شناسه خبر : 97829
چهارشنبه 12 بهمن 1401 , 11:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار با خانواده شهید «برنگ» در اردبیل

مدیران‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل، با خانواده شهید «عادل برنگ» دیدار کردند.

 

دیدار با خانواده شهید «برنگ» در اردبیل

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل و «داور نوری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان امروز (چهارشنبه) در قالب «طرح سپاس» و برنامه‌های کنگره 3‌ هزار و 400 شهید استان اردبیل با حضور در منزل شهید «عادل برنگ آبدارلو»، با پدر این شهید والامقام دیدار کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در این دیدار، با اشاره به جان‌فشانی‌های شهدا و رزمندگان در دوران انقلاب و دفاع مقدس و دفاع از حرم و امنیت، آنان را مظهر غیرت دینی و شجاعت مسلمان واقعی دانست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: والدین معظم شهدا الگوهای در دسترس و قابل مشاهده از یک فرد ایرانی با سبک زندگی شیعی و اسلامی هستند و باید از وجود آن ها بیشترین بهره را برد.

در پایان این دیدار، با اهدای لوح سپاس و هدایایی از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل، از پدر شهید «عادل برنگ آبدارلو» قدردانی شد.

عادل برنگ آبدارلو در نهم خرداد ‌1345 در شهرستان اردبیل به دنیا آمد و پدرش حیدر میوه فروش بود و مادرش مارال نام داشت.

تا دوم متوسطه درس خواند و در سال 1361 ازدواج کرد و صاحب یک فرزند دختر شد و با شروع جنگ تحمیلی با عنوان بسیجی در جبهه ها حضور یافت.

هفتم اسفند 1362 با سمت آر پی جی زن در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و پیکرش مدتی در منطقه برجا ماند و سرانجام در 30 اردیبهشت 1374 پس از تفحص، پیکر مطهر او در گلزار شهدای قاسمیه اردبیل به خاک سپرده شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi