شناسه خبر : 97848
پنجشنبه 13 بهمن 1401 , 14:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقدیم به پدر حقیقی‌ام!

بابای خوبم شب‌های بی‌قراری، با غروب دلواپسی، هرشب از راه می‌رسند و من دلتنگ‌تر از همیشه به پشت پنجره می‌آیم تا تو را در آسمان به نظاره بنشینم...

فاش نیوز - نگاهم در نگاهت بود و لبخندت بر لبانم. دنیا چه برایم خواست که دیگر نه نگاهت را دارم و نه لبخندت را پدر.

صحنه زندگی یکایک ما با خاطره‌هایی سراسر از گذشت و ایثار و فداکاری گره خورده است. در اطراف ما هنرمندانی هستند که عمری پروانه بودن را حتی با زخم زبان شمع زندگی کرده‌اند. اینان تمام شدن را بهای ساختن، و سوختن را به قیمت شادی بخشیدن یاد آموخته‌اند. این که فردی بتواند تا این حد بی‌دریغ عشق بورزد و اینگونه لبریز از سخاوت باشد، معمایی‌ست شگرف با پاسخی آسان، قداست واژه‌ای‌ست به نام پدر!

اوست که می‌تواند بدون هیچ چشم‌داشت اینگونه چشمه زلال مهربانی باشد و جوهر باارزش وجود را جاری جسم و جان فرزندانش کند. فقط پدر می‌تواند اینگونه ارزان، بدون هیچ توقع و چشم‌داشتی عشق و عاطفه ارزانی کند.

چه ارزش و مقامی از این بالاتر که شخصی در مقام امانت‌داری خداوند سبحان قرار بگیرد و فرزند را که امانت خداوند است، پرورش دهد و تربیت کند؟
مقام پدر مقام مشارکت در تعیین سرنوشت جامعه است. اگر خیر و خوبی و صلاحی نصیب مردم جامعه می‌شود به این دلیل است که پدرانی در امر تربیت، تلاش‌هایی با هدف انجام داده اند و نسلی شایسته و پاک تربیت کرده اند. و چه سزاوار و مبارک است که روز میلاد امیرالمومنین علی علیه‌السلام از سلسله‌ی بزرگترین و مهربان‌ترین و مهم‌ترین پدران امت است،به نام روز پدر انتخاب شده است.

پدر، ای بهار من، من از تبار سبز تو هستم. با بدرقه دعای همیشگی‌ات. می‌خواهم مطلبی بگویم: هرچه می‌گذرد دلسوزی‌های پیش از اینت بر من عیان می‌شود. بارها پیش آمده است که من بوده‌ام و تویی که همیشه در دل ستوده‌ام. من در پناه ملاطفت تو هر روز رشد کرده‌ام. به هرسو نگریسته‌ام سخنان رهگشای تو بوده است؛ روبروی ماجرای سختی به نام زندگی.

پدر تو ترکیبی از عشق و امید و صبر و قدرت هستی. تویی که تنها آرزویت خنده فرزندانت بوده است. حال که خاطراتم را مرور می‌کنم و برگ برگ دوران کودکی‌ام را ورق می‌زنم در کنار محبت و عشق بی‌دریغ مادرم، همیشه کسی هست که آرامش را در هر لحظه زندگی‌ام تزریق کرده؛ آرامشی به گستردگی دریا. و او کسی نیست جز پدر.

در روزگاری زندگی سپری می‌کنم که از داشتن نعمت بی‌مانندی چون پدر محرومم؛ اما شک ندارم او در بهشت موعود دلش هر لحظه با من است.

بابای خوبم شب‌های بی‌قراری، با غروب دلواپسی، هرشب از راه می‌رسند و من دلتنگ‌تر از همیشه به پشت پنجره می‌آیم تا تو را در آسمان به نظاره بنشینم.

تقدیم به پدر حقیقی‌ام مهدی موعود؛

ای سفر کرده‌ی موعود بیا
که دلم در پی تو دربه‌در است
جان ناقابل این چشم به راه
برگ سبزی به تو، روز پدر است

|| بتول شایسته

اینستاگرام
سلام عرض ادب و احترام خانم شایسته شما بسیار زیبا قلم می‌زنید و کلمات زیبا را کنار هم جا می‌دهید و مقاله ای زیبا و جذاب را به خواننده هدیه می‌دهید همسر مهربانم بسیار سپاسگذارم عاااالی بود ❤
عرض سلام. بسیار زیبا و تاثیرگذار. قلمتون نوشتا باد. سپاسگزارم.
بسیار زیبا و دلنشین... خدا حفظت کنه خواهر عزیزم.آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون از خدای مهربان برات دارم خواهر گلم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi