شناسه خبر : 98242
پنجشنبه 04 اسفند 1401 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مسیرمان از انقلاب تا ظهور

بایستی سبک زندگی اسلامی در تمام شئون مختلف رعایت شده و با تمامی جنبه های سبک زندگی غربی که در جامعه ما رسوخ کرده، مبارزه و این غده های سرطانی دفع شوند.

فاش نیوز- بعثت آخرین پیامبر الهی در جامعه مُشرک حجاز، با تلاش و استقامت حضرت محمد(ص)، آیین یکتاپرستی را در جاهل ترین جوامع آن عصر نازل و دینی جامع و جهانی تا آخرالزمان معرفی و تبیین شد. پیامبر پاکی که در ۴۰سالگی به رسالت مبعوث شد. سه سال دعوت مخفیانه به حکم آیه «و أنذر عشیرتک الاقربین»؛ یعنی «خویشاوندان نزدیک خود را هشدار ده!» رسالت خویش را آشکار ساخت و از بستگان و سپس دعوت عمومی کرد و به مدت ۱۳سال در مکه، با همه آزارها و شکنجه های مشرکان مکه مقاومت کرد و سپس هجرت به مدینه نمود و با جهاد با کفار، مشرکان، منافقان و قبایل یهود اسلام را تثبت کردند.

 در مرحله نخست خودسازی مسلمانان و جامعه سازی و مکارم اخلاق از سوی پیامبر الهی طی 13 سال صورت گرفت و سپس طی ۱۰سال، پایه گذاری حکومت الهی و نظام حکمرانی اسلامی را پیامبر بنا نهاد و مدینه فاضله معرفی نمود. در سال دهم هجرت، ابلاغ امامت علی(ع) در غدیرخم و اتمام رسالت بزرگ خویش اعلام نمود ولی با بدعت ثقیفه، این حکمرانی به امام علی(ع) منتقل نشد و فقط در 5 سال آخر عمر شریف آن امام صالحان توانست دومین حکومت اسلامی را بنا نهد و پس از شهادت ایشان، به دلیل عدم همراهی مسلمین با امام حسن(ع) ایشان به لحاظ حفظ اسلام، صلح را پذیرفتند و قریب 14 قرن مسلمین از حکومت صالحان و حکمرانی اسلامی بی بهره بود.

 امامان (ع) و علمای اسلامی برای بهره مندی مسلمانان از اسلام ناب در تمامی شئون زندگی و جامعه تلاش زیادی کردند ولی ناموفق بود، تا اینکه طی انقلاب اسلامی به پرچم داری امام خمینی ملت مسلمان ایران موفق شد؛ نظام ستم شاهی را ساقط و جمهوری اسلامی را بنا نهند. قیام مردم قم و سپس قیام تبریز به مناسبت چهلمین روز شهدای قم، قیام های بعدی که منجر پیروزی این انقلاب و ادامه حکومت اسلامی بعد از 14 قرن محقق شود. 10 سال نیز امام (ره) راهبری جامعه اسلامی افت زده ولی تغییر یافته هدایت در شرایط وقوع فتنه ها و کودتا و جنگ به ساحل نجات برده و 30 سال نیز امامت خلف وی امام خامنه ای جامعه را در برابر گرگ های بیرونی و درونی محافظت و تعالی و ارتقابخشی داشتند.

در 40 سالگی بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر انقلاب صادر شد که یک سند راهبردی جامع و واقع بین و مصلحانه و بسیار مهمی می باشد؛ گذشته کشور، دستاوردهای درخشان 40 ساله انقلاب را تبیین کرده و راهبردهای اساسی را برای اینده کشور اعلام کرده اند که بایستی مبنای برنامه ریزی همگان باشد.

 رهبر انقلاب برای آینده، راهبر‌دهای هفت گانه در موضوعات «علم و پژوهش»، «معنویّت و اخلاق»، «اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی»، «عدالت و مبارزه با فساد»، «استقلال و آزادی»، «عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن» و «سبک زندگی» را برای تحقق تمدن نوین اسلامی ارائه کرده است، که باید مورد توجه و اهتمام همه آحاد ملت و بخصوص مدیران ادارات شهر قرار گیرد، به نحوی که به عنوان چراغ فروزان و سوگیر در برنامه‌ریزی‌های سالانه ادارات و بخش‌های مختلف جامعه‌ ساری و جاری شود.

 درخصوص علم و پژوهش پیش از انقلاب را عقب افتادگی شرم آور علمی بیان کرده اند و دستاوردهای 40 ساله را رستاخیز علمی دانسته و برای آینده جهاد علمی اعلام کرده اند و در این میان حوزه های علمیه در بخش های مختلف علوم بایستی در سوگیری علوم و تعالی بخشی مشعل دار باشند.

 غایت آفرینش معنویت و اخلاق بوده و نیاز همه جوامع و جهت دهنده امور می باشد و معنویت برجسته سازی ارزش های معنوی، ایثار و اخلاق رعایت فضیلت هایی چون گذشت و کمک به امور خیر می باشد، که بر اساس این راهبرد وظایف دستگاه ها  مقابله با کانون های ضد معنویت و اخلاق و ترویج معنویت و اخلاق در جامعه هدف خویش می باشد.

 سیاست های اقتصاد مقاومتی که در 24 بند رهبر انقلاب الگوی مصرف بهینه، حمایت از تولید داخلی و... در ده سال پیش ابلاغ کردند ولی دولت قبل نه تنها اجرا نکرد، بلکه بر ضد آن عمل کرد. این راهبردها در شرایط تحریم های اقتصادی دشمنان بسیار راهگشاست و  بایستی در بخش های مختلف جامعه ملاک عمل قرار گیرد.

 بعد از انقلاب اسلامی مبنای برنامه ریزی دولت بر عدالت در سراسر کشور بوده، و علیرغم ضعف ها دستاوردهای بی بدیلی داشته است و در گام دوم انقلاب بایستی عدالت گسترش جامعی داشته و همه با فساد در هر زمینه و هر سطحی با آن مبارزه مبارزه نمایند تا بساط آن به صفر میل پیدا کند.

 استقلال و آزادی دو دستاورد بزرگ انقلاب برای ملت ایران بوده و در دنیا بی نظیر است و بر اساس این راهبرد همه موظف به صیانت و حفاظت از استقلال و آزادی بوده و ممانعت از انحراف برداشت باشیم.

 مرزبندی با دشمن تاکید قران کریم می باشد و اقتدارآفرین بوده و انسان و جامعه بر چالش ها غلبه می کند و همه و بخصوص دستگاه وزارت خارجه و زیر مجموعه های آن بایستی حفظ و صیانت نمایند.

 بر اساس این راهبرد بایستی سبک زندگی اسلامی در تمام شئون مختلف رعایت شده و با تمامی جنبه های سبک زندگی غربی که در جامعه ما رسوخ کرده، مبارزه و این غده های سرطانی دفع شوند.

  هدف گام دوم انقلاب، ایجاد تمدن نوین اسلامی بوده و زیرساخت آن شهر اسلامی و بناهای اسلامی است، تاکید رهبر انقلاب بر این حیات طیبه در شهر اسلامی و الزامات قانونی نیز بر رعایت هویت اسلامی در شهر و بناها تاکید داشته اند، لکن برخی وزرای لیبرال و مدیران آنها ترویج سبک شهرسازی غربی را دنبال کرده اند، که شایسته ملت ایران نیست و در دوره ریاست جمهور انقلابی ایت الله رئیسی که مقرر هست در پریسان 35000 واحد جدید ساخته شود، این توسعه منطقه جدید شهر پردیسان بایستی بر اساس الگوی اسلامی ایرانی و تجلی سبک شهرسازی گام دوم انقلاب اسلامی بوده و ضرورت دارد راه و شهرسازی استان قم، مدیریت شهر جدید، ساکنان فعلی پردیسان، ساکنان اینده بخش جدید بایستی طالب الگوی متناسب با شوون فرهنگی قم بوده و درصورت عدم رعایت آن شایسته است مانع تحمیل نظام مهندسی لیبرال ها رسوب کرده در ادارات و شرکت های مشاور شوید و به هیچ وجه اجازه ندهید الگوهای ناموفق غربی در مسکن جدید پردیسان اجرا شود!

 بر اساس بیانات رهبر انقلاب، جهاد تبیین یک نوع از جهاد فی سبیل الله و تلاش در راه خدا، یک فریضه و تکلیف دینی بر مکلف است. یک امر قطعی و تردید ناپذیر بوده و ضرورتش یقینی است. یک جهاد عینی، و نه کفایی است یعنی برای همه با هر توانی واجب است. یک اقدام فوری بوده و اتلاف زمان، تعلل و موکول فریضه به بعد جایز نیست. ادای فریضه در وقتش مقبول است. یک جهاد عظیم روزگار بوده و به عبارتی بزرگتر و مهم تر از بقیه کارها و بقیه جهادهاست و باید تاکید کرد که جهاد تبیین مهمترین کار نیروی انقلابی بوده و همه آن را جدی گرفته و مجدانه عمل کنند. ..و از انجاکه نظام در معرض تهدید و تحریف و اسیب دشمنان بوده و حفظ نظام از اوجب واجبات هست، لذا مجرای حفظ نظام امروز در جهاد تبیین است!

در جهاد تبیین پنج گونه و پنج اقدام را بایستی انجام داد: اقدام نخست جهاد تبیین ایجابی یعنی بیان حقایق، و " روایت درست "، بیان مطالب و حقایق کارهای انجام شده با روش صحیح، بیان دستاوردهای عظیم انقلاب، توصیف و تشریح و مقایسه تطبیقی - عمومی، تخصصی در حوزه های مختلف و هدف جهاد تبیین ایجاد امید به اینده درخشان در برابر هدف دشمن که کوچک نمایی، ناموفق جلوه دادن، انزجار از توان داخلی، بزرگنمایی کارهای غربی هاست.

اقدام دوم جهاد تبیین دفاعی، یعنی خنثی کردن اثر تهاجمات دشمن بر اذهان و افکار و رفتار مردم و متخصصان و تصمیم مدیران می باشد. هدف جهاد تبیین، شناخت اقدامات دشمن، روشنگری، بصیرت، آگاهی، خنثی کردن تهدیدات و تحریفات، شبهه زدایی، خنثی سازی حرکت دشمنان در برابر تحریف یا انحراف و فریب و اغواگری در برابر جنگ شناختی بر ادراک مردم، جنگ ترکیبی، جنگ روایت ها، بمباران مغزها و تلاش در برابر آن می باشد. اقدام سوم جهاد تبیین پیش گیرانه یعنی آماده بودن برای دفع تهدید دشمن پیش از تاثیر تهاجم دشمن میباشد. به عبارتی قبل از انتشار ویروس، با هدف آمادگی مردم در برابر تهدیدات اینده تلاش صورت گیرد. اقدام چهارم جهاد تبیین پیش دستانه (تهاجمی یعنی حمله تبیینی به قصد از میان بردن امکان حمله قریب‌الوقوع دشمنان می باشد. اقدام پنجم جهاد تبیین آینده ساز یعنی زمینه ساز ظهور مهدوی در گام دوم انقلاب با هدف گفتمان سازی، فرهنگ مهدوی و انتظار و زمینه ساز ظهور حضرت حجت می باشد.

 

* سید جواد فشارکی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi