شناسه خبر : 97558
چهارشنبه 05 بهمن 1401 , 09:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همایش تدوین برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ بنیاد شهیدبرگزار شد

همایش تدوین برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ به همت معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد.
 
همایش تدوین برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد
به گزارش «ایثار»، محسن بزرگی، سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش در خصوص اهمیت برنامه عملیاتی گفت: طراحی، برنامه‌ریزی و نگارش برنامه عملیاتی بسیار اهمیت دارد، زیرا برنامه در مقابل روزمرگی که در سیستم‌های اداری به آن دچار و از کار تحولی غافل می‌شویم، قرار دارد.
بزرگی با اشاره به لزوم برگزاری جلسات کاربردی برای تبادل افکار و لزوم نگرش اقدامات مجموعه معاونت حقوقی، تصریح کرد: باید ببینیم برنامه عملیاتی چه وظایف و اهدافی را دنبال می‌کند تا بتوانیم مسیرهای آن اهداف را بیابیم. می‌توان برای طراحی این مسیر و تدوین اقداماتی که انجام می‌شود و جهت وصول به این اهداف، برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی لازم صورت گیرد.
وی افزود: در چنین جلساتی فرآیند بارش افکار رخ می‌دهد که در آن همه نظر می‌دهند و همچنین مشخص می‌شود چه مقدماتی برای رسیدن به اهداف مورد نیاز است، لذا باید اهداف معاونت حقوقی را بار دیگر بازگو کنیم و در مورد وظایفی که دارد مسائل را مطرح کنیم.
سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی قوانین، تدوین برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، تأکید کرد: اقدامات صورت گرفته در مورد این وظایف باید بررسی شده و در ادارات کل مورد توجه قرار گیرد. باید اهداف را بر اساس قوانین مشخص کنیم و ببینیم برای رسیدن به این اهداف و مقاصد چه کارهای مبتکرانه و خلاقانه‌ای باید انجام دهیم.
بزرگی با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت‌های استانی گفت: گاهی در یک استان نیروی خلاق و مبتکری وجود دارد که ما او را نمی‌شناسیم، لذا برنامه عملیاتی فرصت بروز و ظهور این استعدادها را فراهم می‌کند و فرد می‌تواند ظرفیت‌های خودش را به ستاد بشناساند.
سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص معاضدت قضایی نیز تشریح کرد: این امر یکی از وظایف مهم واحدهای ارزیابی و آسیب‌شناسی است تا ببینیم چه کارهایی مغفول مانده و با نگاه مبتکرانه آن را در برنامه عملیاتی بگنجانیم. امسال سال دومی است که برنامه عملیاتی اجرا می‌شود، لذا هنوز به بلوغ کامل نرسیده است.
وی تأکید کرد: در این راستا باید به کارهایی که نیاز به نگاه جهادی و انقلابی دارد توجه کنیم، زیرا ما اعتقاد داریم شهدا زنده و ناظر عملکرد ما هستند و طبق این اعتقاد هیچ دستگاه دیگری این چنین رصد نمی‌شود، زیرا بنیاد برای خدمت به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر تأسیس شده و اگر ما بتوانیم خوب عمل کنیم سربلند خواهیم بود.
در ادامه این همایش علی گودرزی، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۹ برنامه اصلی تعیین شده بود که با حمایت ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ شد، در رابطه با ضوابط و دستورالعمل‌ها در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ۶۳ هدف کمی تعریف شد که معاونت حقوقی و امور مجلس هم در این راستا گام‌هایی برداشت.
گودرزی با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی سال اول به صورت هماهنگ و یکپارچه عملیاتی شد، تصریح کرد: در سنوات گذشته برنامه‌هایی وجود داشت اما به صورت یک مجموعه سازمان یافته و هدفمند نبود، لذا برای اولین‌‌بار در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه عملیاتی پیاده‌سازی شد.
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این مطلب که در سال گذشته حدود ۱۲ همایش به صورت وبیناری با توجه به شرایط کرونایی جهت فرهنگ‌سازی و بسترسازی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد برگزار شد، ادامه داد: در این همایش‌ها از اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران در برنامه عملیاتی استفاده کرده و مدل برنامه‌ریزی ارائه شد.
وی افزود: این نوع برنامه قبل از بنیاد در چند دستگاه همچون وزارت بهداشت و درمان، وزارت کشور، سازمان بیمه سلامت، سازمان استاندارد و ثبت احوال از سال ۹۶ اجرا و آزمایش شده بود لذا می‌تواند به عنوان یک مدل و الگوی کارآمد برای برنامه عملیاتی تعریف شود، پس از ابلاغ، سامانه برنامه عملیاتی در اواخر سال گذشته راه‌اندازی شد و تمام برنامه‌های تعریف شده در آن گنجانده شد.
گودرزی با تأکید بر ضرورت رفع نقایص و اشکالات برنامه عملیاتی سال 1401، ادامه داد: برخی از این نواقص طبیعی بود و برخی به دلیل اشکالات دبیرخانه بود که باید برطرف شود.
در ادامه این همایش کارشناسان حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ پرداختند.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi