شناسه خبر : 98580
سه شنبه 16 اسفند 1401 , 09:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

موضع صریح امام(ره) درباره حجاب و اظهارات تحریف‌آمیز «ابتکار»

معاون رئیس‌جمهور در دولت سابق در اظهاراتی تحریف‌آمیز مدعی شد: امام مخالف الزام حجاب بوده است.
به گزارش روزنامه جوان، سایت جماران رسانه‌ای زیر نظر دفتر تنظیم و نشر آثار امام خمینی است که چنان‌که از نام آن‌، یعنی جماران‌، هویداست قرار بوده منادی اندیشه‌های امام باشد‌، اما شاید ادعای گزافی نباشد اگر بگوییم بیش از هر رسانه داخلی دیگری‌، به تحریف اندیشه‌های امام پرداخته است.
معصومه ابتکار در دروغی آشکار به جماران گفته است: «در ابتدای انقلاب بحث اجباری شدن حجاب مطرح نبود. حجاب انتخابی بود و جالب اینجا بود که اکثریت هم به این سمت آمدند و حجاب را انتخاب کرده بودند. بدون اینکه کسی به آنها امر کند. امام از ابتدا با این نگاه‌های سختگیرانه و افرادی که موضع صرفا فقهی داشتند و حتی ابعاد اجتماعی و روانشناختی موضوع را نمی‌دیدند‌، درگیر بودند.»
دروغ بستن ابتکار به حضرت امام(ره) در حالی است که امام خمینی‌، اسفند ۵۷ یعنی کمتر از یک ماه پس پیروزی انقلاب اسلامی‌، طی یک سخنرانی در مدرسه فیضیه قم‌، در مورد حجاب بانوان در فضای عمومی فرمودند: «الان وزارتخانه‌ها- این را می‌گویم که به دولت برسد‌، آن‌طوری که برای من نقل می‌کنند- باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‌های اسلامی نباید زن‌های لخت بیایند؛ زن‌ها بروند اما با حجاب باشند. مانعی ندارد بروند؛ اما کار بکنند‌، لکن با حجاب شرعی باشند‌، با حفظ جهات شرعی باشند.» کاش مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌، صحیفه امام‌، ج ۶‌، ص: ۳۲۹ را مطالعه کنند و فقط محض گرفتن ژست نشر آثار امام‌، اقدام به چاپ سخنان ایشان و صحیفه نکنند!
«زنان اسلامی باید با حجاب اسلامی بیرون بیایند. نه اینکه خودشان را بزک کنند. زن‌ها هنوز در ادارات با وضع پیشین کار می‌کنند. زن‌ها باید وضع خودشـان را عوض کننـد...»

اینستاگرام
پناه به خدا میبریم از شر این اصلاح طلبان،که تمام شدنی نیست،امیدوارم که دست این خائنین از سر این مملکت امام زمانی کوتاه شود هر فتنه ای دراین مملکت اتفاق میافتد اینها به نوعی به ان کمک میکنند،،،فاش نیوز لطفا چاپ کن،از حرف حق نترس
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi