شناسه خبر : 98142
چهارشنبه 26 بهمن 1401 , 14:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با یک فرزندشهید قشنگ تر حرف بزنید!

مرتضی قنبری وفا - قسمت را ببین. روز سه شنبه 25 بهمن رفته بودم بنیاد استان مازندران، هنگام پارک ماشین متوجه شدیم یک ماشین دنده عقب قبل از ما قصد پارک داشت، برای همین آمدیم بیرون از جای پارک و گفتیم: حق با شماست، زودتر آمده بودید و اینها زرنگی محسوب نمی شود، من پشت فرمان نبودم و به راننده گفتم بگردد، جای دیگری پارک کند!
وقتی رفتیم بالا دیدم همان جوان آمد همان اتاق ما معاونت تعاون، آنجا بابت پارک ماشین مجددا" عذرخواهی کردم، مودبانه برخورد کرد و گفت: خواهش میکنم، شما ببخش! حوالی 35 سال داشت، موقر و پخته نشان میداد!

پس از اینکه داشتیم نامه خودمان مینوشتیم، ناگهان صدای داد و بیداد بلند شد، متوجه شدم همان جوان عصبانی شده و قاطی کرده. همه او را به آرامش دعوت می کردند، اما آنقدر عصبانی بود که در این سرما داغ کرده بود، کاپشن درآورده بود و در حالی که بدنش به شدت می لرزید کنارم نشست! از یکی از شهرهای دیگر استان آمده بود و فقط اسم کوچکش را متوجه شدم، که شاید راضی نباشد نامش را بیاورم.

 کمی به او تسلی دادم و متوجه شدم فرزند شهید است، گفتم: روح پدر شاد! پدرت اعصاب و روان یا شیمیایی بود؟ گفت نه مفقود الاثر است و خود او اصلاً اهل بنیاد آمدن نیست، حالا که مشکل دارد، جواب بی سر و ته می دهند! گفتم: حق داری اینجا برخورد اینطوری است، بیرون مردم میگویند دیگر خوشی زده زیر دلتون!!، برای نفوذ کلامم همزمان با دستم، کتفش را فشار می دادم. متوجه شدم با حرفم  آرام اشک می ریزد و گذاشتم خودش را سبک کند، سخنانم را با جان و دل قبول کرده و سرش را به علامت تائید تکان میداد، آرام آرام با صحبت هایم لرزش بدنش هم کمتر شده بود!

یک خانم میانسال که نمیدانم کارمند بنیاد بود یا ارباب رجوع به جوان گفت: خودتو ناراحت نکن درست می شود. برگشتم و گفتم : حاج خانم اینها آنقدر مناعت طبع دارند که برای هر چیزی ناچیز و کم شماری به بنیاد نمی‌آیند و اگر می آیند آنها حتماً مشکل حادی دارند و بنیاد باید به این جماعت نگاه ویژه داشته باشد حرفهایم، حرفهای دل آن جوان بود.

 

 در آخر مثل اینکه کارش راه آفتاده داده بود و هنگام خداحافظی به او دست دادم ناگهان غافلگیرم کرد و خواست دستم را ببوسید، نذاشتم و گفتم عزیز منی، من که کاری نکردم!
 

 به خودم گفتم: آخر چرا این مسئولین کاری میکنند یک فرزند شهید، کارش به جایی برسد با داد و بیداد برای یک خدمت از شهر دیگری بیاید و دلش خون شود، آیا پدرانشان آن زمان به آینده فرزندانشان برای چنین روزی فکر کرده بودند...؟!

اینستاگرام
متاسفانه کسانی که بابت خون ریخته پدران ما دارن از این نظام حقوق میگیرن برخورد خیلی بدی با اکثر فرزندان شهید و ایثارگران دارن بنده برای یه کار ساده. چهار ماه میرفتم بنیاد شهید..هم نامه به دکتر قاضی زاده ریاست عالی بنیاد شهید وهم به مدیر کل استان تهران آقای اصحاب کریمی نوشتم و حضوری هم پیش آقای اصحاب کریمی رفتم ولی هیچ کاری جز عکس گرفتن انجام ندادن ..و فقط تونستم تو همین فاش نیوز درد دل کنم ....البته بی انصافی نکنم ریاست عالی بنیاد شهید دیروز که سالگرد شهادت پدرم بود پیامک دادن و بهم تسلیت گفتن .......من بعنوان فرزند شهید در اینجا از مقام معظم رهبری تقاضا میکنم به دردهای ما گوش کند مدیران بنیاد هیچ کاری برای ما انجام نمی‌دن ....بخاطر بیکاری و بدهکاری نه خانه دارم نه سرپناه زندگیم درحال پاشیدنه نمی‌دونم از مسئولان کسی این حرفها رو میخونه یا نه ویا فاش نیوز فقط در اینجا این حرفهارو منعکث می‌کنه یا نه ؟؟؟ولی چون دست من بجایی نمی‌رسه به امید اینکه یکی این حرفها رو به رهبری برسونه می‌نویسم.....اگه کسی دلسوز هستش و از مسیولین هست صدای من رو بشنوه ...دیگه تحمل این زندگی برام سخت شده من نه بعنوان یه فرزنده شهید بلکه بعنوان یه انسان از مسئولین کمک طلب میکنم. وتقاضای یه کار ساده حتی توالت شوری. رو دارم تا فقط بتونم زندگیم رو ادامه بدم و از جدا شدن همسرم جلوگیری کنم شمارو به خدا قسم میدم صدای من رو به رهبری برسونید چون از مسیولین بنیاد شهید هیچ کاری ندیدم ..
مکتوب است ازطرف خداوند که موقع نبرد نهایی خیر وشر فرارسیده است مرگ دجال درسیاه چال ناله سر میدهد فرا رسیده بترسید ای مسئولان بنیاد از طوفانی که ده برابر طوفان حضرت نوح در راه است همه شماها را درخود خواهد نوردید و غرق خواهد کرد پس زیاد شاد نباشید ریاست حکومت وحکم رانی بافرزندان عزیز شهدا مکنیدظلم است هرچقدر برمال مکنت خودو برنسل خود بیفزایید کنف یکن خواهیدشد دل این عزیزان رادرآغوش بگیرید تابخشیده شوید لعنت ونفرین خدا بروهابی وجهود ویهود وفریسیان ازخدا بیخبر و ریاکاران دورو ومتظاهر ساز گر نکوبی برشیشه رنگ هفت رنگش میشود هفتاد رنگ پیروز سربلند باشید فرزند شهدا
برادرقنبری عزیزازکجای داستان سخن میگویی وقتی فاش نیوزکه یک سایت ارزشی است بخاطردوملیون تومان پول بی ارزش مطالب یک فرزندشهیدی که باهمه دردهاورنجهای متحمل شده رادرسایت بارگزاری نمیکندفاتحه همه جیزخوانده شده است فرزندشهیدکی کشگ چی داداش امروزدیروزنیست ودیروزدیگرهیج وقت تکرارنخوهدشد.متـــــــــــــــــاسفمــــ
سلام جناب فارسانی
شما که مطالب طولانیت تا همین چند وقت پیش پشت سر هم منتشر می شد؟!
نکند انتظار دارید هر رطب و یابسی می نویسید حتما فاش نیوز موظف است منتشر کند؟!
در ثانی حساب حساب است و کاکا برادر
اگر دو میلیون که البته بستگس دارد مال کی بوده باشد برای شما ناقابل است چرا برنگردانده اید؟!
از اینها گذشته ادای دین و وفای به عهد بر هرکس خصوصا مسلمان واجب است و بویژه بر قشر ایثارگر واجب تر؛ چه یک تومن چه صد تومن و په میلیونها تومن....
مگر اینکه به شما بدهکار بوده باشند یا شاید شما از فاش نیوز طلبکار بوده اید...
اگر اینها را معلوم می کردید بهتر می شد قضاوت کرد.
مسئول محترم سایت باسلام اگرامکان هست این فرزندشهیدمعززرابه این حقیرارجاع دهیدتاراهنمائیش کنم .چراکه درداست برای من همدردم اینهمه اظهارعجزکندودرخواست توالت شویی بکنداگرمقدوراست ایشان رابه اینجانب ارجاع بدهید
سلام دوست عزیز من مدتها هست که تو همین فاش نیوز درد دل میکنم واز دردها ورنجهایی که دارم میگم قبلاً هم که اینستاگرام فیلتر نشده بود تو پیج خود آقای قاضی زاده هاشمی ریاست بنیاد زیر همه پستهای ایشون کامنت میدادم و التماس میکردم بخاطر اینکه همسرم ازم جدا نشه بهم یه شغل بدید بارها گفتم که حاضرم بخاطر حفظ خانواده حتی توالت شوری کنم ولی انگار نه انگار ....تا به روز ادمین پیج ایشون جواب داد ومنو فرستاد پیش آقای اصحاب کریمی مدیر کل بنیاد شهید استان تهران...تو همون اولین دیدار تنها چیزی که ثبت شد فقط عکسی بود که در دیدار با ایشون از ما انداختن خلاصه چهار ماه پیاده میرفتم بنیاد تا پیگیر نامه هام بشم حالا بماند تو بنیاد چه چیزهایی که ندیدم . تا اینکه بروز پشت در یه اتاق شنیدم که دوتا کارمند داشتن در مورد من صحبت میکردن خدارو شاهد میگیرم یکیشون داشت می‌گفت این بنده خدارو اسکول کردن هی میبرن هی میارن .....دوست گرامی من اگه تو فاش نیوز مطلبی می‌زارم فقط جنبه درد دل داره و می‌دونم مسیولین ما اینقدر در رفاه هستن که درکی از بدبختی ما ندارن پدر من یا ۶۱تو عملیات والفجر مقدماتی شهید شد واز اون موقع بنیاد برای من کاری نکرده ...تو خلاصه پرونده ای هم که از سایت ایثار گرفتم خدماتی که به من دادن نوشته شده ...که فقط از اون سال تا الان ۱۵بار دیدار. هستش که البته اونم دروغه ....بنیاد شهید بخاطر من و امثال من داره بودجه میگیره چرا باید سهم من از این بودجه فقط این باشه که بتونم تو اینجا درد دل کنم یا تو بنیاد منطقه خودمون بخاطر اینکه اعتراض کردم چرا ساعت ۱۰صبخ دارید صبحانه می‌خورید و. بکار ما رسیدگی نمیکنید کتک بخورم و پرتم کنن بیرون ......در آخر از آقای قاضی زاده تقاضا میکنم اگه نمیتونه کاری برای ایثارگران انجام بده لااقل اینقدر این‌طرف اون طرف سخنرانی نکنه که برای ایثارگران مثلاً داره کار می‌کنه .......این شماره تلفن منه ۰۹۱۰۹۲۲۷۱۶۰ .......ببخشید اگه زیاده گویی کردم. بزارید بحساب بی کس بودن که کسی رو ندارم باهاش درد دل کنم ......فقط اینو از خدا می‌خوام که منو زودتر ببره. بدجوری دارم درد میکشم. هیچ چیزی برای از دست دادن ندارم و فقط آرزوی مرگ دارم یا حق
متاسفانه این دیوار بلند سکوت و بی اعتنائی به ایثارگران آنقدر گوشش پر شده که هیچ فریادی به آن نمی رسد و آنها فکر می کنند تا قیامت استوار می مانند ...!
یک حاج کاظم ام آرزوست ...!!!
افرادیکه ازنوشتن هویتشان هراسان هستندبنظرمیرسدجوابشان رابدهی آب درهاون کوبیدن است مردبخصوص مردایثارگرباهویت کامل درهرفضایی نمایان میشودوایثارگران واقعی ازتنهاچیزی که میترسندقضاوت کردن است چراکه درمیدان مبارزه بوده اندوشهادتهارادیده اندوازقضاوتهامیترسندوکسی راقضاوت نمیکندخصلت ایثارگران این است
جناب فارسانی زنده باشید
حرفتان کاملاً درست است ، من خودم به شخصه اگر فردی نام خود قید را نکند ، جوابش را نمی دهم. هر فردی اگر حرف حق بزند هویت خود را پنهان نمی کند و پای سخن خود ایستاده و از آن دفاع می کند ، کسی که نام وهویت خود را پنهان میکند به قول شما از قضاوت می ترسد ، خود را مخفی میکند و این موضوع از ایثارگر واقعی بعید است ، چون یک فرد مومن ایثارگر پای حرفش هر کجا که باشد کم نمی آورد .
سپاس ازسخن حق شما
جناب رضا امیریان فارسانی
باسلام
حضرت عالی بیاد دارید اینجانب را به صبر و حمایت از ابراهیم رییسی دعوت کردید و فرمودید ایشان چاره کار است ؟
حال نظرتان چیست ؟
برادرعزیزم سلام وعرض ادب .بله درسن است حقیردربحث انتخابات طرفدارآقای رئیسی بودم والان هم روی موضع محکم ایستاده ام ومیگویم علاج دردی که اصلاح طلبان آمریکایی پرست به این کشورزده اندعلاجش یک مردمیدان مین رفته است یکی که باشهدانشسته باشدوهمه این خصائل درابراهیم رئیسی بوده وهست ورئیسی میتواندناجی این مشکلات باشدولاغیر.من حقیرخودم دراین دولت بدترین فشارهارامتحمل شدم یکوقت فکرنکنیدحقیرگل وبلبل جایگاهم هست

جناب عدالت عزیز ، همین امر که آقای فارسیانی نام خود را قید نمودند و اکنون شما ایشان را زیر سوال برده اید ، نشان از شهامت ایشان می دهد و از اینکه حرف بزند و زیر سوال برود هراسی ندارد. در همین موضوع ما ایشان را به عنوان فردی ایثارگر واقعی و شجاع قضاوت میکنیم که خودش را پنهان نمی کند ، حتی اگر جواب شما را ندهد که شاید از سخن قبلی پشیمان باشد ، اما همین سکوت ایشان از ارزشهای اخلاقی ایشان نه تنها کم نمی کند بلکه به آن می افزاید!
زمانی بود که ما هم چنین سخنانی را ابراز می داشتیم ، ولی اکنون پشیمان و نادم گشته ایم!
با سلام
احتراما یک اسم و فامیل با یک کارکتر چه تفاوتی دارد !!؟در حال حاضر که آی پی هر سیستمی که با آن پیامی میفرستی مشخص است شما شجاعت را در بیان اسم و فامیل میدانید که ممکن است آن هم فیک باید !!؟
حرف حق جوابی ندارد حتی اگر شخص گمنامی آن را بزند مگر در حرف حق زدن شخص را میسنجند !!
من ایشان را زیر سوال نبردم فقط از ایشان سوال فرمودم
بهتر است خضرت عالی هنگامی که متنی مینویسید خوب به آن فکر کنید بعد ارسال فرمایید که پشیمان نشوید
جناب شجاعت نوشتن یک اسم و فامیل نیست
آی پی من مشخصه پیام هایی که ارسال کردم هم مشخصه
میخواهید هر کس که پیامی ارسال میکند شماره ملی و کد پستی را هم بنویسد که شما راضی شوید !!،؟
درضمن من دیگه نظری ارسال نمیکنم
حال و حوصله بحث هم ندارم چون مشکل جایی دیگه ای هست وقتی با ایثارگران دولت اینگونه رفتار میکنه و بعضی از ایثارگران هنوز سنگ دولت و نظام رو به سینه میزنند حالا اینجا ما هرچی بنویسیم چه میشود مگر!!؟
نمونه آن هم این خودرو دادن که قرار شد شرایطی و قسطی باشد حال شد نقدی و فلان
در آخر من کسی را زیر سوال نبردم حرف درست نکنید

حضرت عالی بهتر است قبل از ارسال پیامی خوب به آن فکر بفرمایید و به دنبال به چالش کشیدن اینجانب نباشد
بزرگوار اگر از دید شما به متن ها و نوشته ها نگاه کنیم پس باید به اکثر اخبار و کارکتر ها نظر و پاسخی ندهیم !!!!!خود حضرت عالی چندین بار به نظرات منتشر شده اینجانب با همین کارکتر پاسخ داده اید پس این که میگویید پاسخ نمیدهم چیست دیگر !!؟
گفتنم یک نام و فامیل شما را راضی میکند !!!از کجا میفهمید که فیک نباشد !!!
واقع بین باشید و از حرف حق بدتان نیایید
ما ایثارگران همه از یک خانواده ایم و من هرگز نیت تخریب هیچ یک از ایثارگران را نداشته ام جناب فارسانی نیز بر سر ما جا دارد
حرف آخرم ایثارگران دولت و نظام را تحریم کنند و در هیچ زمانی از دولت همایت نکنند تا بفهمند ایثارگران ابزار تبلیغاتی و سو استفاده نیستند هر کس حمایت بیجا از نظام بکند به ایثارگران خیانت کرده است
همش وعده همش دروغ و تبلیغات تلوزیونی
الان همه فکر میکنند که ماشین دادن رفت
خونه دادند
درمان رایگان دادند
غیرت نداره ایثارگری که این همه بهش دروغ میگند سر زبون ها می اندازنش باز بلند میشه میره از اینا دفاع میکنه و شعار میده
وسلام
دیگه چند وقت بود نظر نمیدادم چون از ارسال نظر در این سایت پشیمون شدم اما با خوندن این پیام شما مجبور شدم جواب بدم
اگر عالیجناب قاضی زاده هاشمی ریاست عالی بنیاد شهید قبول داشته باشه من فرزند شهید هستم ....فاش نیوز سلام ...لطفاً پاسخ من رو به آقای فارسانی بارگذاری کنید
داداش خوبم محمدرضا معانی پاسختان چیست کسی چیزی بمن نفرموده است اگرممکن است بفرمائیدچه پاسخی بمن داده ایدمن درخدمتگزاریتان حاضرم
سلام جناب فارسانی عرض ادب خدمت شما ایثارگر محترم ..من به نوبه خودم خاک پای تمام جانبازان ویا همون شهیدان زنده هستم ......من همون فرزند شهید هستم که گفتید به من معرفیش کنید تا راهنماییش کنم همون که عرض کردم که حتی حاضر هستم توالت شوری کنم تا زندگیم رو حفظ کنم ....البته دیگه زندگی برام نمونده چون نزدیک به یکسال هستش دخترم رو ندیدم ..امروز هم نامه دادگاه برام اومد که باید برم برای جدا شدن از همسرم ....اینقدر به بنیاد التماس کردم همسرم بخاطر بیکاری و بدهکاری داره ازم جدا میشه ولی داشتم آب در هاونگ میکوبیدم....برای ریاست بنیاد شهید مهم نیست یکی مثل من تمام زندگیش رو از دست داده و داره بعنوان یک انسان درخواست کمک می‌کنه البته نه کمک بلاعوض کمک کاری ......نمی‌دونم اگر مسلمانی اینطوریه بهتره دیگه .............. خلاصه اگر زیاده گویی کردم معذرت می‌خوام بخدا کسی رو ندارم باهاش درد دل کنم ....ببخشید ....یاحق
در زبان وقانون وتبلیغات ماها در راس خبر هستیم هیچ دستگاه دولتی جواب سلام مارا نمیدن چه رصد به جواب نامه خودم بیشاز 4 ماه درگیر تامین اجتماعی ولا یچیز کوچک ولی انجام نمیدن رهبر عزیزمان دستور داد نه ماها بلکه کل ملت باید مسولین اجرای کشور در اسرع وقت کارها انجام بشه ولی گوششنوایی نیست اینها از ضد انقلاب هم بدتر هستن خدا بداد ما برسه
ملاک ایثارگر واقعی بودن یک اسم و فامیل نیست لطفا در پاسخ هایی که میدهید کمی فکر بفرمایید
همه ایثارگران عضو یک خانواده هستند و باید از حقوق یکدیگر پاسداری کنیم
چه با اسم چه بی اسم
درضمن باز هم میگویم آی پی هر کسی پیام میدهد مشخص است و هرکس سخنه حقی میگویید حراسی از هیچ کس ندارد
کامنت های اینجانب مشخص است که فقط در همایت از ایثارگران بدون هیچ ملاحظه ای بوده
من دیگه در این سایت نظر نمیدم فقط گاهی اخبارشو میخونم
نظر دادن یا ندادن ماها هیچ چیزی رو عوض نمیکنه کار از ریشه خرابه هیچ شخصی دلش به حال ایثارگر ها نمیسوزه
معاون منابع انسانی نیروهای مسلح از ایثارگرا حرف میزنه و اینکه امنیت مملکت به بخاطر آنهاست اما دستور به اجرای قانون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در نیروهای مسلح رو نمیدن
ریاست فراکسیون ایثارگران و ریاست ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح نشست میگذارند اما حتی یک کلمه در مورد اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران نیروهای مسلح نمیگند !!
فرمانده کل قوا هم که اصلا هیچ
خودرو مسکن درمانم به همین شکل
حوصله دیگه ندارم موفق باشید همگی خدانگهدار
در این مملکت چیزی که اجرا نمیشه قانون است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi