شناسه خبر : 97617
پنجشنبه 06 بهمن 1401 , 13:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معاون رییس جمهور: نخبگان برای ایجاد اشتغال وارد میدان شوند

ایرنا- معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و کارآفرینان برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم گفت: افراد نخبه، صاحب تجربه و توانمند باید برای اشتغال وارد میدان شوند.

«سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی» روز پنجشنبه در دیدار با نخبگان ایثارگر همدان با تاکید بر اینکه باید توانایی تولید شغل داشته باشیم و از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و کارآفرینان استفاده کنیم افزود: ما به دنبال تجمیع مشاغل هستیم یعنی با ایجاد شرکت های تعاونی و کارآفرینان شغل های دانش بنیان ایجاد کنیم تا علاوه بر ارزش افزوده موثر، زیرساخت های اقتصادی استانها توسعه یابد.

وی درباره اشتغال خانواده های ایثارگر و سهمیه استخدامی و تبدیل وضعیت آنها نیز گفت: ۳۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگر در سامانه کاریابی برای اشتغال مراجعه کردند که ۳۳ هزار نفر از آنها فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰درصد هستند که به تازگی مساله استخدام حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر حل شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره اینکه در سال گذشته کل استخدامی دولت ۶۷ هزار نفر بوده است و ما برای اشتغال ایثارگران باید به سمت اشتغال در بخش غیر دولتی برویم ادامه داد: تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از جویندگان کار، کارآفرین هستند و برخی با گرفتن وام های خود اشتغالی در سال های گذشته نه تنها شغلی ایجاد نکردند بلکه بدهکار هم شدند.

اجرای برنامه های فرهنگی به مردم واگذار شود

  1. قاضی ‌زاده هاشمی گفت: در حوزه فرهنگ تکیه گاه خود مردم هستند از جمله یادواره های شهدا که به صورت مردمی برگزار می‌شود و دستگاه‌های اجرایی به جای رقابت، کار را به مردم واگذار کنند و خود پشتیبان باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: امروز جبهه جنگ تغییر پیدا کرده و جبهه جنگ فرهنگی، اقتصادی و در عرصه های اجتماعی است و متناسب با آن باید چگونه زیستن را به جامعه ارائه کنیم.

قاضی ‌زاده هاشمی ادامه داد: نقش سرآمدان جامعه ایثارگری همان کسانی که امروز وفادار، باورمند، توانمند، ظرفیت ساز و هدایت گر هستند از این زاویه پررنگ تر می شود.

وی افزود: مساله ایثار تنها مربوط به گذشته نیست و امروز کسانی هستند که در میدان عمل به مردم کمک می کنند هر کسی که دانشمند برجسته، استاد علمی ممتاز، تاسیس کننده شرکت دانش بنیان باشد و یا با تشکیل گروه جهادی بر اساس یک باور الهی کمک داوطلبانه کند، یک ایثارگر است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ایثارگرانی که با توجه به نیاز زمان در عرصه اظهار و عمل هستند و این چیزی است که باید روایت کنیم.

وی مردمی سازی را رویکرد دولت عنوان کرد و ادامه داد: مردمی سازی به معنای نقش فعال دادن به مردم در حوزه تصمیم گیری، سیاست گذاری و اجرایی، چراکه دولت باید نقش پشتیبانی و تسریع کننده را داشته باشد.

 سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر چهارشنبه پس از ورود به همدان با حضور در گلزار شهدای این شهر به شهدای والای مقام ادای احترام کرد.

شرکت در یادواره شهدای مریانج در مسجد جامع شهر مریانج، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و مصاحبه تلویزیونی سیمای همدان از دیگر برنامه های اولین روز سفر ۲ روزه قاضی ‌زاده هاشمی به همدان است.

استان همدان هشت هزار شهید ۱۷ هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi