شناسه خبر : 97633
جمعه 07 بهمن 1401 , 18:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانباز نابینا و دو دست قطعی که حادثه تلخ شهادتش باید عبرت بنیاد شهید شود

قطعا یکی از مسببین اصلی این فاجعه دلخراش و این هزینه سنگین روحی و عاطفی برای خانواده رسول، مسئولان بنیاد شهید از بیست سال پیش تا کنون هستند که کمترین ...

فاش نیو - قصه تلخ نحوه شهادت جانباز نابینا، رسول جندقیان باید درس عبرتی بشود برای همه مسئولان بنیاد شهید و مسئولان فعلی آن.
برادر عزیز ما، جانباز سرافراز رسول جندقیان در فاجعه ای دلخراش به شهادت رسید. حتما برای شما سوال پیش می آید که آن فاجعه دلخراش که باعث شهادت جانباز نابینای قطع دو دست شده، چه بوده است!؟
من به شما عرض می کنم، مهمتر از اینکه بدانیم آن حادثه دلخراش چه بوده، این است که عوامل آن حادثه را بشناسیم!
رسول جندقیان، جانباز نابینا و قطع دو دست، برای ابتدایی ترین کارهای شخصی روز مره اش به کمک نیاز داشت و تنها یار و یاور و همراهش، در تمام سال های بعد از مجروحیت، مادر صبور و فداکارش بود. مادری رنج کشیده که بعد از مجروحیت پسرش، یک لحظه از عمرش برای خودش نبوده و همه لحظاتش را کنار رسول گذرانده؛ حمام و توالت و وضو گرفتن و غذا دادن و تعویض لباس و ... همه و همه را مادرش انجام می داد و این مادر فداکار زیر فشار جسمی و روحی شدید، شکسته و پیر شد؛ اما لحظه ای از فرزندش فاصله نگرفت و او را تنها نگذاشت.


یک هفته پیش که گفت وگوی دو نفره صمیمانه ای با رسول داشتم، رسول از شرمندگی دائم خودش در برابر مادرش برایم گفت و از اینکه از فشار این شرمندگی دچار رنج مدام و افسردگی شده است. رسول چند بار با تاکید گفت: «من شرمنده پدر و مادر و خانواده ام هستم؛ از اینکه مزاحم زندگی آنها شده ام» و می گفت: «اگر من یک خانه از خودم داشتم، و بنیاد شهید برایم پرستار می گرفت، فشار روحی خانواده ام کم می شد و من از خجالت و شرمندگی آنها راحت می شدم»

رسول از اینکه برادرانش هم به پای او سوخته اند و از زندگی عادی محروم شده اند گفت؛ از اینکه آنها قربانی وضعیت وخیم جسمی و روحی او شده اند!

خب! حالا دیگر رسول شهید شد و از همه این غم ها رها شده و دیگر غصه مادر  و پدر و برادرانش را نمی خورد. اما خانواده رسول برای رهایی او از این رنج مدام، هزینه روحی و عاطفی سنگینی پرداختند.
و قطعا یکی از مسببین اصلی این فاجعه دلخراش و این هزینه سنگین روحی و عاطفی برای خانواده رسول، مسئولان بنیاد شهید از بیست سال پیش تا کنون هستند که کمترین خواسته‌ی رسول که داشتن یک خانه شخصی بود را برآورده نکردند.
قصه خانه‌دار شدن رسول، شد قصه «به نام او به کام دیگران»؛ بنام رسول از دولت زمین گرفتند و با قرارداد مشارکت، سوار گردن او شدند و با اهمال‌کاری و ای‌بسا خیانت و زد و بند، خوردند و بردند و نوش جان کردند و کار را به جایی رساندند که این اواخر یک جانباز بصیر و بی دست، بارها پایش به دادگاه باز شد و مجبور بود با آن وضع جسمی وخیم، برای گرفتن حقش، شخصا به دادگاه مراجعه کند و در دادگاه هم نتیجه ای نگرفت! که آن نیز قصه تلخی دارد و در جای خودش گفته خواهد شد.

رسول که آرزوی خانه دار شدن را با خود به بهشت برد؛ اما داستان تلخ شهادت رسول باید درس عبرتی بشود برای همه مسئولان بنیاد شهید. باید کسی پیدا شود و بخاطر ترک فعل هایی که رسول را به این عاقبت تلخ کشاند، مسئولان بی لیاقت را عقوبت کند.

آن مدیر کلی که قبل از خشک شدن مهر و امضای حکم مدیرکلی اش، از پیگیری مشکلات پروژه های مسکونی بنیاد شهید که صدها جانباز و خانواده شهید را گرفتار کرده، شانه خالی کرده و صریح و بی پرده می گوید: «به من مربوط نیست! هر کس خلاف کرده خودش بیاید پاسخ بدهد»، اگر عرضه و لیاقت خدمت به جامعه ایثارگری و رفع مشکلات ایثارگران را نداشت، خیلی بیجا فرمود که این مسئولیت سنگین را بر عهده گرفت! اگر مدیران قبلی کارشان را درست انجام می دادند، چه حاجت به آمدن شما بود!؟
خون رسول بر گردن همه کسانی است که مسئولیت تأمین یک آپارتمان پنجاه متری و استخدام پرستار برای رسول را داشتند، اما با اهمال‌کاری و خیانت، همین کار کوچک را برای رسول نکردند و رسول را برای خانه‌دار شدن، آواره ساختمان های تاریک و ظلمت زده محاکم قضایی کردند.
همین قدر بگویم که رسول اولین و آخرین قربانی این داستان تلخ نبود و این داستان همچنان ادامه دارد...؛ اگر گوش شنوا و دست توانایی پیدا شد و خواست کاری کند، جزییات این فاجعه را خواهیم گفت تا بلکه از تکرار آن جلوگیری شود.

|| جانباز مدافع حرم، هاشم اسدی(مشاور مدیرکل بنیاد شهید استان تهران)

 

 

اینستاگرام
مسئولان بنیاد خجالت بکشند.... نجومی بگیرها، اختلاسگرها وو....مسئولان مرفه بی درد خجالت بکشید .... امثال این عزیزان برای شماها رفتند و شما اینطوری رهاشون میکنید ... شرم کنید ....
خدا لعنت کنه هر کسی که به این جوانمردان شیر دل خیانت کند.
به قرآن اونور قضیه باید جواب بدن ...
آقای قاضی زاده با تیم همراهش آقایان ( موهبتی . کیارش . امامی . زارع نژاد. حافظی. هاشمی. طاهریان. رامزی .فرمانی جامع. برزگرمحمدی. حقیقی و ......) همه و همه بدنبال تیم سازی و در جهت منافع شخصی و برای انتخابات آینده آقای قاضی زاده برنامه دارند و هر کدام هم درصدد هستند هم برای منافع اقتصادی خودشون فعالیت کنند و هم برای انتخابات آینده آقای قاضی زاده لذا کسی نیست جلوی این آقایون را بگیرد چون تیم هستند و در اصل وقتی برای شخص آقای قاضی زاده فعالیت انتخاباتی میکنند کسی نیست جلودار این آقایون باشد
مصداق هم زیاد است
شما خبرنگارها باید پیگیری کنید
خط را دادم خودتون بروید کنکاش کنید
سلام علت فوت
فقط و فقط دنبال بستو مقام لعنتی هستند واز خانواده های شهداو جانبازان د مناسبتها سو استفاده میکنند اقلا اقای اوحدی برا اشتغال فرزندان شهداو جانبازان یه اقدامی نمودندو بقیه را به بعدیها سبردن اما اقای قاضی زاده در عرض یکسال چه کار کردن بخدا خسته شدیم از حزب بازیهای این اقایون یکی میاد از طیف اصلاح طلب فقط کارهای دیگته شده انهارا انجام میده یکی میاد از طیف اصولگرا که اون هم اونجوری فکر کنید ببینید چقدر از جانبازان ۷۰ درصد در این چند سال اخیر به شهدا بیوستن و اقایون از دستشان راحت شدن ویه قبر و سنگ قبرو دیگر هیچ فقط زود حق نگهداری جانیاز را قطع میکنن اخه مگه اون به همسران مظلومشان در نظر گرفته نشده بو که البته انها هم باز طبق معمول گذشت کرده وبه خاطر بچهها ومخارج گرانیو غیره دودستی تقدیم خانواده کرده واجرشان با خدا بله اجر همسران انها با خدا که هست ولی ایا بعد شهادت همسر هسر جانیاز با حقوقی که با فرزندان بطور مساوی تقسیم میشود ودست خالی این زن درد کشیده وسر برست خانه شدن با این اوضاع گرانی و اقتصادی و امراض گوناگون که در اثر تحمل سالها زحمت وسختی وسوختن به بای زندگی همرا ه با استرس واعصاب دربو داغون یادگاران جبهه و جنگ بقیه عمرشان هم اینگونه بگذرد اما همسران خودشان تحت وای خدمت به قشر ایثارگر در نازو نعمتخدا برای شما هم مرگ را قرار داده واگر اعتقادی دارید به حسابو کتاب خدا بخو د بیایید وبدانید هیچ کدام از شهداو جانبازان وخانوادهای انها این کشور را باخون نگه نداشتن که شماها اینگونه غرق در خواب غفلت هر ظلمی را به این اقشار بکنید

قاضی زاده هاشمی :

در دولت سلام مردم بر مدیران نظارت خواهند کرد و اگر یک سوم مردم از مدیران ناراضی باشند آن مدیر معزول خواهد شد.

دولتش را دولت سلام نامید ، حال اگر ۹۰ درصد ایثارگران از او ناراضی باشند ، چه ؟
سلام؛؛؛ افای دکترقاضی زاده محترم هیچ کاری نکنند یعنی بخش نامه هایی که صادر کردن باطل کنند وهیچکاری نکنن خیلی از ناراضیها به دوست تبدیل میشوند
(خواه پندگیر خواه عبرت)
باسلام واحترام ویژه خدمت کارکنان خالص ومخلص .مسوولینی که به جامعه ایثارگری صدمه واردمیکنند خداوند ازسرگناهانشان نگذره ودراین دنیا جلوچشمان ایثارگران وملت مظلوم ایران عزیزم خاروذلیل شوندودرآخرت هم به سزای اعمالشان برسندانشاالله تعالی
خدایی خیلی سخته نگهداری از آدمی که زخم های زیادی داره. هم نابینا مطلق هم بدون دست.
طفلی خانوادش چقدر زحمت کشیدن به پای اسلام و انقلاب.
درودها
رسول همخدمتی من بود
اتفاقی که براش افتاد من اونجا پیشش بودم و واقعا حادثه تلخی بود
متاسفانه سالها ازش بی خبر بودم چون شماره ای نداشتم
وقتی خبر شهادتش رو خوندم باورم نمیشد
چقدر این پسر قبل اون حادثه پرشور و پر از امید و آرزو بود
باسلام و درود خدمت تک تک جانبازان سرافراز کشورم ایران ... متاسفانه آقای قاضی زاده وتیمش بدرد بنیادشهید نمیخورن ولی تاسف بیشتر اینه که چرا دیگر مسئولین صدای ایثارگران رو نمیشنون.این همه اعتراض این همه انتقاد از عملکرد بنیاد شهیدو مسئولین فشل بنیاد رو چرا کسی نمی‌بینه چرا هیچ واکنشی نسبت به عملکرد افتضاح قاضی زاده نیست ...آقای قاضی زاده و مدیرکل استان تهران هدفشون فقط تبلیغات برای خودشون هستش ... متوجه شدم این آدمهای جدیدی که بهمراه آقای قاضی زاده وارد بنیاد شهید شدن هدف و دغدغه ای برای ایثارگران ندارن ... مطمئن باشید با رفتن آقای قاضی زاده وتیم همراه ایشون از بنیاد شهید وضعیت بنیاد بهتر میشه ویا لااقل از این بدتر نمیشه ...باز هم این حرفم رو تکرار میکنم با اصرار به بودن آقای قاضی زاده در بنیاد شهید بیشتر از اینکه به ایثارگران ضربه بخوره به نظام ضربه می‌خوره... انتخابات مجلس نزدیکه ...آقای رییس‌جمهور تا دیر نشده فکری به حال بنیاد شهید بکنید اعتراضات نسبت به عملکرد بنیادشهید خیلی زیاد شده گوش شنوا داشته باشید برای حفظ این نظام خونهای زیادی ریخته شده حوونهای زیادی پرپر شدن تا آقایون رو صندلی بشینن و...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi