شناسه خبر : 97632
یکشنبه 09 بهمن 1401 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سربازی با مجروحیت بالا، درصد پایین و کمیسیونی که نادیده می گیرد

حتی پزشک ششم نگذاشت آن ۵ پزشک دیگر این موضوع را بفهمند و در آخر درصد شیمیایی که خود بنیاد در سال ۸۱ به من داده بودرا حذف و از لحاظ مجروحیت های دیگر هم حداقل امتیاز مربوط به من داده شد.

عبدالمجید موسوی  - بنده در سال ۶۳ در حین خدمت سربازی در منطقه آبادان سه مرتبه و در سه تاریخ مختلف مجروح و در سال ۶۴ بعد از پایان خدمت سربازی در عملیات والفجر ۸ نیز شیمیایی شدم.

بر این اساس در چارچوب قانون و بر اساس مقررات سه مجروحیت سربازی همراه با مجروحیت شیمیایی در دومین کمیسیون پزشکی در سال ۸۱ جانبازی ام تایید و۳۰درصد لحاظ شد.

اما در سال ۹۷ به علت شدت مشکلات ناشی از مجروحیت در کمیسیون پزشکی شرکت کردم که ۵ دکتر از شش دکتر موارد مورد تایید احراز را تأیید کردند. ولی دکتر ششم که سالمند هم بود با بد اخلاقی نخواست مرا معاینه کند و گفت که شما نیاز به معاینه من ندارید و حتی باید از شما مقداری درصد کم کنیم تا بدهکار شما نباشیم!.

بعد از چند ماه نتیجه همان ۳۰ درصد اعلام شد بنابر این به مرکز تهران کمیسیون پزشکی مراجعه کردم که گفتند: پزشک ششم حذف و رد کلیه موارد را برای شما از همکاران خود درخواست کرده بود و آنها هم پذیرفته اند که ما مسئولین کمیسیون پزشکی بعد از درخواست اصل پرونده و بررسی ها، به پزشک اعلام کردیم هیج گونه ظاهر سازی در کار نبوده و پرونده جانباز سالم می باشد.

ولی چه فایده که علاوه بر اینکه درصدی که در آن کمیسیون برای من توسط همکاران پزشک لحاط شده بود برگشت داده نشد. حتی پزشک ششم نگذاشت آن ۵ پزشک دیگر این موضوع را بفهمند و در آخر درصد شیمیایی که خود بنیاد در سال ۸۱ به من داده بود حذف و از لحاظ  مجروحیت های دیگر هم حداقل امتیاز مربوط به من داده شد.

هر چند که تمامی موارد ذکر شده در سیستم کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران مرکز موجود است و حتی از  پزشک ششم در مورد کارش خواسته شد توضیح دهد که چرا این کار را کرده است.

اما پزشک ششم در توضیح گفته تمامی درخواست ها( حذف و رد کلیه موارد) و همچنین پیگیری های بعدی توسط خود او بوده است و همکاران فقط جهت احترام با او همکاری کرده اند و هدف وی خدمت و انجام وظیفه بود.

متاسفانه انجام وظیفه ای که به ابطال کمیسیون منجر شد و بعد از اینکه متوجه اشتباه پزشک شدند باز هم حق من احیا نشد.!

کمیسون پزشکی آبان ۹۷ اهواز مورخه۱۱/۸ (به نام عبدالمجید موسوی) از جمله آن بود که چند بار تا مرکز رفتم اما به من گفتند پیگیری نکن همین درصد را هم صفر می کنند. گویا آن پزشک از رئیس و مقاومت کمیسیون پزشکی مرکز قدرت بیشتری داشته ‌است.

تمامی موارد ذکر شده بدون یک کلام کم و یا زیاد در پرونده و سیستم کمیسیون پزشکی مرکز موجود است و از شخص یا اشخاصی که می توانند حق از دست رفته من را احیا کنند تقاضا دارم که رسیدگی و حق را به حق دار برسانند.

اینستاگرام
باسلام خدمت شما برادران وخواهران عزیزبه عرض برسانم درصدباید باعدالت باشد نه بانظریک پزشک که حتی شاید اصلا به انقلاب ودفاع مقدس هم اعتقاد نداشته باشدبایدبه پرونده جانباز جدی رسیدگی شود تاحق کسی پایمال نشود ولی من خودم دیدم درکمیسیون حرف حرف دکتر است حرف دکتر استغفرالله حرف خداست این چه نوع درصددادن هست که دکتری که می خواهد برای خودش جاباز کندحق جانباز راضایع می‌کند ومتاسفانه بنیادهم طرف دکتر رامیگیردخلاصه کمیسیون بنیادباصلیقه شخصی درصدمیدن
بنیاد در زمان حاضر اصلا حاضر نیست درصد بالای ۲۵ بدهد چون به بار مالی اش اضافه میشود!! حرف بنیاد جالبه میگن چون هزینه درمان برای همه جانبازان داده میشود دیگر نیازی به درصد مجدد و... نیست ! این مرز ۲۵ درصد هم خیلی جاها خود مسئولان برای منافع شخصی گذاشتن ، و خودشان حداقل ۲۵ درصد را گرفته اند و تمام.... همین مسئولان ۲۵ درصد خدمات برابری با جانباز ۵۰ درصد و ۷۰ درصد دارند !و آنقدر که اهمیت به درصد ۲۵ خودشان میدهند شاید به درصد خیلی بالاتر ... ندهند! طبق منطق باید خدمات مثلا جانباز ۲۰ درصد و ۲۵ درصد به هم نزدیکتر باشد،،اما نیست. یا ۲۵ درصد با ۵۰ درصد برابر باشد؟؟ منطقی در کار نیست!...
میگن بنیاد از درصدها کم میکنه جرات نمیکنیم پدرمان را ببریم کمیسیون مجدد.
سلام خدمت همه جانبازان عزیز من 22ماه جبهه بودم چند بار شیمیایی شودم تابحال ا5بار کمیسیون پزشکی بنیاد شرکت کردم کلان 15درصد به من دادن آخه خدارا خوش میاد 22ماه جبه خط مقدم باشی چندتا عملیات شرکت داشتم فقط تقسیر من اینک من ارسال 84رفتم دنبال پرونده ام چرا حق منا می‌خورید بخدا راضی نیستم روز قیامت سر پول صرات جلوی این کسای که حق من نمی‌دن میگیرم تمام دکترهای تهران دکتر اصلانی چنتا دکتر دیگه که خود بنیاد اونها قبول داره شیمیایی بودن من را تعد کردن ولی میرم کمیسیون پزشکی بنیاد دکتر های کمیسیون اصلان به پرونده من نگاه نمی‌کنند به حرف من توجه نمی کنند واگذار کردم بخدا
سلام.دردیاری که درآن نیست کسی یارکسی /کاش یارب که نیفتدبه کسی کارکسی
نمیدانم به شما که مجدددرخواست شرکت درکمیسیون پزشکی دارین هم گفته اند یانه؟ که بالارفتن مشکلات مجروحیت با افزایش سن ربطی به بنیاد ومجروحیت ندارد؟
خیلی وقت است که دربنیاد می گویند با بالارفتن سن وبقول معروف پیرشدن بدن بصورت طبیعی دچار عوارضی میشود واین ربطی به عودکردن وبالارفتن مشکلات مجروحیت ندارد...!!!مثلا جانبازی مجروحیت کمرداردحالاسنش بالارفته وناحیه مجروح که کمر باشد توان حرکت از فرد راگرفته...یا فردی مجروحیت چشم داردبابالا رفتن سن چشمش ضعیفتر شده...یافردی مجروحیت وموج انفجاردارد وبابالارفتن سن دچار مشکلات عصبی(کم خوابی.کابوس تشنج .صدای گوش. کاهش شنوایی و...) شده می گویند به دلیل پیری است.یافردی یک پا قطع شده بعد سالها به دلیل استفاده از عصا وامثال آن وفشار مضاعف به پای سالم موجب مشکلاتی برای پای سالم از جمله سایدگی زانو ودردهای مچ پا وغیره شده می گویند علتش پیری است. وخیلی از این مشکلات که دراصل ناشی از شرایطی است که برای جانباز به علت مجروحیت اولیه بوجود آمده است و پیری وبالارفتن سن نقش زیادی درآن نداشته وفقط وقوع آن را زودتر آشکار کرده است.
جانبازی که به علت درد ورنج های ناشی از حضوردرجبهه وجنگ ووقوع انفجاری های متعددبخصوص در عملیات ها که کمترین حفاظت وجوددارد وبعدآن که مجروح شده درسالهای بعد اکثر قریب به اتفاق دچار مشکلات روحی وروانی میشوند ومجبور به مصرف انواع داروهای اعصاب وروان میشوندتا بتوانند اندکی بخوابند یا آرام گیرندیا حتی به خانواده آسیب نرساننداینها ناشی از پیری است؟!!جالب اینکه تمام عمرت را داروی اعصاب وروان مصرف کنی پزشکان کمیسیون قبول ندارند وآنرا طبیعی می دانند مگر اینکه در بیماستان روانپزشکی بستری شده باشی..!!؟
خلاصه اینکه: ضرب المثل سر پیری ومعرکه گیری مصداقش جانبازان مظلوم هستندکه به اجبار پیر شده اند.پس از تمامی جانبازان عزیز توصیه می کنیم هرگز پیر نشوید چون مشکلات ناشی ازمجروحیتتان چند برابر میشود وکسی هم درد ورنجتان راقبول ندارد جز همان پیری .
خصوصا جانبازان اعصاب زیر ۲۵ خیلی دچار این مشکلات شده اند، اما چطور در کمیسیون اثبات کنیم که آقای دکتر پدر ما وضعیتش خرابه ، هر روز و هر شب با توهم و آه و ناله هاش داریم سر میکنیم .. اینا از بدبختی های ما زیر ۲۵ هاست، قابل توجه اون فرزندان جانباز بالای ۲۵ که به ما زیر ۲۵ ها تیکه می اندازند که بروید کمیسیون درصد بگیرید دکتر که نمیخواد از جیبش بودجه بده !!!! اما متوجه نیستید که چه مشکلاتی پشت همین کمیسیونها داریم، یکم طرز فکرتون را اصلاح کنیدلطفا.... ما فرزندان جانباز زیر ۲۵ هم تا حالا کم از بی عدالتی ها نکشیدیم....
دوست عزیز خودتو نارحت نکن همین که هست خواهی بخواهی همین این بلا سر اکثر جانبازان امده بهتر ازاین هم نیست ول کن واگذار کن بهالا اگر کسی ........ مورد قبول قرار گیرد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi