شناسه خبر : 97611
پنجشنبه 06 بهمن 1401 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سپاه پاسداران؛ تقاطع عزت، امنیت و قدرت در ایران

 سبزپوشان سپاه همواره در مقابل شرارت‌های آمریکا و هم‌پیمانانش ایستادگی کرده و مانع از هرگونه اقدام سوء آنان علیه ملت ایران و نظام اسلامی شده‌اند. این اقدام اروپایی‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند!

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اوایل پیروزی انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، ایجاد شد و هدف آن دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تأمین امنیت ملت بزرگ ایران است.

سپاه پاسداران در طول بیش از چهار دهه‌ای که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، نقش مؤثری در ایجاد اقتدار و امنیت برای کشور و نظام اسلامی داشته‌ است.

سبزپوشان سپاه همواره در مقابل شرارت‌های ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانانش ایستادگی کرده و مانع از هرگونه اقدام سوء آنان علیه ملت و نظام اسلامی شده‌اند که نمونه آن را می‌توان در دستگیری ملوانان نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی جزیره فارسی، بر زمین نشاندن پهپاد رادارگریز «آر کیو-۱۷۰»، انهدام پهپاد فوق پیشرفته «گلوبال هاوک» و موشک‌باران پایگاه عین‌الاسد مشاهده کرد.

سپاه در زمینه تأمین امنیت داخلی، و مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب و اغتشاشگران نیز همواره نقش‌آفرین بوده است؛ همچنین پاسداران انقلاب در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه نیز همواره در کنار ارتش، پای کار خدمت‌رسانی به مردم بوده‌اند و مجاهدانه عمل کرده‌اند.

با توجه به موارد یادشده، کشور‌های غربی که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران را مانعی در مسیر دستیابی به اهداف سلطه‌جویانه خود می‌دانند، وجود نهاد انقلابی سپاه را برنمی‌تابند و در همین راستا، هفته گذشته پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای تصویب کرد که خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا شده است.

بر همین اساس، «هانا نیومن» عضو آلمانی پارلمان اروپا با انتشار یک پیام توئیتری از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در جلسه پارلمان اروپا با اکثریت آراء خبر داد و نوشت: «در این قطعنامه از اتحادیه اروپا خواسته شده است تا نام سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریستی این اتحادیه قرار گیرد و تحریم‌های علیه این نهاد افزایش یابد.»

مشابه این اقدام پارلمان اروپا را دولت آمریکا و شخص دونالد ترامپ هم پیش‌تر انجام  داد که دستاوردی نداشت و قطعاً همین ناکامی نصیب سردمداران اروپا نیز خواهد شد.

کارشناسان و تحلیلگران سیاسی و نظامی معتقدند که اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه بیشتر از روی استیصال بوده و دستاوردی برای آن‌ها در پی ندارد.

مسئولان کشورمان هم در واکنش به اقدام خصمانه پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن حمایت از این نهاد انقلابی، سپاه را از عوامل مهم در پیشرفت و قدرت‌افزایی جمهوری اسلامی دانستند؛ قدرتی که می‌تواند در حوزه نبرد ناهمگون و در بزنگاه‌ها، ضربات سختی بر دشمنان وارد کند.

امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح درخصوص این اقدام پارلمان اروپا به خبرنگار دفاع‌پرس، گفت: سپاه پاسداران یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

امیر نصیرزاده افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و مقتدر است که در رشد و توسعه انقلاب و گسترش حوزه نفوذ کشورمان تأثیر فراوانی داشته است و همه ما دست در دست سپاه، انقلاب اسلامی را پیش خواهیم برد.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: این توطئه دشمنان نیز همچون نقشه‌های دیگرشان شکست خواهد خورد و اگر هم اقدامی علیه کشورمان انجام دهند، جمهوری اسلامی ایران عکس‌العمل قاطعی در برابر آن‌ها خواهد داشت.

سرلشکر «سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در واکنش به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران، به استانداردهای دوگانه غرب و تعریف متفاوت آمریکا و اروپا از تروریسم اشاره و عنوان کرد: همانطور که ترامپ گفت «اوباما خالق و به‌وجودآورنده تروریسم بود و این پدیده را برای اولین بار در سرزمین‌های اسلامی ایجاد کرد»، ولی این آتش در لبه‌های اروپا بود و اگر مهار نمی‌شد، تمام سطوح جغرافیایی اروپا را دربرمی‌گرفت؛ اما عادت اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها این است که همیشه جای جلاد و شهید و ظالم و مظلوم را عوض می‌کنند.

سردار سلامی تصریح کرد: ما به اروپایی‌ها توصیه می‌کنیم که اشتباهات گذشته خود را تکرار نکنند؛ وگرنه باید پیامد آن را بپذیرند.

در مجموع، با توجه به اینکه تاکنون هیچ‌یک از توطئه‌های دشمنان تأثیری بر تداوم روند مأموریت‌های سپاه پاسداران نداشته است، می‌توان این تصمیم پارلمان اروپا را اقدامی ناشی از استیصال طرف‌های غربی دانست که به‌منظور بازگرداندن ایران پای میز مذاکره یا گرفتن امتیازات بیشتر حین مذاکرات انجام می‌شود.

همچنین اینگونه به نظر می‌رسد که اقدام اتحادیه اروپا یک حرکت نمایشی و فریبکارانه است تا از طریق آن بتوانند نظر لابی‌های ضد ایرانی را جلب کنند؛ چرا که اخیرا مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم نظری متفاوت و قابل تأمل درباره سپاه مطرح کرد و گفت که نمی‌توان سپاه را به قطع تروریست دانست.

مهدی شهرودی

منبع: دفاع‌پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi