شناسه خبر : 97587
چهارشنبه 05 بهمن 1401 , 11:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تایمز اسرائیل: دولت نتانیاهو یک سال هم دوام نمی‌آورد

نشریه صهیونیستی تایمز اسرائیل پیش‌بینی کرد: دولت نتانیاهو نتوانست حتی یک سال هم دوام بیاورد.
این روزنامه نوشت: اسرائیل دموکراسی از نوع کلاسیک آن نیست. ما با رأی به احزاب به رهبران احزاب رأی نمی‌دهیم، اما چرا نباید به افراد رأی داد؟ نه مثل تلاش ناموفق پیشین برای رأی به یک نخست‌وزیر و در رأی گیری جداگانه، به یک حزب، بلکه رأی که فردی که به‌طور مشخص نماینده ناحیه شما است.
به نظر می‌آید دولت نتانیاهو، مخالفت‌های زیادی از اطراف جهان به سمت خود جذب می‌کند. این دولت تا سال آینده دوام نخواهد آورد. انتصاب‌ها براساس حمایت هر یک از آنها از نتانیاهو صورت گرفته است، نه براساس توانایی کار در زمینه‌ای که برای انجامش دارای قابلیت کافی هستند. فراموش نکنیم علت شکست تلاش‌های پیشین نتانیاهو در تشکیل دولت آن بود که نتوانست بودجه را به تصویب برساند. می‌‌ترسم این‌بار نیز موجب سقوط دولت آتی همان مشکل باشد.
نشانه‌های یک رهبر خوب آن است که به رأی‌دهندگان خود خدمت کند، و شخصیتی محکم و قابل اتکا داشته باشد تا قادر باشد احترام حوزه انتخابیه خود را جلب کند. البته می‌بایست مشاهده شود که نه اهداف شخصی خود، بلکه نیازهای حوزه انتخابیه خود را پی می‌گیرد. قدرت یک سیاستمدار را رأی‌دهندگان او به او داده‌اند و به همین خاطر تلاش دوجانبه‌ای در قالب بیان عقیده به سود خواسته‌های رأی‌دهندگان خود می‌بایست اولویت اصلی او باشد. اگر در انجام وظیفه خود موفق نشود، همان کسانی که او را به قدرت رسانده‌اند، با استفاده از حق خود در برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای دیگری را به‌جای خود خواهند نشاند. متأسفانه، به نیازهای اضطراری شهروندان اسرائیل مانند تورم فزاینده، قیمت‌های گزاف مسکن، و سلطه غیرقابل باور «اداره اراضی اسرائیل» در نظر گرفته نشده است. علت قیمت‌های غیرقابل کنترل مسکن ناشی از کنترل مطلقی است که «اداره اراضی اسرائیل» بر ما اِعمال می‌کند.
تحلیل روزنامه تایمز اسرائیل مبنی بر پیش‌بینی عمر کوتاه دولت نتانیاهو در حالی است که رژیم صهیونیستی در کمتر از پنج سال، با انحلال و جایگزینی پنج دولت دست به گریبان بوده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi