شناسه خبر : 97621
جمعه 07 بهمن 1401 , 10:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سی‌ان‌ان: پایانی برای خشونت‌ها وجود ندارد

ادامه کشتارهای جمعی در آمریکا

آمریکا در حالی که هنوز اولین ماه سال جدید میلادی را پشت سر نگذاشته و طی همین 4 هفته اخیر آماری شوکه‌کننده از کشتارهای خیابانی به ثبت رسانده است: بیش از 1200 نفر از شهروندان این کشور در این مدت کوتاه در پی خشونت‌های مسلحانه جان باخته‌اند!
روزنامه انگلیسی «گاردین» در تازه‌ترین گزارش خود خبر از جان باختن بیش از 1200 نفر به‌واسطه استفاده از اسلحه گرم در آمریکا طی کمتر از 4 هفته گذشته داده است. بله درست شنیدید طی 4 هفته 1200 نفر در آمریکا با سلاح گرم کشته شده‌اند و این سوای از خودکشی‌هایی است که با سلاح گرم انجام شده است. در گزارش شوکه‌کننده گاردین آمده: «اگرچه دو تیراندازی جمعی هولناک در روزهای اخیر در کالیفرنیای آمریکا رخ داد، اما چنین تیراندازی‌های کابوس واری را نمی‌توان در آمریکا غیرعادی تلقی کرد.» ثبت این مقدار تلفات در حالی است که هنوز یک هفته تا پایان نخستین ماه سال ۲۰۲۳ باقی مانده و این عدد و رقم حکایت از سالی سخت و مرگ‌بار برای آمریکایی‌ها دارد. در این بین و بر اساس همین آمارهایی که از سوی رسانه‌های آمریکایی منشر شده، در این بازه زمانی کوتاه چیزی بالغ بر ۳۹ تیراندازی جمعی در آمریکا ثبت شده است که تنها پنج مورد آنها در کالیفرنیا رخ داده است!
در این بین و براساس گزارش گروه «خشونت مسلحانه» در آمریکا، نزدیک به ۷۰ نفر از آغاز سال ۲۰۲۳ تاکنون بر اثر «تیراندازی‌های جمعی» (Mass Shooting)در آمریکا جان باختند. مورد غم‌انگیر دیگری که در بین این آمارها دیده می‌شود، این است که با در نظر گرفتن همه موارد مرگ‌ومیر مرتبط با خشونت تسلیحاتی در بازه زمانی یک هفته مانده به پایان ماه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۲۰ کودک بین این کشته شدگان دیده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که اگر آمار کشتار خیابانی با همین سرعت ادامه پیدا کند، 1200 مورد تلفات، احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۳ به ده‌ها هزار نفر افزایش یابد!
مورد پر سروصدای این روزهای خشونت مسلحانه در آمریکا اما مربوط به ایالت کالیفرنیا است که تیراندازی‌های کور مسلحانه در سه روز پیاپی جان حدود 20 نفر را گرفته است. حتی فضای متفاوت سال نوی میلادی، از خشونت خیابانی در آمریکا کم نکرده و خیابان‌های این کشور همچنان صحنه نبردهای مسلحانه و جان باختن انسان‌های بی‌گناه است. بر اثر تیراندازی فردی ناشناس در شهر یاکیما از مناطق ایالت کالیفرنیا، ۳ آمریکایی کشته شدند و فرد مظنون هم از صحنه متواری شد. رئیس‌پلیس یاکیما درخصوص این حادثه گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد که فرد مظنون بدون هیچ دلیلی به گروهی از افراد نزدیک شده و به سمت آنها تیراندازی کرده است». دو روز پیش هم، در دو مورد تیراندازی کور دیگر در ۲ نقطه از شهر «هف مون» هفت نفر جان خود را از دست دادند. این حادثه درست پس از کشتار منطقه دیگری در کالیفرنیا اتفاق افتاد. حادثه‌ای که در پی آن، ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند. نیوسام فرماندار کالیفرنیا در واکنش حوادث پیاپی در این ایالت در پیامی در صفحه مجازی خود نوشت: «فاجعه پشت فاجعه». سه روز پیش و در جریان تیراندازی در لس‌آنجلس مرکز کالیفرنیا هم یک مهاجر چینی ۷۲ ساله، شرکت کنندگان در مراسم سال نوی چینی را هدف قرار می‌دهد و بعد از آن که 10 نفر را به کام مرگ می‌کشاند، دست به خودکشی می‌زند.
جولان شهروندان آمریکایی مسلح در خیابان‌های این کشور همچنان مایه نگرانی عموم مردم هست. در آخرین نظرسنجی از بانوان آمریکایی مشخص شد که آنها هم از حمل سلاح مستثنی نیستند اما در واقع از این کار ناراحتند و تاکید دارند که از سر ناچاری و برای دفاع از خود دست به این اقدام می‌زنند. لابی سنگین فروشندگان اسلحه در آمریکا که سود سرشاری از این بازار چه در داخل و چه در خارج دارد، ضمن تعیین سیاست‌های جنگ افروزانه خارجی، مانع هرگونه اعمال محدودیت علیه فروش سلاح در داخل آمریکا می‌شود. 
اعلام اتهامات جنایی علیه ترامپ؛ به‌زودی
«فانی ویلیس» دادستان ایالت جورجیای آمریکا به تازگی اعلام کرده که اتهامات جنایی دونالد ترامپ در انتخابات 2020، نهایی شده و به‌زودی منتشر خواهد شد. به گفته دادستان، تصمیم‌گیری در مورد ایراد اتهامات جنایی علیه ترامپ در این پرونده و حتمی است. به گفته کارشناسان حقوق در آمریکا، این احتمال می‌رود که ترامپ اولین رئیس‌جمهوری در تاریخ آمریکا شود که متوجه پیگرد قضایی می‌شود و احتمالا کارزار انتخاباتی او برای شرکت در انتخابات 2024، پس از چند ماه منحل گردد. این تحقیقات بر تماس‌های تلفنی ترامپ با وزیر امور داخلی ایالت جورجیا متمرکز شده و در این خصوص رئیس‌جمهور سابق را متهم کرده است. ترامپ در این تماس‌ها از مقام ایالت جورجیا خواسته بود تا آرای لازم برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت به نفع جمهوری خواهان را پیدا کند. ترامپ همچنین به دلیل حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره برای تغییر نتیحه انتخابات متهم شناخته شده است. در جریان این حمله، در جریان این حمله 4 معترض و 5 نیروی پلیس جان خود را از دست دادند. دونالد ترامپ بارها این تحقیقات و جلسات متعدد را بی‌اهمیت خوانده و آن را توهین به آشکار به عدالت قلمداد کرده است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi