شناسه خبر : 97800
چهارشنبه 12 بهمن 1401 , 09:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شورای هم‌اندیشی و اطلاع رسانی بنیادبرگزارشد

شورای هم‌اندیشی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1401 با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در مشهد مقدس برگزار شد.
 
شورای هم‌اندیشی و اطلاع رسانی بنیاد/فعالیت‌ در حوزه ایثار و شهادت باید دقیق، درست و اثرگذار باشد

به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری در این شورای هم‌اندیشی ضمن گرامیداشت آغاز دهه مبارک فجر و تبریک میلاد حضرت جوادالائمه (ع) گفت: انسان از راه گوش و چشم اطلاعات را دریافت می‌کند و به درون خود انتقال می‌دهد و درون انسان تحت تأثیر قرار می‌گیرد لذا درون انسان تحت تأثیر جدی شنیده‌ها و دیده‌ها است. قرآن می‌فرماید از دروغ‌گو و شایعه‌ها پیروی نکنید اگر انسان دروغ‌گو برای شما خبر آورد بررسی کنید که درست است و آنها که قسم دروغ برای تأیید حرف‌هایشان می‌گویند از آنها پیروی نکنید.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه منابع خبری باید شناخته شده باشد، افزود: شنیده‌های انسان در معرض قضاوت است، در تحلیل و بیان او منعکس می‌شود و در رفتار و کردار او مشخص است. منابع خبر باید کاملاً شناخته شده باشد و ویژگی‌های یک راوی و خبرنگار را داشته باشد که قائل اعتماد باشد، یک خبرنگار آنچه را مشاهده می‌کند و قصد دارد که آن را انتقال دهد باید آن موضوع را کامل بداند تا اثرگذار باشد. ما خبر را از راه گوش و چشم می‌شنویم اما اگر کامل و دقیق نباشد و با جعل، دروغ و شایعه همراه باشد درون انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و انگیزه‌ها برای ویران شدن نقش جدی دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین شکری با اشاره به شرایطی که قرآن کریم برای یک راوی قرار داده است، گفت: این شرایط در احادیث ما مهم است و فقهای ما در خبرهای پیامبران حتماً شرایط را دقت می‌کنند و کار جدی است. ما در هر خبری به راوی خبر توجه می‌کنیم که قابل اعتماد باشد. اگر راوی اغراق و جعل خبر کرد و از شبکه‌ای معاند بود باید آن خبر را کنار گذاشت و اگر در خبر به طور مستمر جعل شده باشد نباید به آن اعتنا کرد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: خبرنگار باید راستگو باشد و خبر را از منبع صادق بشنود و از فرد معتمد دریافت کند. خبر نباید از منابع مجهول که دروغ می‌گویند و اغراق می‌کنند و تحلیل نادرست می‌دهند دریافت شود. باید واقعیت‌ها را دید و انتقال داد. اگر تحلیلی ناقص و با انگیزه تنگ نظرانه بود، یک بخش راست و بخشی دروغ باشد حتماً تحلیل نادرستی است.
حجت‌الاسلام و المسلمین شکری، با تأکید بر اینکه خبرنگار باید راستگو باشد و آنچه می‌بیند و می‌شنود از یک منبع قابل اعتماد و شناخته شده باشد، گفت: خبرنگار نمی‌تواند بگوید هیچ مسئولیتی در قابل خبرش ندارد و باید مسئولیت آن را بپذیرد. اغراق و سانسور نکند و آنچه را واقعیت دارد بیان کند اگر خبری را سانسور کند این خبر قابل اعتماد نخواهد بود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خبری قابل اعتماد است که اغراق نشده باشد و جعل و دروغ در آن نباشد. باید کسانی را که برای شما خبر می‌آورند را بشناسند و اگر قابل اعتماد بودند بیان کنند و خبرنگار باید رجال‌شناس باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمین شکری، با بیان اینکه کسی که برای حوزه ایثار و شهادت کار می‌کند، باید به عنوان اینکه برای خلیفه خدا کار انجام می‌دهد به قضیه نگاه کند، گفت: کار برای حوزه ایثار و شهادت کار خدایی است و باید این کار دقیق، درست و اثرگذار باشد تا جامعه از فرهنگ ایثار و شهادت حمایت کند، تلاش کنید فرهنگ شهید و شهادت گسترش یابد به همان اندازه که تلاش کردید امنیت در جامعه برقرار می‌شود.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi