجنون، تفحص شده بود بر دستان کارکنان فولاد خوزستان و خانواده‌های معظم شهدا، تشییع شد.
گفتنی است، در این مراسم از مادران شهدا و بسیجیان نمونه حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی تقدیر شد.
 
دیدار با نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به خوزستان در نشستی صمیمانه با آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و به خصوص شهید والامقام «سید مرتضی شفیعی» فرزند برومند این عالم بزرگوار، اظهار کرد: شهدا، جانبازان و ایثارگران از سرمایه‌های اصلی ایران اسلامی هستند که عزت، امنیت و اقتدار امروز کشور مدیون رشادت‌ و از خودگذشتگی آنان است.
حجت الاسلام والمسلمین شکری افزود: در کنار ایثار شهدا، مجاهدت، صبر و استقامت خانواده سرافراز شهدا و ایثارگران کشور است که فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگاه داشته و تکریم آنان، باعث تعمیق این روحیه در کشور می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: جامعه ایثارگری به ویژه والدین معظم شهدا حق بسیاری بر گردن جامعه و مسئولان دارند و همه باید تلاش کنیم تا رضایتمندی این خانواده‌ها که درخواستی جز خدمت به مردم ندارند و برای خود هیچ نمی‌خواهند، جلب شود.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi