شناسه خبر : 98506
شنبه 13 اسفند 1401 , 12:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار اعضای کمیسیون زنان مجلس با جانبازان آسایشگاه هاجر

به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز جانباز، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شامل خانم دکتر پاشایی، نماینده مرند و رئیس کمیسیون مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی، خانم دکتر قاسم‌پور، نماینده تهران و...

فاش نیوز - اعضای کمیسیون زنان مجلس شورای اسلامی دیروز جمعه ۱۲ اسفندماه با بانوان جانباز نخاعی و غیر نخاعی در آسایشگاه هاجر دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار ما، به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز جانباز، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شامل خانم دکتر پاشایی، نماینده مرند و رئیس کمیسیون مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی، خانم دکتر قاسم‌پور، نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی، خانم دکتر رحمانی، نماینده مشهد و عضو کمیسیون اجتماعی و خانم دکتر صالحی، نماینده مبارکه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان با حضور در آسایشگاه هاجر، ضمن دیدار با جانبازان بستری در این آسایشگاه، در خصوص تهدید موجود در رابطه با تخلیه این آسایشگاه گفتگو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار حسن ابوطالبی، رئیس هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی و رییس هیئت مدیره شبکه ملی ایثارگران، حسین اسرافیلی، مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی و رئیس شبکه ملی ایثارگران، محسن برزگرمحمدی، کارشناس امور اجتماعی و مجلس شبکه ملی ایثارگران و خانم دکتر چنگایی، مشاوره انجمن جانبازان نخاعی در امور بانوان جانباز نخاعی نیز حضور داشتند.

در این دیدار که با پیگیری و هماهنگی آقای برزگر محمدی انجام گرفت، ابتدا رئیس شبکه ملی ایثارگران در مورد مسائل، موضوعات و مشکلات جانبازان نخاعی و کلیه ایثارگران اعم از والدین معظم شهدا، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان، مسائل مرتبط در بنیاد شهید، سازمان برنامه و بودجه، دولت و مجلس شورای اسلامی و اعضای انجمن های عضو شبکه و نوع فعالیت های شبکه توضیحاتی ارائه کردند.

همچنین توضیحاتی در باره خودرو جانبازان ۷۰ و کمتر از 70 درصد، ادامه پرداخت حق پرستاری بعد از شهادت جانبازان، افزایش ۵۷ درصدی حق پرستاری، طبق ماده ۲۶ قانون جامع، و عدم تمکین سازمان برنامه و بودجه، ویلچر و لوازم مصرفی درمانی، تجهیزات، واگذاری بموقع بودجه تخصیصی به بیمه دی از طریق سازمان برنامه و بودجه و درخواست برقراری جلسه بین شبکه ملی ایثارگران و کمسیون های مجلس، به نمایندگان محترم داده شد.

رییس شبکه ملی ایثارگران همچنین در باره جزوات تهیه و تدوین شده توسط شبکه ملی ایثارگران در زمینه بازنگری قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و برنامه هفتم توسعه در خصوص ایثارگران، قوانین و لوایح بنیاد و مسائل اقتصادی بنیاد مطالبی را به استحضار نمایندگان مجلس شورای اسلامی رساند و در ادامه نیز در مورد پاره‌ای از تخلفات جاری در بنیاد مطالبی بیان شد.

در این دیدار دکتر ابوطالبی در مورد مراکز جامع توانبخشی، نحو پیگیری ساخت، نحو استفاده از امکانات مراکز برای والدین معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، خودرو جانبازان ۷۰ و کمتر از ۷۰ درصد نیز توضیحاتی ارائه کرد.
در ادامه، برزگرمحمدی، کارشناس امور اجتماعی و مجلس شبکه ملی ایثارگران با بیان این که ظلم به بانوان جانباز، ظلم مضاعف است، توجه بیشتر به امور بانوان جانباز را خواستار شد.

همچنین خانم دکتر چنگایی در مورد مسائل بانوان جانباز توضیحاتی را به استحضار حاضرین رساند.

در انتها نیز جلسه اختصاصی بین جانبازان نخاعی و بانوان جانباز با نمایندگان برگزار شد و از طرف نمایندگان قول پپگیری مسائل آنان داده شد و در رابطه با تهدید تعطیلی آسایشگاه بانوان جانباز، نمایندگان اطمینان خاطر دادند که کسی حق چنین عملی را ندارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi