شناسه خبر : 98140
چهارشنبه 26 بهمن 1401 , 14:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مناسبت گرامیداشت چهل وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب و دهه فجر؛

مسابقات رالی خانوادگی جانبازان نخاعی استان فارس برگزار شد/تصاویر

سه مرحله از رالی در جزیره قشم برگزار شد و در آخرین مرحله، جانبازان نخاعی با ۱۷ خانواده شهید جزیره قشم دیدار کردند. ...

فاش نیوز - سومین دوره رالی خانوادگی ویژه جانبازان نخاعی استان فارس به همت انجمن جانبازان نخاعی فارس، استانداری فارس، شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر شیراز و بنیاد شهید فارس برگزار شد.
 
به گزارش انجمن جانبازان نخاعی استان فارس، به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی پرشکوه انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، سومین دوره مسابقات رالی خانوادگی، ویژه جانبازان نخاعی این استان، به مدت ۵ روز در مسیر شیراز به قشم برگزار گردید. 

بر پایه این گزارش، اولین روز رالی خانوادگی جانبازان نخاعی فارس در ساعت ۷ صبح روز دوشنبه ۲۴ بهمن، با بدرقه مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور ۴۰ خودرو و ۱۴۰ شرکت کننده، از میدان گل سرخ شیراز به طرف شهر فسا، در مسیر شیراز به جزیره قشم به مسافت ۶۵۰ کیلومتر و طی دو مرحله، از شیراز به شهرستان لار و از لار به جزیره قشم برگزار گردید.
آغاز شد.
 در ادامه رالی با عبور از فسا به داراب و شهر دبیران، از توابع زرین دشت و داراب، فرماندار و امام جمعه و مسئولین محلی زرین دشت و گروه سرود دختران ابتدایی از تیم رالی با اهدای هدایایی استقبال کرده و گروه سرود دختران ابتدایی شهر دبیران، با لباس محلی به اجرای شعر خوانی پرداختند.

  در زمان استراحت بین دو مرحله‌ اول و دوم رالی در لار، فرماندار و شهردار لار با اهداء هدایایی، از جانبازان و خانواده ایشان استقبال و با حضور خود آنان را بدرقه کردند.
 
هم چنین تیم آفروود شهرستان لار نیز ضمن حضور در جمع جانبازان نخاعی در هنگام آغاز مرحله دوم رالی، با خودروهای آفرود خود ایشان را بدرقه نمودند.

 نهایتا اعضا تیم رالی بعد از طی مسافت ۶۵۰ کیلومتر، از شیراز تا قشم و انجام دو مرحله از ۵ مرحله رالی در ساعت هشت و نیم عصر وارد جزیره قشم و محل اسکان خود شدند.

در ادامه، سه مرحله از رالی در جزیره قشم برگزار شد و در آخرین مرحله، جانبازان نخاعی با ۱۷ خانواده شهید جزیره قشم دیدار کردند. 
 
گفتنی‌ست، این مسابقات به همت انجمن جانبازان نخاعی فارس، استانداری فارس و شهرداری شیراز، شورای اسلامی شهر شیراز و بنیاد شهید فارس برگزار شد.
 
 در چهارمین روز از این مسابقات، روز پنج شنبه حسب هماهنگی آقای اسماعیل دلشاد با فرماندهی سپاه جانبازان شرکت کننده در رالی به اتفاق خانواده و همراهان تیم فنی و اجرایی با حضور در یکی از اسکله های سپاه و همکاری پرسنل نظامی آن یگان، سوار بر پنج فروند ناوچه های تندرو شدند و با قرائت دسته جمعی سوره فتح و مشت های گره کرده به نشانی پیروزی بر دشمن زبون و اعلام آمادگی برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی، به مدت دو ساعت در آب‌های نیلگون خلیج فارس به گشت زنی پرداختند.
 
 ایشان ضمن بازدید از جزیره هنگام و مشاهده دلفین ها در ساعت ۱۱و نیم با گرامیداشت یاد شهدای نیروی دریایی خصوصا حاج عبداله رودکی، مهدوی، ناظمی و همچنین شهدای هواپیمای ایرباس ابران به اسکله برگشتند.

|| محمدرضا الهی(انجمن جانبازان نخاعی فارس)
اینستاگرام
سلام. به به چه ماشین هائی... بسیار عالی منهم میخواستم در این حرکت ورزشی!؟ شرکت کنم بعنوان جانباز . ولیکن متاسفانه خودروئی نه ک در شان این خودروها بلکه اصلا خودرو نداشتم که شرکت کنم همینا رو که ببینم انگار خودم شرکت کردم..یعنی اینقدر وضع خانواده جانبازان بالای ۷۰ درصد خوب هست که ما خبر نداشتیم..خودروهای روز!
سلام اینگونه که شما می فرمایید نیست اکثر جانبازان نخاعی استان فارس علی رغم محدودیت جسمی وحرکتی ، تحصیل کرده وکار وفعالیت دارند و سالهاست در عرصه میدان‌های ورزشی داخلی و بین المللی درخشیده اند آنچه که شما می بینید نتیجه و دسترنج بیش از ۳۵ الی ۴۰ سال فعالیت است ، سالهاست این گروه از جانبازان نخاعی با هزینه شخصی وبصورت دست جمعی چنین کارهایی از قبیل مسافرت های زیارتی و تفریحی و فرهنگی با هدف تحکیم روابط اجتماعی و ارتقا سطح زندگی جانبازان نخاعی را انجام می دهند به جای آنکه با گوشه نشینی در کنج عزلت منتظر کمک این وآن باشند. ، شاید ندانید که درد ورنج یک جانباز نخاعی وخانواده وی چه مقدار است ،ان ماشینی که می بینید وسیله تفاخر نیست از لحاظ درمانی ماشین مثل ویلچر ، پای یک جانباز نخاعی است . قابل توجه آنکه بخش اعظم هزینه این رالی توسط جانبازان نخاعی بصورت مستقیم ویا غیر مستقیم از طریق شخصی یا کمک نهادهای مختلف وبالاخص مساعدت قابل توجه صاحبان هتل محل اقامت در قشم تامین و پرداخت شده است واین روند بابت بهبود سلامت جسمی وروحی ایشان ادامه خواهد داشت
نمیدانم همه درصدهای بالای ۷۰ از این ماشینها دارند یا خیر؟! سالهای قبل که وضعیت خودرو اینطور نبود تعداد زیادی خودرو خارجی وارد کردند.... الحمدلله . چشم بد دور . چشم دشمن کور...البته زندگی شخصی هر کسی فرق دارد ، شاید عده ای به واسطه شغل خاصی درآمد خوبی دارند و.... اما مثلا هدف از این مسابقات با چنین ماشینهایی چی هست؟ بعد کسی طلبکار نشود که چرا پشت جانبازان و ایثارگران حرف میزنند! مشکل آنجاست که بقیه فکر میکنند همه جانبازان اینچنین در رفاه هستند و کلی تیکه و وصله
بارمان میکنند! ما که یک ماشین قراضه هم نداریم! راستی خیلی جالب است که در میان جانبازان هم اختلاف طبقاتی اینطور است! یک وقت شعار نداده باشیم که ما هم مثل مردم هستیم و... !!! بعد اگر عده ای درصدهای پایینتر معترض به تبعیض در ارائه خدمات مثل سهمیه دانشگاه و استخدام و... میشوند، حق دارند چون نوع زندگی و درآمد درصدهای مختلف هم متفاوت است خوب بود جانباز عزیزی که زندگی خوبی دارد و فرزندش سهمیه بالایی دارد یک نگاه به درصد پایین تر هم می انداخت نه اینکه معترض شوند !!! به خودمان رحم کنیم ، اگر قانون تصویب میکنند یکطرفه به قاضی نروند ، همه شرایط زندگی جانبازان را در نظر بگیرند به عدالت نزدیکتر است ...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi