شناسه خبر : 98539
دوشنبه 15 اسفند 1401 , 08:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از برگزیدگان علمی، نوآوری و کارآفرینی شاهد و ایثارگرتجلیل شد

فاش نیوز - آیین تجلیل از برگزیدگان علمی، نوآوری و کارآفرینی شاهد و ایثارگر به همت مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر روز یکشنبه ۱۴ اسفندماه در سالن سوره مهر حوزه هنری برگزار شد.
 
آیین تجلیل از برگزیدگان علمی، نوآوری و کارآفرینی شاهد و ایثارگر/جایگاه ایثارگران در جامعه به عنوان الگو ارتقا یابد/ظرفیت‌های علمی و کارآفرینی ایثارگران به نمایش گذاشته شود
به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم ضمن تبریک ایام نیمه شعبان و گرامیداشت روز شهید و جانباز در ماه اسفند و قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم، گفت: تلاش می‌کنیم رویکردها را تغییر دهیم و در این مسیر اگر نیروی انسانی توانمند و دارای اعتماد به نفس باشد و در مسیر درست گام بردارد مشکلات را حل می‌کند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مشکلات بودجه‌ای و اعتباری در طول 20 سال گذشته، گفت: به دنبال تغییر رویکردها با نگاه به خانواده ایثارگران و الگو شدن خانواده ایثارگران در جامعه هستیم و با این نگاه باید اصلاح وضعیت کشور را پیگیری کرد زیرا نسبت به کشورمان دارای مسئولیت هستیم. باید در این مسیر برای خدا جهاد کرد و رفتار مجاهدانه و عمل جهادی و هدفمند داشت، عمل جهادی به معنی خسته نشدن و پیگیری کارها و امور تا حصول نتیجه است. این رویکرد توسط خانواده ایثارگران ادامه دارد زیرا ایثارگران ملجأ هستند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به فرصتی که برای جوانان ایثارگر توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران فراهم شده است، گفت: ما جامعه ایثارگری را دانشمندان و کارآفرینان این جامعه می‌بینیم، ایثارگران معادل شخصیت‌های برجسته علمی و جزو کارآفرینان هستند و باید دستگیر، گره‌گشا و فرهیخته و به عنوان مرجع در جامعه باشند. ایثارگران هم‌اکنون نیز برای این جامعه محترم هستند اما جایگاه آنها باید بیش از این در جامعه گسترش و ارتقا پیدا کند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بنیاد سازمانی معیشت‌پایه است که باید تبدیل به سازمانی راهبردی، هدایت‌کننده و جریان‌ساز شود، حدود ۳ و نیم میلیون نفر جامعه هدف داریم که باید این ظرفیت به نمایش گذاشته شود و نمونه این ظرفیت‌ها در این مراسم مورد تقدیر قرار می‌گیرند. هرچند که تعداد این افراد در کشور ما بیشتر است و این عزیزان هنوز شناسایی نشده‌اند و این برنامه‌ها باید گسترش یابد تا جلوه پیدا کند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به علوم ریاضی و تئوری که دانشمندان در حوزه علوم ریاضی ارائه داده‌اند، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای پویا است که دارای اندیشه تحول باشد. پیشرفت‌هایی که شاهد آن هستیم به خاطر تئوری‌های جدید است و اگر تحول اندیشه وجود داشته باشد باعث ایجاد حرکت در جامعه می‌شود.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران اسلامی در برخی موضوعات همانند «به‌ورزی» در جهان پیشرو است گفت: ما این مدل را به جهان عرضه کردیم اما به مرور زمان این خلاقیت را از دست داده‌ایم در حالی که رشد و پیشرفت در کشور از طریق خلاقیت و تجاری‌سازی ذهنیت‌ها اتفاق می‌افتد و فکر خلاقانه ارزشمند است و کشورهای دیگر به آن توجه کردند و خلاقیت باید مستمر باشد تا کارها به نتیجه برسد، کشورهای غربی کارهای یدی را به جهان سوم منتقل کرده‌اند در حالی که از تولید دانش و فناوری ثروت ایجاد می‌شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که علم سلطان است البته علمی که اندیشه علمی و تحول‌خواهی داشته باشد. همان طور که برای محدودیت‌های در حوزه‌های مختلف می‌توان میان‌بر ایجاد کرد باید در مدیریت میان‌بر ایجاد کرد و مدیران باید تفکر خلاقانه و اندیشه مبتنی بر نقد داشته باشند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در پایان گفت: امیدوارم بنیاد شهید و امور ایثارگران بتواند به درستی به وظایف خود عمل کند و الگوسازی خوبی انجام دهیم و این فرهنگ ناب ایثار و شهادت را که باعث حفظ و رشد جامعه می‌شود را در جامعه ارتقا دهیم و همه مردم از آن بهره ببرند.
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم با اشاره به سه شاخصه حاکمیت امام زمان (عج) گفت: این سه شاخصه اول علم، دوم امنیت و سوم عدل است، در بیانیه گام دوم انقلاب این سه شاخصه نیز آمده است که توسط علم و معنویات دانش‌آموزان استعدادها شکوفا خواهد شد و در آینده مورد احترام افراد جامعه قرار خواهند گرفت.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در زمینه علمی موفق به کسب شاخصه‌های قابل قبولی در حوزه‌های مختلف علمی مثل نانو، نفت و فناوری و تسهیلات صلح‌آمیز قرار گرفته‌ایم که کمتر به آن توجه شده است، گفت: دشمنان برای همین به هر بهانه‌ای از کرونا و جریان‌های مختلف قصد دارند که مدارس کشور ما را تعطیل کنند ولی دانش‌آموزان ما در راستای بیانیه گام دوم انقلاب حرکت خواهند کرد.
عادل مهری ورنیاب، مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این مراسم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز پرداخت و گفت: این برای سومین سال است که رویداد استارت‌آپی شاهد برگزار می‌شود و از همه عزیزانی که در برگزاری این مراسم کمک کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.
در پایان مراسم با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر آموزش و پروش از برگزیدگان علمی، نوآوری و کارآفرینی شاهد و ایثارگر (برگزیدگان جشنواره صعود و جشنواره اندیشه تحول و برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی شاهد و ایثارگر)، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi