شناسه خبر : 97825
چهارشنبه 12 بهمن 1401 , 11:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تدوین ۲۳ عنوان کتاب شهدای روحانی شهرستان دامغان

«سلامی» گفت: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده تدوین کتاب در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس است که از افتخارات شهرستان دامغان در سال جاری تدوین ۲۳ عنوان کتاب شهدای روحانی شهرستان دامغان بوده است.

 

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان، در دیدار با حجت‌الاسلام «محمدحسن رستمیان» امام جمعه شهرستان دامغان اظهار داشت: شهرستان دامغان شهرستان پرافتخاری در دوران دفاع مقدس بود مردم غیور و ولایت مدار دامغان نیز در طول هشت سال دفاع مقدس در یگان‌های مختلف در سراسر مناطق عملیاتی حضور فعال داشتند.

سلامی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، ستاد‌های پشتیبانی جنگ و ستاد‌های مهندسی وابسته به جهاد سازندگی که در استان یک مجموعه بسیار فعال و در بین استان‌های کشور کم‌نظیر بودند و جهادگران دامغان در دوران دفاع مقدس در تشکل‌های گردان مهندسی رزمی پشتیبانی جنگ جهاد دامغان، گردان پشتیبانی جنگ جهاد استان سمنان، قرارگاه حمزه سیدالشهدا، گروه ضربت و گردان حضرت رسول اکرم (ص) حماسه آفریدند.

وی بیان داشت یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده تدوین کتاب در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس است که از افتخارات شهرستان دامغان در سال جاری تدوین ۲۳ عنوان کتاب شهدای روحانی شهرستان دامغان بوده است.

این مسئول با بیان این که ضرورت ساخت و توسعه یادمان شهدای گمنام در راستای بزرگداشت مقام شامخ شهدا و همچنین تداعی آنان برای نسل‌های آینده ضروری است. افزود: تا کنون ۱۰ مکان در شهرستان دامغان به تدفین و خاکسپاری شهدای گمنام اختصاص داده ایم و هدف از توسعه این یادمان‌ها این است که همه فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی حول محور شهدای گمنام باشد تا روح مودت، محبت و همدلی اجتماعی در بین اقشار مختلف مردم بر قرار باشد.

سلامی خاطر نشان کرد: سرکشی و تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران مهم‌تر از هر چیز است لذا باید در اولویت کار مسئولان در شهرستان قرار گیرد و در سرکشی‌ها برنامه ریزی دقیق صورت گیرد تا از همه آنان سرکشی و تجلیل شود.

تدوین ۲۳ عنوان کتاب شهدای روحانی شهرستان دامغان

تدوین ۲۳ عنوان کتاب شهدای روحانی شهرستان دامغان

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi