شناسه خبر : 97406
شنبه 01 بهمن 1401 , 14:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرار تاریخی شاه در سال ۵۷

 غیر از کشورهای استعمارگر، شرکت های تسهیل گر مهاجرت و برخی اساتید دانشگاه‌ها ترغیب کننده دانشجویان برای مهاجرت و متهم ردیف اول خیانت به کشور هستند...

فاش نیوز -  پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 تحقق امر غیر ممکنی بود که با نفس مسیحایی امام و عنایت الهی محقق و ملت ایران همواره در برابر تهدیدات و تحریم ایستادگی کرده است.

بر این اساس طوفان انقلاب اسلامی، شاه و ناپاکان را در چله اول انقلاب اسلامی به غرب فراری داد و در گام دوم انقلاب پادشاهان منطقه و امپراطوران جهانی را به جهنم خواهد فرستاد.

در طی بیش از چهار دهه انواع تهدیدات و تحریم‌ها علیه ملت و کشور ما شکل گرفته و اینک در جنگ ترکیبی با استفاده از همه مولفه‌های قدرت به صورت جنگ تمام عیار، تمامی باطل در برابر حق قرار گرفته است. جنگ شناختی توسط لشکر تحریف و انحراف و نفاق جدید در حال وقوع است ولی ملت مسلمان ایران با مقاومت و تلاش در حال گذار از پیچ تاریخی هستند.

 نه اینکه «دیو چو بیرون رود فرشته درآید»، بلکه براساس آیه 81 سوره اسرا "وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ "، بگو حق آمد و باطل نابود شد. یعنی با تابش شعاع نور حق، باطل نابود شدنی خواهد بود،  آنگونه که وقتی چراغ اید تاریکی محو خواهد شد! امام خمینی قبل از اینکه در 12 بهمن به ایران بیاید در قلب ملت وارد شده بود و بدین جهت شاه وحشت و از ایران گریخت.

از برکات فروزان‌شدن انقلاب اسلامی فرار شاه به عنوان مهره استکبار و استبداد از خاک ایران و جمع شدن بساط نظام ستم شاهی بود. همچنین با فرار شاه و فروزانی شعله‌های انقلاب اسلامی مهره‌های درشت طاغوتیان مضمحل و نابود شدند.

 برخی منحرفان برای تحریف تاریخ انقلاب می‌گویند شاه در روز 26 دی سال57 از ایران رفت و قدرت را رها کرد تا  کسی کشته نشود! اما این سوال پیش می‌آید که چرا در کشتارهای قبلی مانند کشته‌های چهلم‌ها و۱۷ شهریور - که آن همه جنایت کردند، شاه نرفت و ماند؟ چرا قدرت را تحویل مردم نداد تا کشتارهای بعدی انجام نشود؟ چرا پهلوی‌ها ثروت‌های انبوه مردم را خود بردند؟ چرا برای بازگشت به تاج و تخت، از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، متاسفانه درباریان خوردند، کشتند و بردند! و ویرانه ای را برای جای گذاشتند.

 فرار محمد رضا در تاریخ ایران بی‌سابقه بود، فرار رضاشاه فقط سرنوشت فلاکت را برسرخودش به همراه داشت و تغییر پالان شاهی صورت گرفت. فرار شاه یک فرار تاریخی در دنیا بود، چرا که نه فراریان پیش و نه پس از او  چنین وضعیت خاصی را نداشتند.

فرار شاه انقراض کامل سلسله شاهنشاهی ایران را به همراه داشت و آغازی برای شکست زنجیره فرعون‌ها بود. فرار مفسدانی چون بنی‌صدر و رجوی و سپس فرار زالوها صفت‌های انقلاب چون خاوری، ورزشکاران و هنرپیشه‌های ناپاک، به مثابه زلال‌ترشدن انقلاب اسلامی از پلیدی‌ها بود.

شایعه فرار مسئولین کشور در حوادث پائیز 1401 از خبرهای ساختگی و مضحک برای عملیات روانی درجنگ شناختی و بستر سازی برای التهاب افرینی در اغتشاشات بود. در صورتی که حتی در جنگ تحمیلی رزمندگان هیچگاه  میدان نبرد را ترک نکردند.

 تنها فرار مجاز مومنان که امر الهی است براساس آیه 50 سوره ذاریات: فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ به سوى خدا فرار کردن و به درگاه خدا گریختن از بندهای شیطان است و بیانگر والاترین درجه قرب انسان به سمت پروردگار است.

 فرار از خانه، فرار از زندگی؛ فرار از مسوولیت در تشکیل خانواده، فرار از مسوولیت های اجتماعی و فرار مغزها از معضلات مهم اجتماعی فرهنگی هر جامعه‌ای است.

انگیزه‌های فرار از ایران، فرار از محاکمه خیانت‌های مالی (مانند خاوری) و یا از محاکمه جنایت‌های انجام شده (مانند رضا‌شاه و پسرش و رجوی) است. یا فرار از محاکمه خیانت‌های سیاسی (مانند بنی‌صدر) یا برای آزاد‌بودن در گرداب فساد اخلاقی و سیاسی غرب (مانند هنرمندان و ورزشکاران) و  براثر فریب و تبلیغات دشمنان (درخصوص جوانان جویای آینده رویایی) بوده است.

 غیر از کشورهای استعمارگر، شرکت های تسهیل گر مهاجرت و برخی اساتید دانشگاه‌ها ترغیب کننده دانشجویان برای مهاجرت و متهم ردیف اول خیانت به کشور هستند. همان‌هایی که در آشوب‌های پاییز کلاس‌ها را تعطیل کردند تا دامنه آشوب به صحن مقدس دانشگاه کشیده شد.

پدیده فرار مغزها گرچه تاسف بار است ولی باید گفت که اگر مغز بودند، بایستی مغز خود را بکار می‌بستند و در کشور می‌ماندند. مدعیان ادای دین کرده و به ملت خویش که مدیونند، خدمت می‌کردند. هر چند که در آینده نزدیک موج معکوس خواهیم داشت و مغزهای متفکر و آزاده از نظام سلطه فرار کرده و به ایران آزاد و تعالی بخش پناه خواهند آورد.

 فرار شاهنشاه ایران در امواج انقلاب‌اسلامی، فرار پادشاه اردن، حسنی مبارک دیکتاتور از مصر، معمر قذافی از لیبی، زین‌‌العابدین بن علی از تونس، علی عبدالله صالح از یمن و فرار امریکا از افغانستان و عراق را در گام اول انقلاب به همراه داشت. 

دیگر سخن اینکه با جهاد تبیین و تحول در مردم منطقه و جهان شاهک هایی چون ربع پهلوی و اصلاح طلبان حقیر، براساس آیه 81 سوره اسرا إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا، قطعا باطل نابودشدنى هستند و ان‌شالله شاهد سقوط صهیونیست‌ها و مابقی شاهان جهان به جهنم در گام دوم انقلاب خواهیم بود!  

سخن اینکه زلزله انقلاب اسلامی فرعون‌های سرمست را بیدار کرد هر چند که آنها انواع هجمه‌ها را -به سرکردگی شیطان بزرگ- علیه پرچمدار نهضت اسلامی پیاده کردند. تهدیدات دشمنان اسلام و ایادی داخلی آنها در نبرد حق و باطل ادامه دارد...، لذا باید به جهاد تبیین اهتمام فوری و جدی داشت.

در جهاد تبیین پنج گونه و پنج اقدام را بایستی انجام داد: اقدام نخست جهاد تبیین ایجابی (اثباتی، کنشی) یعنی بیان حقایق، "روایت درست"، بیان مطالب و حقایق کارهای انجام شده است. باید با روش صحیح  دستاوردهای عظیم انقلاب، توصیف و تشریح و مقایسه تطبیقی - عمومی، تخصصی در حوزه‌های مختلف کرد. هدف جهاد تبیین ایجاد امید به آینده درخشان در برابر هدف دشمن که کوچک‌نمایی، ناموفق جلوه دادن، انزجار از توان داخلی، بزرگنمایی کارهای غربی هاست می باشد. 

اقدام دوم جهاد تبیین دفاعی (تدافعی)، یعنی خنثی‌کردن اثر تهاجمات دشمن بر اذهان و افکار و رفتار مردم و متخصصان و تصمیم مدیران است. هدف جهادتبیین، شناخت اقدامات دشمن، روشنگری، بصیرت، آگاهی، خنثی کردن تهدیدات و تحریفات، شبهه زدایی، خنثی‌سازی حرکت دشمنان در برابر تحریف یا انحراف و فریب و اغواگری در برابر جنگ شناختی بر ادراک مردم، جنگ ترکیبی، جنگ روایت‌ها، بمباران مغزها و تلاش در برابر آن می‌باشد.

اقدام سوم جهاد تبیین پیش گیرانه (‌دفع کننده) یعنی آماده‌بودن برای دفع تهدید دشمن پیش از تاثیر تهاجم دشمن می‌باشد. به عبارتی قبل از انتشار ویروس، با هدف آمادگی مردم در برابر تهدیدات آینده تلاش صورت گیرد.

اقدام چهارم جهاد تبیین پیش دستانه (تهاجمی، آینده نگرانه) یعنی حمله تبیینی به قصد از میان بردن امکان حمله قریب‌الوقوع دشمنان می‌باشد.

اقدام پنجم جهاد تبیین آینده ساز (عاقبت اندیش) یعنی زمینه ساز ظهور مهدوی درگام دوم انقلاب با هدف گفتمان‌سازی، فرهنگ مهدوی و انتظار و زمینه ساز ظهور حضرت حجت می باشد.

سخن آخر اینکه در فهرست تروریست قرار دادن سپاه پاسداران مقتدر از سوی غرب تروریست پرور، نشان از ترس انتقام سخت سپاه از جانیان و فراریان است و اقتدار بیشتر سپاه و شکست غرب وحشی را بهمراه خواهد داشت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi