شناسه خبر : 97000
یکشنبه 18 دي 1401 , 15:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در مجموعه ورزشی رامسر:

نتایج مسابقات باستانی و پاورلیفتینگ ایثارگران مشخص شد

در بخش ورزش باستانی و زورخانه: استان البرز با ۱۱۴، تهران (الف) با ۱۰۸ و کرمانشاه با ۹۵ امتیاز، مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

فاش نیوز - هم‌زمان با سومین سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی، مسابقات ورزشی کشوری جانبازان در دو رشته باستانی و پاورلیفتینگ در رامسر برگزار شد.

 به گزارش خبرنگاری ما، "سید محمدرضا میر شفیعی" رئیس انجمن باستانی، پاورلیفتینگ و وزنه برداری بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگوی اختصاصی با اعلام این مطلب اظهار داشت: مسابقات ورزشی جانبازان و فرزندان شاهد از 10 تا 15 دی‌ماه در دو رشته باستان میزان و پاور لیفتینگ فرزندان شاهد و جانباز با حضور 162 ورزشکار، مربی، سرپرست از بیست استان کشور در چهار ماده میل، کباده، سنگ و چرخ به‌ صورت انفرادی در 7 کلاس پزشکی در شهرستان رامسر برگزار شد.

مسئول کمیته داوری مسابقات، باستانی رامسر در خصوص هفت کلاس پزشکی مسابقات ادامه داد: کلاس یک: پزشکی متعلق به جانبازان قطع نخاعی، کلاس دو: متعلق به دو پا قطع و یک پا قطع از بالای زانو، کلاس سه: شامل جانبازان یک پا قطع زیر زانو، کلاس چهارم: متعلق به یک دست‌قطع، کلاس پنج: متعلق به جانبازان سالم تن، کلاس شش: شامل فرزندان شاهد و ایثارگر و کلاس هفتم نیز متعلق به پدران شهدا بود که در مجموع طیف کاملی از مجموعه هدف از ایثارگران را دربرگرفته بود.

رئیس انجمن باستانی بنیاد شهید در خصوص نتایج این مسابقات در شهرستان رامسر خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات که پس‌از دوران کرونا و بعد از چهار سال تأخیر برگزار شد به نفرات برتر حکم قهرمانی اهدا شد و در مجموع شرکت‌کنندگان می‌توانستند در دو ماده شرکت کنند و از امتیازات بالا و در مجموع حکم مدال و جایزه برخوردار شوند.

به گفته شفیعی استان البرز با 114، تهران (الف) با 108 و کرمانشاه با 95 امتیاز، مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

رئیس انجمن باستانی پاورلیفتینگ و وزنه‌برداری بنیاد شهید و امور ایثارگران کل کشور در خصوص مسابقات بخش پاورلیفتینگ فرزندان جانبازان و شهدا متذکر شد: مسابقات پاورلیفتینگ فرزندان با حضور 111 نفر ورزشکار، مربی و سرپرست در سالن "شهید پروین اسماعیلی مدرس" رامسر برگزار شد که این مسابقات مخصوص فرزندان مُوذکر شاهد ایثارگر بود و در کنار آن جانبازان سالم تن نیز شرکت داشتند.

به گفته رئیس انجمن باستانی و پاورلیفتینگ بنیاد شهید این مسابقات در سه تیم ورزشی اسکات ( اس کوات) پرس سینه و لیفت کینگ برگزار شد و در طول مسابقات در هر دو هر روز یک آیتم آن برگزار شد و در مجموع سه حرکت به نفرات برتر حکم و مدال و جایزه اهدا شد. به گفته شفیعی ورزشکاران مازندران با 54 امتیاز، کردستان با 38 و کرمان با 37 امتیاز مقام اول تا سوم را در رشته پاورلیفتینگ به خود اختصاص دادند.

رئیس انجمن باستان بنیاد شهید در پایان از زحمات و تلاش‌های "مستجاد حسینی" مدیرکل تربیت‌بدنی بنیاد شهید، "مهدوی" رئیس هیئت جانبازان استان مازندران در جهت برگزاری مسابقات ورزشی جانبازان در رامسر تقدیر و تشکر کرد.

در حاشیه:

- همه قشر ایثارگری در این مسابقه حضور داشتند، جانبازان ویلچری نخاعی و دو پا قطع، یک پا قطع ، یک دست قطع و سالم تن، اعصاب و روان، شیمیایی و..... در حقیقت کلکسیونی از مدل های مختلف جانبازی حضور و همت و تلاش خود را را به نمایش گذاشتند.
 
- حضور پدران شهید و فرزندان شهید با سنین مختلف دیدنی بود که با حضورشان در این مسابقات، باعث بالا بردن کیفیت و نشاط و شادابی شده بودند.
 
- در مسابقه پاورلیفتینگ صحنه های جالب و دیدنی بین فرزندان ایثارگران مشاهده می شد و با یکدیگر با هیجان رقابت می کردند. در این رشته پدر و پسر جانباز شرکت کرده بودند که یکدیگر را در مسابقه تشویق و باعث شور و شعف حاضرین شده بودند.
 
- تیم باستانی اصفهان با یک انسجام خاص و با لباس ورزشی متحدالشکل حضور داشتند و جالب توجه اینکه بیش از 6 نفر از آنان بالای 60 سال سن داشتند و مواقعی که برای اجرای آیتم به گود می آمدند مورد توجه و تشویق حاضرین در سال قرار می گرفتند. 
 
- ورزشکاران جانباز و فرزندان ایثارگر باتقدیر از زحمات عوامل بنیادشهید در برگزاری مسابقات، از اینکه این مسابقات پوشش خبری در بین رسانه‌ها و تلویزیون واقع نشد گله مند بودند. حتی سایت منسوب به خود بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد پوشش این رویداد ورزشی ایثارگران منفعل عمل کرده است!
اینستاگرام
سلام خدا قوت دلاوران مردان جانباز
من بعنوان جانباز شکرت کردم مسابقات به این سبک و چهار داور دعوت از فدراسیون پرورش اندام که اصلا به قانون مسابقات جانبازان واقف نبودن قصاوت می کردند و مسول شهر رامسر اقای مهدوی بود اصلا به وضع جانبازان رسیدگی نمیکرد و ورزشگاه که ما در آن پاورلیفتینگ مسابقه داشتیم وضع خوبی نداشت امکانات راضی گننده نبود
مسابقات در سطح خوبی برگزار شد ولی سالن مسابقات اصلا در خور مسابقات کشوری نبود و امکانات خیلی خیلی ضعیف و برای ما ورزشکاران جالب نبود ضمن تشکر ویژه ازداوران پاورلیفتینگ و بخصوص از جباری و حسنی که از داوران مجرب و با اخلاق انشاالله همیشه از این نوع مسابقات قدرتی و نمایش در سطح بالا برگزار شود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi