شناسه خبر : 98458
چهارشنبه 10 اسفند 1401 , 16:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو کمیسیون تلفیق خبر داد:

هماهنگی دولت و مجلس برای مصوبات ایثارگری در کمیسیون تلفیق

در صحن علنی مجلس با پیشنهاداتی که ارائه دادیم و برخی از آنها نیز تصویب شده‌ است، تلاش می‌کنیم که حتی برخی از پیشنهادات مرتبط با جامعه ایثارگری که که رد شده‌ است را دوباره...

فاش نیوز - عضو کمیسیون تلفیق از هماهنگی دولت و مجلس برای تصویب طرح های مربوط به جامعه ایثارگری در لایحه بودجه سال 1402 خبر داد.

دکتر رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار ما در باره جایگاه ایثارگران در لایحه بودجه سال آینده و ویژگی‌های بودجه 1402 اظهار داشت: ما در خصوص جانبازان و ایثارگران عزیز در مجموع اقدامات خوبی را در کمیسیون تلفیق تاکنون انجام داده‌ایم و ان‌شاءالله در صحن علنی نیز امیدواریم افزایش‌هایی صورت بگیرد.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص کشور و توان دولت و مجلس اگرچه تاکنون نتوانسته‌ایم خواست‌ نهایی جامعه ایثارگری را برآورده کنیم، اما تا حدود 50، 60 درصد از خواسته‌های ایثارگران تاکنون عملی شده‌است.

نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: در صحن علنی مجلس با پیشنهاداتی که ارائه دادیم و برخی از آنها نیز تصویب شده‌ است، تلاش می‌کنیم که حتی برخی از پیشنهادات مرتبط با جامعه ایثارگری که که رد شده‌ است را دوباره احیا کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با هماهنگی که بین دولت و مجلس شورای اسلامی در زمینه برآورده شدن مطالبات جامعه ایثارگری وجود دارد، امیدوارم در لایحه بودجه سال آینده اقدامات مؤثری صورت گیرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی درخصوص ویژگی‌ و تفاوت خاص لایحه بودجه 1402 متذکر شد: لایحه بودجه سال آینده ویژگی‌های خوبی دارد و نسبت‌ به لایحه بودجه سال جاری نقایص کمتری دارد. به‌طور مثال کسری بودجه در 1402 کم‌تر از بودجه سال 1402 است. بحث مالیات‌ها برای تولید از 7درصد به دو درصد رسیده است. همچنین در حوزه‌های عمرانی نسبت‌ به قبل افزایش دارد و به 56درصد رسیده است. موضوع اعتبارات هزینه‌ای بیش‌ از 40 درصد در لایحه بودجه 1402 افزایش داشته است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم یکی از ویژگی‌های مثبت بودجه بحث مهار تورم عنوان کرد و افزود: براساس برآوردها پیش‌بینی دولت و مجلس این است که تورم در سال آینده از 50درصد به زیر 40درصد خواهد رسید. همچنین موضوع افزایش مالیات‌های پلکانی از نقاط قوت بودجه سال آینده است.

عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس یازدهم اضافه کرد: افزایش حقوق‌ها و برای سال آینده نیز از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت واگذار شده و شورای عالی و دستمزدها در این خصوص برای سال 1402 تصمیم‌گیری خواهد کرد. همچنین یک درصد میانگین افزایش 20درصد هم برای کارکنان در سال‌جاری لحاظ شده که تا مبلغ 10میلیون تومان از مالیات معاف و تا 10میلیون تومان نیز شامل تخفیف‌های مالیاتی پلکانی می‌شود.

نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص جایگاه مالیات بر درآمدزایی در کشور یادآور شد: نمایندگان ملت در مجلس برای اخذ مالیات از خودروهای لوکس و خانه‌های گران‌قیمت در صحن علنی مصوبات خوبی تاکنون داشته‌اند. در مجموع برداشت ما این است که بودجه 1402 نقاط قوت بیشتری نسبت‌ به بودجه‌های قبل دارد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 در پایان در خصوص کنترل افزایش قیمت ارز تصریح کرد: متأسفانه افزایش قیمت ارز موجبات نگرانی نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی شده و تاکنون تذکرات زیادی به مسئولان دولت برای سامان‌دهی آن داده‌شده است. همچنین مقرر شد هیئتی از مجلس با تیم اقتصادی دولت جلسات کاری لازم را داشته باشند و تعزیزات حکومتی در این زمینه با قاطعیت برخورد کند. چراکه موضوع افزایش قیمت ارز مقوله‌ی پیچیده‌ای نیست که دولت نتوانند از پس آن برآید.

حل‌وفصل این مشکل همت و تلاش و ایستادگی می‌خواهد و جمهوری اسلامی که در مقابل نظام استکبار ایستاده است، می‌تواند در مقابل توطئه افزایش قیمت ارز نیز ایستادگی و مقابله کند.

اینستاگرام
باسلام واحترام
لطفا رزمندگان زیر شش ماه فراموش نکنید
تنها ایثارگرانی هستند که تاکنون هیچ امتیاز برخودارنبوده اند
سلام. به لطف مسئولین تورم صددرصدوافرایش حقوق ۲۰درصد .
روسیه تورم۴درصدافزایش حقوق۸درصد
امسال به احترام خون حاج قاسم رزمندگان داوطلب معسرزیرشش ماه راازاین ظلم وتبعیض جندساله نجات دهید به خدا قسم دیگه بسیجیان امام راحل رازجروعذاب ندهیدبه فکراخرت خودتان باشید
باسلام واحترام
یک استثنا در حوزه ایثارگران!
فقــط وفقط رزمندگان زیر شش ماه هیچ گونه امتیازی ندارند
تنها امید این قشر، دولت ومجلس انقلابی بود
آنها هم خودشان به ناشنیده زده اند
وعملا هیچ قدمی برای رزمندگان زیر شش ماه برنداشتند.
فقط وفقط شعار میدهند وسلام
خدا کریم است
باسلام مجلس انقلابی افزایش حقوقها رو ۲۰/ اعلام کرده بعه به سلامتی جانبازان گدا نه معسر اقای زارع اعلام میکنند زیر ۲۵/ پنج میلیون اگه حقوق ۴۵۰۰ وقرار باشه ۲۰/ اصافه بشه خوب باید بدون حق عایله مندی ۵۵۰۰ برسد اگه عایله مندی که در حال حاصر میکن تعلق نمیگیره اگه یه وقت تعلق بگیره میبلیست بالای ۶۴۰۰ باشه اینه که میگیم مجلس انقلابی برای مصوبهای خود توان تصمیم گیری ندارند انشالله که برای مصوبات خو ارزش قایل باشند
من درکمسیون جانبازان پسرکی خرداد۴۰۱آخرین وضعیت یک جانبازاعصاب روان شیمیایی کهپروندهاش در بیمارستان ارتش سال ۶۵برگ آغاز شیمیاشیمیایی رامفقودکردنداعتراف میکنند کا بنیادبخواهدنامه تابیده شیمیایی میدهیمدرکمسیون کفتنداخرین امامکامامانمان رابرای شما میزنیم ازکارافتاده کلی گلی خاص خاص کهمعدل ۷۰درصدمیشو درکمسیون تغییر نذری شرکت کن ۷۰درا بدیم این کشید نبرای معیشت حداقل معیشت رابرای تو زدیم ولی خبری نشدجوابی میخواهم شماقسشماقسم به امام زمان به من یک جوابی بدین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi