شناسه خبر : 97819
چهارشنبه 12 بهمن 1401 , 10:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عبدالحمید تا کجا به تناقض و سقوط ادامه می‌دهد؟!

عبدالحمید اسماعیل‌زهی در پیمودن مسیر کینه‌ورزی علیه جمهوری اسلامی، مسیر سقوط کسانی را طی می‌کند که با ارتکاب انواع تناقضات، ‌در آغوش دشمن قرار گرفتند.
روزنامه وطن امروز با مرور مواضع عنادآمیز مسجد مکی زاهدان نوشت: این روزها که خبری از اغتشاش و ناامنی در کشور نیست و پروژه‌ براندازی دشمنان ایران با شکست مواجه شده، خطبه‌های نماز جمعه عبدالحمید اسماعیل‌زهی، تبدیل به سوژه رسانه‌های ضدانقلاب شده که از شکست پروژه براندازی اخیر خود عصبانی هستند. او با اتخاذ مواضع خلاف امنیت عمومی جامعه و حتی ضداسلامی، خوراک رسانه‌ای جریان ضدایرانی را تأمین می‌کند. اسماعیل‌زهی در جدیدترین اظهارات خود به حمایت از اشغالگری رژیم صهیونیستی پرداخته است. او بدون اشاره‌ و توجه به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در جنین و به شهادت رساندن تعدادی از مردم مظلوم فلسطین گفت: حکومت اسرائیل و مردم فلسطین باید صلح کنند و فلسطینی‌ها به یک حکومت مستقل برسند. فلسطین باید سرزمین مستقل خود و اسرائیل نیز حکومت و سرزمین مستقل خود را داشته باشد. مشروعیت‌بخشی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، به اسرائیل و اشغالگری چند دهه‌ای رژیم اشغالگر قدس در شرایطی است که او در گذشته مواضعی نسبتاً ضدصهیونیستی داشته است.
عبدالحمید در گذشته، صهیونیست‌ها را «منشأ تروریسم» دانسته و گفته بود: «یهودی‌ها بنیانگذار تروریسم هستند. آنان بسیاری از پیامبران را ترور کرده‌اند. اکنون نیز رژیم صهیونیستی منشأ تروریسم است. اسرائیل سرزمین فلسطین را اشغال کرده و به مسلمانان این کشور ظلم می‌کند». اسماعیل‌زهی در اظهارات مشابهی نیز گفته بود: «منشأ تروریسم و تمام ناامنی‌ها خود اسرائیل است و بنده برای این سخنم دلیل دارم. اسرائیل به ظلم خود علیه ملت مظلوم فلسطین ادامه داد و مجامع و سازمان‌‌های بین‌المللی به‌ جای حمایت از عدالت از اسرائیل حمایت کردند. حمایت از اسرائیل بزرگ‌ترین اشتباهی بود که جامعه بین‌المللی مرتکب آن شد».
وطن امروز می‌افزاید: در طول دهه‌هایی که از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس جمهوری اسلامی می‌گذرد، یکی از ویژگی‌های مشترک افراد و گروه‌های ضدانقلاب این بوده که برای تعریف خود در مقابل جمهوری اسلامی تن به هر ننگی داده‌اند. از سازمان منافقین که از بغض مردم و جمهوری اسلامی ایران به آغوش صدام خزید تا برخی افراد و جریان‌ها که از بغض رهبر انقلاب دست دوستی با دشمنان مردم ایران دادند، نمونه‌هایی از این دست هستند. اسماعیل‌زهی حداقل در چند ماه گذشته نشان داده برای تعریف خود در مقابل جمهوری اسلامی ایران حاضر است روبه‌روی احکام شریعت نیز بایستد. چنانکه او در خطبه‌های نماز جمعه روز 25 آذر امسال، با تشکیک در حکم محاربان علیه نظام اسلامی، به حمایت از اغتشاشگرانی که دست‌شان به خون شهید روح‌الله عجمیان آلوده است، پرداخت. عبدالحمید اسماعیل‌زهی که در ماه‌های اخیر در کسوت امام جمعه اهل سنت زاهدان به اتخاذ مواضع مغایر با اسلام می‌پردازد، در خطبه‌های یکی از نمازهای جمعه‌ دی‌ماه نیز به حمایت از بهائیت پرداخته بود! عبدالحمید در حالی از بهائیت حمایت کرد که این فرقه ضاله یک انحراف مذهبی آشکار بوده و حکم آن نیز مشخص است و از همین رو علاوه بر تشیع، اهل تسنن نیز قائل به ارتداد و کفر بهایی‌ها هستند.
همواره در ارتباط با عبدالحمید اسماعیل‌زهی این ظن وجود داشته است که مواضع خود را از ریاض دریافت می‌کند، اینکه در ارتباط با موضوعات مختلف چه موضوعی اتخاذ کند اما اکنون موضع اخیر او نسبت به اشغالگری رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن اسرائیل، این ظن را بیش از پیش به یقین تبدیل کرده است. عربستان سعودی در چند سال گذشته تلاش خود را به کار بسته تا افکار عمومی را برای علنی کردن به رسمیت شناختن اسرائیل آماده کند.
با توجه به مواضع اخیر عبدالحمید اسماعیل‌زهی صراحتا باید به این نکته اشاره کرد که رفتار و مواضع او که سعی دارد از خود چهره یک عالم تراز دینی(!) به نمایش بگذارد، پرتناقض بوده و قابل تحلیل در هیچ استانداردی نیست. عبدالحمید جمیع تناقضات را یکجا دارد؛ هم طرفدار سرسخت تفکرات طالبانی است و هم در چند ماه گذشته سعی کرده خود را طرفدار و حامی حقوق زنان نشان دهد. از طرفی تریبون نماز جمعه را به محل اختلاف‌افکنی و ایجاد تشنج و آشوب تبدیل می‌کند و از طرف دیگر نسخه آرامش و مداراجویی برای نظام اسلامی می‌پیچد. دفاع او از موجودیت اسرائیل تیر آخری بود بر پیکر اسلامی که عبدالحمید و همفکرانش به آن باور دارند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi