شناسه خبر : 97682
سه شنبه 11 بهمن 1401 , 10:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دستاوردهای شتابنده انقلاب

اختناق و سرکوب شدید مردم، دخالت شدید غربی‌ها و وابسته بودن کشور به غرب و چپاول آنان و عیاشی دربار پهلوی، فقر و محرومیت شدید و در راس آنها، اسلام‌زدایی از جامعه...

فاش نیوز- اختناق و سرکوب شدید مردم، دخالت شدید غربی‌ها و وابسته بودن کشور به غرب و چپاول آنان و عیاشی دربار پهلوی، فقر و محرومیت شدید و در راس آنها، اسلام‌زدایی از جامعه توسط دولت و غربی‌ها و... مواردی بود که با افشاگری‌های امام، مردم از آنها آگاهی یافته و به صفوف مبارزه با رژیم ستم‌شاهی پیوسته و انقلاب، معجزه‌وار به پیروزی رسید.

نظریه حکومت اسلامی امام خمینی و پرچم‌داری نهضت مردمی امام (ره) بدون وابستگی به غرب و شرق، عملی شدن حکم‌رانی اسلامی یعنی مردم‌سالاری دینی در ایران، فرو افتادن چهره نفاق اسلام‌های قلابی مانند اسلام وهابیون (اسلام امریکایی)، به هم خوردن طرح‌های سلطه بر منطقه صهیونیسم، قطع چپاول منابع کشور، جذب قلوب در جهان و غیره سبب شد که از ابتدای انقلاب اسلامی، انواع دشمنی‌ها با ملت ایران شدت گیرد و انواع تحریم‌ها و محاصره‌ها، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم، و در نهایت جنگ ترکیبی و جنگ روایت‌ها را علیه ملت ایران به کار بندند.

دستاوردهای انقلاب نسبت به قبل از انقلاب بیشمار و پرحجم و شتابنده بوده است. در پیش از انقلاب بی‌سوادی شدید در جامعه، با نهضت سوادآموزی، کلاس‌های دو و سه شیفته بوده و در روستاهای اندک، با نهصت مدرسه‌سازی مرتفع شد. دانشگاه‌ها محدود بود. با توسعه دانشگاه‌ها، حجم دانشجو و هیئات علمی چند برابر شد. علوم ترجمان ناقص غربی‌ها بود. تولید دانش صورت گرفت و از یک عقب افتادگی خجالت‌آور به خیزش علمی سرعت و رشد بالای علمی دست یافتیم.

 در زیرساخت‌های کشور مانند راه‌ها، ریلی، برق، مخابرات، گاز و... رشد چند برابر یافتیم. مثلا راه‌های کشور ۳۶۰۰۰ کیلومتر بود به ۱۸۵۰۰۰ کیلومتر رسید یعنی شش برابر شد، در صنعت از رتبه ۶۴، به رتبه ۱۹ ارتقاء یافتیم. در کشاورزی از رتبه ۳۰ جهان به رتبه ۱۰ جهان دست یافته‌ایم، در پزشکی رتبه ۴۳ به رتبه ۱۰ جهان رسیده‌ایم، در ورزش رتبه ۷۰ بوده و به رتبه ۱۳ جهان رسیده‌ایم. محرومیت بیداد می‌کرد. با نهادهای انقلابی در رفع محرومیت کوشیده شد. اکثر روستاها از جاده، آب لوله کشی، برق و مخابرات و گاز و... برخوردار نبودند. اکنون اکثرا برخوردارند و موارد عدیده دیگری که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

 هیچ‌یک از کشورهای منطقه مانند ترکیه و امارات و...، هیچگاه چنین رشد شتابانی نداشته‌اند و همین میزان پیشرفت موجودشان، بدون تحریم و متکی و وابسته به غرب بوده و توانایی درونی دانش و فناوری بومی ندارند.

 اولا نظام شاهی بر عیاشی و چپاول غرب و سیاست‌ها و برنامه‌های غربی‌ها توسط سفارت امریکا و انگلیس بود و ثانیا بر اساس بی‌عدالتی حاکم، توجهی به محرومین نداشت و ثالثا در جهت تضعیف ایمان و معنویت و محدودیت استوار بود.

کشور و ملت ایران در طول سال‌های پس از انقلاب با چالش‌های بیرونی، از قبیل انواع تهدید، تحریم و محاصره، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و در نهایت جنگ ترکیبی و جنگ روایت‌ها مواجه بوده و می‌باشد و همچنین با چالش‌های درونی مانند مدیران ناتوان و غیر انقلابی که با رای برخی از مردم روی کار آمدند، سوء مدیریت و عدم بهره‌گیری کامل از منابع انسانی و مادی داخلی و کم‌توجهی به سیاست‌های کلان ازجمله اقتصاد مقاومتی بوده که سبب مشکلات فعلی شده است و مورد گلایه رهبر انقلاب و ملت بوده و نیاز به تلاش دولت مردان فعلی و همکاری مردم می‌باشد.

 در عصر گام دوم انقلاب، رسالت همه دلدادگان انقلاب، در خودشناسی و بصیرت‌افزایی، خودسازی و آمادگی، تلاش و جامعه‌سازی، با تلاش و عمل به راهبردهای گام دوم و به ویژه اقدامات عملی در جهاد تبیین می‌باشد.

 بر اساس بیانات رهبر انقلاب، جهاد تبیین یک نوع از جهاد فی سبیل الله و تلاش در راه خدا، یک فریضه و تکلیف دینی بر مکلف است. یک امر قطعی و تردیدناپذیر بوده و ضرورتش یقینی است. یک جهاد عینی و نه کفایی است؛ یعنی برای همه با هر توانی واجب است. یک اقدام فوری بوده و اتلاف زمان، تعلل و موکول فریضه به بعد جایز نیست. ادای فریضه در وقتش مقبول است. یک جهاد عظیم روزگار بوده و به عبارتی بزرگ‌تر و مهم‌تر از بقیه کارها و بقیه جهادهاست و باید تاکید کرد که جهاد تبیین مهم‌ترین کار نیروی انقلابی بوده و همه آن را جدی گرفته و مجدانه عمل کنند.

در جهاد تبیین که یک جهاد تکلیفی‌ست، همگان باید به تناسب توان خویش، پنج گونه و پنج اقدام را انجام دهند.

یعنی بیان حقایق و " روایت درست "، بیان مطالب و حقایق کارهای انجام شده با روش صحیح، بیان دستاوردهای عظیم انقلاب، توصیف و تشریح و مقایسه تطبیقی - عمومی، تخصصی در حوزه‌های مختلف و هدف جهاد تبیین ایجاد امید به آینده درخشان در برابر هدف دشمن که کوچک‌نمایی، ناموفق جلوه دادن، انزجار از توان داخلی، بزرگنمایی کارهای غربی‌هاست.

 یعنی خنثی کردن اثر تهاجمات دشمن بر اذهان و افکار و رفتار مردم و متخصصان و تصمیم مدیران می‌باشد. هدف جهاد تبیین، شناخت اقدامات دشمن، روشنگری، بصیرت، آگاهی، خنثی کردن تهدیدات و تحریفات، شبهه‌زدایی، خنثی‌سازی حرکت دشمنان در برابر تحریف یا انحراف و فریب و اغواگری در برابر جنگ شناختی بر ادراک مردم، جنگ ترکیبی، جنگ روایت‌ها، بمباران مغزها و تلاش در برابر آن می‌باشد.

یعنی آماده بودن برای دفع تهدید دشمن پیش از تاثیر تهاجم دشمن میباشد. به عبارتی قبل از انتشار ویروس، با هدف آمادگی مردم در برابر تهدیدات آینده تلاش صورت گیرد.

 یعنی حمله تبیینی به قصد از میان بردن امکان حمله قریب‌الوقوع دشمنان می‌باشد.

یعنی زمینه‌ساز ظهور مهدوی در گام دوم انقلاب با هدف گفتمان سازی، فرهنگ مهدوی و انتظار و زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت می‌باشد.

برای نزدیک شدن فرج، ایجاد آمادگی فردی و اجتماعی است؛ «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» در حقیقت‏ خدا حال قومى را تغییر نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند». با کافران سخت جهاد و کارزار کن. وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا " آیه 52 سوره فرقان بایستی با محوریت قلب فرهنگی نماز جمعه شهر و با تداوم بخشی راه شهید والامقام شهید آیت الله اشرفی اصفهانی بایستی مطابق جهاد تبیین عمل کرد و این انقلاب که مطلع فجر بوده و مقصد انقلاب بر اساس بیانیه گام دوم زمینه‌سازی ظهور مهدوی بوده، لذا راه مقدسی بوده و هر تلاشی در این راه ماجوریت دارد.

کرمانشاه با پیشینه گنجینه دفاع مقدس، در خط مقدم جهاد تبیین بوده و انقلاب را تا اتصال به انقلاب مهدی(عج) پاس خواهد داشت!

 گفتنی ست شهر کرمانشاه مرکز استان کرمانشاه و یکی از کلان‌شهرها و نهمین شهر پرجمعیت کشور است. و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری زیادی دارد. در فاصله ۵۳۱ کیلومتری تهران و در مسیر به عتبات عالیات در عراق و مسیر اربعین حسینی قراردارد. از کرمانشاه تا مرز خسروی 196 کیلومتر و از کرمانشاه تا مرز مهران 252 کیلومتر می باشد.

جمعیت کرمانشاه در سرشماری سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۹۴۶٬۶۵۱ نفر بوده است. این شهر نقش بی‌بدیلی را در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بحرانها ایفا نموده اند.

استان کرمانشاه در جنگ ایران و عراق یکی از مناطق محوری جنگ بود. مردم استان کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. تعداد شهدای کرمانشاهی عملیات مرصاد را 545 شهید بوده که از این تعداد 247 شهید از شهدای جبهه‌ای و 298 نفر شهدای مردمی هستند که به علت بمباران‌ها به شهادت رسیده اند.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

 

* دکتر سیدجواد فشارکی

اینستاگرام
جناب نویسنده شما واقعا دکتری!؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi