شناسه خبر : 97439
شنبه 01 بهمن 1401 , 15:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کوثری: تروریست آن‌هایی هستند که سردار سلیمانی را به شهادت رساندند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تروریست آن‌هایی هستند که سردار سلیمانی را به شهادت رسانده و برای دستیابی به اهداف و مطامع خود استقلال کشورها و جان و مال مردم را به خطر انداخته و قربانی می‌کنند.

کوثری: تروریست آن‌هایی هستند که سردار سلیمانی را به شهادت رساندند

 محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای عملیات غرورآفرین کربلای ۵ و بیت‌المقدس ۲ با محوریت سردار شهید یدالله کلهر، اظهار کرد: سپاه پاسداران علاوه بر پاسداری از امنیت و اقتدار کشور و مقابله با داعش، افتخار خدمت‌رسانی به مردم در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، محرومیت‌زدایی، بهداشتی و درمانی را دارد.

وی گفت: تروریست آن‌هایی هستند که سردار سلیمانی را به شهادت رسانده و برای دستیابی به اهداف و مطامع خود استقلال کشورها و جان و مال مردم را به خطر انداخته و قربانی می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه نیرویی که مقابل گروه تروریستی داعش ایستاده و جهان را از شر آن نجات داده نباید به عنوان تروریست اعلام کنند، افزود: به دلیل موفقیت های جمهوری اسلامی است که دشمن این میزان عصبانی است و سپاه را در لیست تروریست ها قرار داده، در حالی که سپاه پاسداران هر جایی و در هر زمانی که نیاز کشور بوده وارد عمل شده است.

کوثری بیان کرد: مشکلاتی در حوزه‌های مختلف کشور وجود دارد اما باید بدانیم که سربازانی برای ولی امر مسلمین و یارانی در کنار شهدا هستیم و باید هر یک با عمل به تکلیف خود در این راه به ایفای نقش بپردازیم.

وی در ادامه عنوان کرد: امام راحل با اتکاء به خداوند متعال در برابر طاغوت و رژیم ستمشاهی ایستاد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و نظام جمهوری اسلامی در کوتاهترین زمان با مشارکت و رأی آری مردم تشکیل شد.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: در حالی مدت کوتاهی پس از استقرار نظام اسلامی جنگ تحمیلی به ملت و کشور ایران تحمیل شد که در سایه دو عامل ولایت و مردم ولایتمدار، دوران هشت ساله دفاع مقدس با پیروزی ملت ایران به ثمر نشست.

کوثری یادآور شد: اراده خداوند بر این بود که در عملیات‌های مختلفی مانند فتح‌المبین، الی بیت‌المقدس، کربلای ۴ و ۵ صحنه‌هایی شگرف از ایستادگی، استقامت و ایمان رزمندگان به تصویر کشیده شد.

وی افزود: پس از عملیات کربلای ۴ و در بازه زمانی دو هفته‌ای رزمندگان کشورمان در عملیات کربلای ‌۵ رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله و یگان‌های دیگر با توسل به حضرت زهرا(س) صحنه‌هایی بی‌مانند از ایثار، رشادت و شهادت‌طلبی را خلق کرده و پیروزی بزرگی را به دست آوردند، به طوری که یک سال پس از آن قطعنامه ۵۹۸ نوشته شد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق مجهز به حمایت‌های همه کشورهای دنیا بود و این جنگ رویارویی ملت و کشور ایران با همه کشورهای جهان بود، اما تزلزلی در قدم‌های رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس ایجاد نشد.

کوثری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات غرورآفرین کربلای ۵ به ویژه شهید گرانقدر حاج یدالله کلهر، تاکید کرد: این شهید والامقام سهم خود را در پیروزی انقلاب اسلامی ادا کرده و پس از آن لباس رزم به تن کرده و در جبهه‌های غرب و جنوب در حال خدمت بود.

یکم بهمن ماه ۱۳۶۵، سردار رشید سپاه اسلام حاج یدالله کلهر قائم مقام لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع)، در عملیات «کربلای ۵» در منطقه شلمچه درحالی که برای شرکت در جلسه عازم پشت جبهه بود، بر اثر اصابت ترکش به سرش به شهادت رسید. 

در این یادواره تعدادی از رزمندگان عملیات کربلای پنج، مادران شهدای گرانقدر این عملیات و خانواده معظم شهدا حضور داشتند که از آنان تجلیل به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi