شناسه خبر : 98560
چهارشنبه 17 اسفند 1401 , 19:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیادشهید مکلف به پرداخت کمک‌معیشت به جانبازان معسر فاقد شغل شد

میزان افزایش در سقف اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون بودجه سنواتی، متناسب با ‌دهک های درآمدی گروههای مشمول این حکم اعمال خواهد شد، به نحوی که ‌دهکهای درآمدی پایین‌تر در چهار‌چوب آئین‌نامه ‌‌اجرائی این بند از کمک معیشت بیشتری تا سقف ...

فاش نیوز - نمایندگان مردم در مجلس به بنیاد شهید تکلیف کردند ماهانه به جانبازان و آزادگان معسر فاقد شغل کمک هزینه معیشتی پرداخت کند.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه 14 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با بند (ب) تبصره 12 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ب) تبصره 12 ماده واحده لایحه بودجه 1402؛‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بهزیستی کشور مکلفند به جانبازان و آزادگان معسر غیر حالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد و معلولین شدید و خیلی شدید فاقد شغل و درآمد، که بر اساس آزمون ارزیابی وسع مبتنی بر پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در ‌دهکهای درآمدی (1) تا (7) قرار دارند با اولویت ‌دهکهای درآمدی پایین‌تر، ماهانه کمک معیشت به میزان حداکثر شصت میلیون (60,000,000) ریال برای جانبازان بیست و پنج درصد (%25) و بالاتر و معلولین شدید و خیلی شدید حداکثر پنجاه میلیون (50,000,000) ریال برای جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) و رزمندگان معسر پرداخت نماید.

ردیف 1- میزان افزایش در سقف اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون بودجه سنواتی، متناسب با ‌دهک های درآمدی گروههای مشمول این حکم اعمال خواهد شد، به نحوی که ‌دهکهای درآمدی پایین‌تر در چهار‌چوب آئین‌نامه ‌‌اجرائی این بند از کمک معیشت بیشتری تا سقف تعیین شده برخوردار گردند.

ردیف 2- جانبازان، آزادگان و رزمندگان موضوع این تبصره که توانایی انجام کار داشته و ‌علی‌رغم فراهم شدن شرایط اشتغال به تشخیص بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح (حسب مورد) مشغول به کار نشده باشند، مشمول این حکم نمی‌گردند.

ردیف 3- ‌فرایند آزمون وسع جانبازان و آزادگان معسر غیرحالت اشتغال فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد با تاکید بر پرداخت کمک معیشت به ‌دهکهای درآمدی (1) تا (7)، تعیین تکلیف دریافت‌کنندگان کمک معیشت که در ‌دهکهای (8) تا (10) قرار دارند، دوره زمانی پایش اطلاعات و نیز مشمولینی که ‌علی‌رغم واجد شرایط بودن، موفق به دریافت کمک معیشت نشده‌اند، مطابق آئین‌نامه‌ای خواهد بود که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران (‌‌مسؤول)، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان ‌برنامه‌و‌بودجه کشور، ظرف دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون پیشنهاد و به‌تصویب‌‌ ‌‌هیأت وزیران خواهد رسید./

اینستاگرام
بيانيه فرزندان ايثارگران ٨ سال دفاع مقدس در پي هتك حرمت و ناديده گرفتن حقوق حقه ايثارگران در بودجه١٤٠٢
مقام معظم رهبري :صاحبان اصلي انقلاب، ايثارگران و خانواده هاي آن ها هستند.
پيرو طرح پيشنهادي تعدادي از نمايندگان مجلس در مورخ ١٤٠١/١٢/١٥ در صحن علني مجلس شوراي اسلامي مبني بر تمديد بند (و) تبصره ٢٠ بودجه سال١٤٠١ ، در بودجه سال١٤٠٢ (تبديل وضعيت ايثارگران) و موضوعات پيش آمده در آن جلسه كه موجبات ناراحتي خانواده بزرگ ايثارگران ٨سال دفاع مقدس را فرآهم نموده است موارد ذيل جهت شفاف سازي ذهن آن دسته از نمايندگان به اصطلاح انقلابي كه در جبهه مخالفين قرار دارند مطرح ميشود.
١-با توجه به اینکه تبديل وضعيت ايثارگران در دو سال متوالي با رأي قاطع نمايندگان تمدید گریده است ، تبعيض ايجاد شده در تاريخ ١٤٠١/١٢/١٥ مبني بر عدم تمديد اين قانون براي بودجه ١٤٠٢ ، موجب خدشه دار شدن وجهه ايثارگران و همچنين ناراحتي آشكار در بين جامعه ايثارگري كه همواره حامي نظام و رهبر كبير انقلاب هستند، گرديده است.
٢-با توجه به اهانت تعدادي از نمايندگان به ظاهر انقلابي به خانواده ايثارگران كه خود نيز از رزمندگان سرافراز دفاع مقدس بوده اند و عدم برخورد قاطع فراكسيون ايثارگران مجلس با افراد خاطي، نزد جامعه ايثارگران هرگز پذيرفتني نيست و موجب خشم و تكدر خاطر ايثارگران گرديده است. لذا جامعه ايثارگر خواهان برخورد قاطع فراكسيون ايثارگران مجلس شوراي اسلامي به عنوان حامي ايثارگران،بطوری که شایسته جایگاه این فراكسيون باشد، با نمايندگان خاطي مي باشد.
اتفاقات روز ياد شده از جنبه عمومي نيز موجب بهت و حيرت مردم انقلابي شده است كه چرا در بين تعداد كثيري از نمايندگان مجلس شخصي، به عنوان حامي جامعه ی ايثارگری، خصوصا از فراكسيون ايثار در مقابل توهينات و اجحاف در حق اين عزيزان قد علم نكرده است که در واقعیت از فراکسیون ایثار توقع حمایت بیشتری در این زمینه داشتیم. اين موضوع براي مجلسي كه عنوان انقلابي را يدك مي كشد باعث شرمساري و تأسف است.
در پايان به دو نماينده خاطي در اين امر كه در صحن علني به وضوح به جامعه ايثارگر و فرزندان آن ها هتك حرمت نموده اند یادآور می شويم نخبگان علمی و عملی،افرادی بودند که لبیک گویان به فرمان امام خمینی (ره) از جان و ناموس و وطن پاسداری کردند.
حال این نمایندگان بابت اهانتی که داشتند موظف هستند با انتشار بيانيه اي از گفتار خود در آن جلسه اظهار ندامت نموده و از خانواده ايثارگران دلجويي نمايند.
از مجلس انقلابي درخواست مي شود مجددا در مورد طرح تمدید تبديل وضعيت ايثارگران در بودجه ۱۴۰۲ نگرش واقع بينانه و انقلابي داشته باشد و بدانند امنيت شغلي براي افرادي كه امنيت كشور را بر خانواده،جان،مال، تحصيل ،كار و .. در اولويت قراردادند خواسته زيادي نيست.
ما فرزندان انقلاب خواسته و مطالبه خود را پیگیری میکنیم.
خانواده ایثارگران ورودی ۱۴۰۱
ما خواستار برخورد قاطع هستیم ، اعتراض به تبعیض و بی عدالتی#
سلام. ببخشید خیلی زحمت تایپ کردن گلایه ها را به خودتان ندهید... دوستان نماینده و آقایان دولتی نه زحمت خواندن را میکشند و نه سری به اینگونه سایت ها میزنند..بله اگر برای تخلیه بار روانی هست همه ماها باید طومار بنویسیم که چه جفائی به ماها شد و بعد از استفاده و ب هدف رسیدنشان نا محترمانه با وعده های تو خالی ماها را کنار گذاشتند دیگر کاری به امثال ما ندارند..
با سلام خدمت خبرنگاران جانباز معزز نخاعی فاش نیوز

از این رسانه انقلابی انتظار می رود در مقابل کج دهنی ها و توهین های بی حساب و کتاب اقایان میرکاظمی و به خصوص بیگی نژاد در هنگام طرح موضوع تمدید تبدیل وضعیت ایثارگران در بودجه ۱۴۰۲ سکوت نکند چرا که برای اولین بار در این مملکت در صحن علنی علنا به ایثارگران معزز توهین کردند خواهشمدیم بیانیه ارسال شده را منتشر کرده و علاوه بر ان پیگیر حق ایثارگران ورودی ۱۴۰۱ باشید که مجدد طرح موضوع کنند در مجلس در قالب یک استفساریه یا …

بخدا قسم ایثارگری تیم فوتبال نیست قرمز ابی کنند

فرق منی که ورودی سال ۱۴۰۱ هستم با ورودی سال ۱۴۰۰ چیه

نزارین اه و ناله ورودی های ۱۴۰۱ گریبان گیر بشه

نزارین نون ورودی های ۱۴۰۱ اجر بشه

ورودی های ۱۴۰۱ نهایتا ۲۰۰۰ نفر هستن اما اگر در پیچ خم روزگار رها بشن بلا تکلیف میمونن
باسلام ازانجمن ملی ایثارگران تقاضاداریم که از رءس سازمان برنامه وبوجه بخاطر توهین به جامه ایثارگران به صورت علنی در مجلس در مراجع ذیصلا مثل کمیسیون اصل نو د وسایر مراجع قانونی با جد پیگیری وتا حصول نتیجه اقدام نمایند
سلام..بنده نفهمیدم این دهک بندی برچه اساسی هست...بنده ازمال دنیاهیچی ندارم،،نه خانه نه ماشین نه شغل دولتی ونه مال ومنالی..ونه زمینی..هیچ...ولی دردهک بندی شده دهک شش...برچه اساسی ومعیاری وآماری فردی مثل حقیرشدم دهک شش....خب اگرتمام آمارهاهمینجوری باشه که عالیست...این دهک بندی چه ربطی به مجروحیت وجانبازی دارد؟؟؟مجروحیت وجانبازی یک امتیازهست که فارغ ازهرصنف وقشری بایدبه شخص ایثارگرتعلق بگیرد..
باسلام اقای میر کاضمی مارا به خیر شما امید نیست شر مرسانید
باسلام مسولین فاش نیوزخواهش میکنم این مطلب رابه گوش نمایندگان وریس جمهوربرسانیداگرشماهادراین صندوق های انتخابات رای کسب میکنیدفقط همین اقشاربچه های جبهه وجنگ واسارت وانقلابی هاهستندکه رای میدهندراهپیمایی ازشما وحکومت حمایت میکننداگرکمی باهوش باشیداماررای های کسب شده خودتان رامرورکنیدتاخوب متوجه بشویدچه کسانی پای نظام وانقلاب وحکومت وشماهاایستادنندکاری نکنیدکه این جماعت هم شماراترک کنندطرف نهاروشام شماراخورده بودولی زمان رای داخل صندوق اسم یک خواننده رانوشته بوددوستش سوال کردفلانی الان نهارفلان کامدیدراخوردیم گفت بابابزارشناسنامه من مهربخوردالباقی کشک حالاجناب نماینده مجلس جناب مسول ومدیران شمااگراین قشرراازدستدبدهیدفاتحه آینده شماخوانده میشودالبته الان هم همه به عشق رهبری میان ازنمازجمعه گرفته تاراهپیمایی وانتخابات فقط نگاه کنیدازسرووضع وپوشش ووسیله نقلیه این جماعت بایدمتوجه بشویدوگرنه خیلی فهم سیاسی شماکم هست حالاواردمجلس که میشویدمخالفت کنیدتاانتخابات آینده نزدیک هست خواهش میکنم فاش نیوزحداقل چاپ کنیدتابلکه یکی به گوش این جماعت خودخواه برساند
میر کاظمی بی شعور اگر همین ایثارگران نبودند تو خیلی وقت پیش به درک واصل شده بودی احمق فرق ایثارگران را با بقیه نمیفهمی خدا کنه مثل یزید از دنیا بری
سلام برادر
آقای میرکاظمی خودش جانبازه
به هرحال او هم در جایگاه خودش معذوراتی داره و نمیشه یک طرفه قضاوت کرد
با سلام بنده یک جانبازمعسر از بعداز انقلاب حتی یک دوچرخه هم ندارم و هیچ حساب بانکی پر پولی همه بدون تراکنش شدم دهک9بر چه عدالتی آقای مسول وزارت رفاه
سلام‌
همه مجروحین فرقی ندارن چه ۷۰ درصد چه ۵ درصد همین که جبهه بوده مرد بوده وجود داشته به قول امام عزیز جبهه ها پرنگهدارید به همه باید از لحاظ مالی باید کمک‌‌ کنید چه‌‌ سر کار بوده یا بیکار بوده همه از نظر مالی وضعیت خوبی ندارن .
قدتبین الرشد من الغی
خردمندی آن باشد.تاهرچه میدانی بازگویی وبه هرچه میگویی جامه عمل بپوشانی.
وگرنه.....دیگر کسی برای ایثار...تن به جنگ و جدال نخواهد گذاشت..
والبته اینکه (آنچه انقلاب اسلامی داشت از ایثار بود...خودتان گفتید..
سلام‌
من‌ بازنشسته هستم جانباز ۱۵ درصد هستم
من‌‌حق مو میخوام ۶ میلیون یا ۵ میلیون پول هست که میخواهید با هزار منت بدهید این مملکت و ما نگه داشتیم ای کاش جبهه نمی رفتم جواب خدا رو بدید خون شهدا و جانبازان به گردن شماست مملکت این همه درآمد دارد همه چی و دارید صادر میکنید ماها راضی نیستیم
به مسوولان وریسجمهوردادمان را به رسانید
سلام خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز من ایسارگرم درسال۵۹ روی ماشین بنام ماز تانکبر مشهد بخداقسم یکسر روی ماشین در تابستان گرم همیشه سردردبودیم بعدصدای ماشین اینقدر زیاد بود گوش دردو چندین مرتبه دست و پاهای زخمی وضربه خوردیم که هنوز روی بدنمان ماند است بس خداحافظ
وای به قانون های بیخودی که نمایندگان واسه ما خانواده های جانبازان میذارن اخه پدر من رفت جنگ که خاکش و خانواده اش دفاع کنه تو ارامش باشن حالا که فوت شده باید حقی که در نبودش به خانواده اش برسه رو نمیدن و اینا تعیین تکلیف میکنن واسش اقامن فرزند جانباز متوفی هستم متاهل هستم مستاجر بدون کار و بدبخت و بیچاره ام خب چرا نباید حقوق پدرم رو بگیرم ؟مگه من ادم نیستم؟مگه پدرم برای ارامش و اسایش من نرفت به جبهه؟
لطف کنید کمتر ما جانبازان. آزار دهید و سلام یاعلی
برای تعدادی افراد نوکیسه وتازه بهروان رسید درک این مسئله خیلی سخت است اینها اومدن روی سفر آماده وشسته رفته نشستن کسی که نه در دوران جنگ نه دوران که برای هروجب این اب و خاک ازجان مالشون گذشتن هیچ درکی ندارن فکر میکنن همه‌چیز از اول همینطور آماده بود تا ایشان تشریف بیارن نه آقایان جان‌ها داده شد خونها ریخته شد اینها ازکشور دیگری نیومدن همه آنها مال همین ابخاک بودن حال که همه‌چیز آماده شده چطور می‌توانیم توقع داشته باشیم که اینها درک وفهم این را داشته باشن امیدوارم کسانی دیدن جلوی اینها رو بگیرن وگرنه هنوز هستن کسانی می‌تواند به اینها بفهماند ولی شرم حیا دارن آزمون شهدا شرم دارن وگرنه خیلی زودتر می‌توانستن کاری انجام بدن ان شالله خداوند همه‌ی اینهارو براه راست هدایت کند ما رهبر را داریم برایمان کافیست نیاز به چیزی کسی دیگری نیست خدا رو شکر
بنده همسر جانباز متوفی 25 درصد هستم که بیماری خونی رو از تزریق خون آلوده در جبهه گرفت و سوغات جبهه را به من و پسرمون هم داد و 11 ساله فوت شده نه شغلی نه بیمه ای نه خونه و ماشینی داشت و نه من دارم 14 سال پیش پرونده تشکیل دادیم که تو بنیاد گم شد و درصد نگرفت تا بعد 14 سال در سال 1401 بیست و پنج درصد بهش داده شده از شانس ما حقوق دادن رسید به دهک بندی یارانه دهک من رو دولت زده دهک 8 چه خبرهست من که چیزی ندارم نان خوردن هم ندارم زیر قرض و بدهی هستم برای بچه هام در مغازه ها قرض میکنم هرچی اعتراض میزنم سیستم یا قطع یا ثبت نمیشه چرا مقامات بررسی مجدد نمیزنند من یارانه یک نفره هستم 300 پسرم هم یک نفره 400 یعنی پدرش فوت شده در زمان زنده بودن باباش یارانه شون با هم بوده منم با دوتا فرزندم که از همسر اولم بودم یارانه مون با هم بوده که اونها اصلا به دلیل بیماری من که از همسر دومم گرفتم منو ترک کردند و حتی یارانه شون هم جدا کردن تحت حمایت جانباز همسر دومم هم نیستند خودم و پسرم هستم که با فقر و بیماری دست و پنجه نرم میکنیم بیماری من روز به روز بدتر شده از مقامان محترم خواهشمندم دهک بندی رو برای ایثارگران و جانبازن متوفی بردارید مخصوصا ما که بیمار صعب العلاج هستیم مگر چقدر عمر میکنیم حداقل بذارید روح رزمنده ما در آرامش باشه از دست دولت و مقامات راضی باشن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi