شناسه خبر : 97373
چهارشنبه 28 دي 1401 , 10:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاطره سلحشور از یک عملیات در زمستان/فیلم

مهدی سلحشور مداح اهل بیت (ع) که از رزمندگان دوران دفاع مقدس است، به خاطره‌ گویی از عملیات بیت‌المقدس2 که در سرمای زمستان انجام شد، پرداخت.

خاطره مهدی سلحشور از یک عملیات دفاع مقدس در سرمای زمستان+فیلم

مهدی سلحشور مداح اهل بیت (ع) که از رزمندگان دوران دفاع مقدس است، به خاطره‌ای از عملیات بیت‌المقدس ۲ که در سرمای زمستان انجام شد، اشاره کرد و اظهار داشت: این روزها سالروز عملیات بیت‌المقدس ۲ است که در زمستان و سرمای حدود ۲۰ درجه زیر صفر شمال عراق و مشرف به شهر ماووت انجام گرفت. عملیات اعجاز انگیز و محیر العقول که با عبور از پل راپل شهید کلهر که روی رودخانه خروشان قلعه چولان انجام شد. پلی که به صورت ضربتی و در شرایط خطرناک و زیر پای دشمن و در ارتفاع ۸۰ متری به طول ۱۵۰ متر احداث شده بود. این پل دوست و دشمن را متحیر کرده بود.

شهیدی که از سرما یخ زد و جان داد

این مداح اهل بیت (ع) افزود: یاد کنیم از شهدایی مانند شهید شیرکوند که از سرما یخ زد و به شهادت رسید یا شهید رفعت که وقتی می‌خواست گردان مسلم را به سمت خط ببرد، با صلابت چند جمله به زبان آورد و روحیه نیروهایش را افزایش داد. یادم نمی‌رود که چطور شب عاشورا را برایم تداعی کرد.

وی گفت: یاد کنیم از شهید اصغر عزیزی که یکپارچه اخلاص، صفا و صمیمیت بود و قبل از شهادتش، از شهید شدنش خبر داد. یاد کنیم از شهید احمد آجرلو فرمانده سپاه کرج، از حاج محسن درودی که در عزای امام حسین و نماز شب خوش اشک بود. همین آقا محسن در شب شهادتش، به قدری شاد و خوشحال بود که بعد از این همه سال، آن لحظات را فراموش نمی‌کنم.

شهیدی که خبر از جانبازی مهدی سلحشور داد

سلحشور با بیان اینکه یاد کنیم از آقا رضا سهیلی که از شهادت خودش و مجروحیت من خبر داد، گفت: او با جزئیات گفته بود و عین همان اتفاق هم رخ داد. یاد کنیم از شهید گودرزی که وقتی جمله‌ای گفتم که بوی غرور می‌داد، زد به پشتم و گفت مهدی یادت نره وسط درگیری مدام بگویی «وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَٰکِنَّ اللَّهَ رَمَى» یعنی هیچ وقت فراموش نکنی که این تیرها از جانب خداست و پیروزی از آن خداست، دچار غرور نشوی. خدا نباشد هیچی نیستی.

این مداح اهل بیت (ع) گفت: جای همه این شهیدان خالیست و بعد از این همه سال دست عنایت‌شان را پشت‌ سرمان احساس می‌کنیم. خدا کند که شرمنده‌شان نباشیم و عنایتشان تا آخر عمر همراه راهمان باشد که اگر نباشد هزار باره به زمین می‌خوریم. ان شاء الله به قافله شهدا برسیم.

 

 عملیات‌ بیت‌ المقدس‌ ۲ با رمز «یا زهرا (س)» در ساعت‌ ۱ و۱۵ دقیقه‌ ۲۵ دی‌‌ماه‌ ۱۳۶۶ برای‌ آزادسازی‌ ارتفاعات‌ غرب‌ شهر ماووت‌ عراق‌ در منطقه‌ای‌ به‌ وسعت‌۱۳۰ کیلومترمربع‌ آغاز شد. این عملیات در سخت‌ترین‌ وضعیت‌ جوی‌ در میان‌ برف‌ و سرما توسط‌ یگان‌های‌ سپاه‌ ادامه‌ پیدا کرد. این عملیات تا روز دوم بهمن سال ۶۶ در منطقه عمومی ارتفاعات قمیش و سلیمانیه با فرماندهی سپاه ادامه یافت که از نوع هجوم سپاهیان اسلام علیه دشمن بعثی بود.

در این عملیات ضمن تصرف ارتفاعات آمدین، ویولان، گوجار، قمیش، تپه‌سوزنی و گرده شیلان، امکان تردد نیروهای قرارگاه رمضان به مناطق آزاد‌شده در داخل خاک عراق فراهم شد. در این میان، مجموعاً بیش از ۷۰ درصد از اهداف عملیات تأمین شد. در این عملیات بیش از پنج هزار نفر از نیروهای دشمن کشته و زخمی و بین ۵۰ تا ۱۰۰درصد یگان‌های درگیر آن در منطقه منهدم شدند.

فیلم این سخنرانی را اینجا ببینید:

 

 

 

download

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
من درعملیات نصر4درکردستان عراق وپشت ارتفاع بلند گامو بودم
ازلشکر 11حضرت امیر(ع) استان ایلام
چه خوش درخشیدند رزمندگان سرافراز اسلام
ولی حیف که الحاق نیروهای ما به سایر نیروها در پشت گامو انجام نشد .
نیروهای لشکر 11 حضرت امیر(ع) تا هدف ازپیش تعیین شده پیشروی وآنجارا تصرف کردند
جایی به اسم تپه دوقلو. ولی سایرنیروهای یی که باید از روبرو گامورا دور زده والحاق میشدند با مشکل مواجه وبه اهداف ازپیش تعیین شده ی خود کامل نرسیدند واین باعث شد گامو سقوط نکند ونیروهای عراق از ارتافع بزرگ گامو برکل منطقه دید داشته وتلفات از ما بگیرد.
پاتک های وحشتناک روزدوم وسوم عملیات توسط نیروهای عراقی برای ما فراموش شدنی نیست.
یادشهداء گرامی باد وسلامتی جانبازان آرزومندیم
یاد همه شهدا بخیر یادشهید راستگردانی گرامی شب رسیدیم فکه شب سردی بود او یک قهرمان بود من ۱۶ سالم بود گرسنگی اثر کرده بود یک نان دادن یک سیب زمینی نفری او نصف غزا یش را به من داد سرد بود شب کنار هم خوابیدیم از زور سرما خوابم نمیبرد ارام دیدم پتویش را انداخت روی من نفری یک پتو بیشتر نداشتیم شهادت را مفتی به کسی نمی دادند روحشان شاد
امام فرمود بچه های جبهه وجنگ رافراموش نکنید یا نه خاستم به یادتان بیاورم هستن از بچه ها به نان شبشان محتاجند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi