شناسه خبر : 98600
سه شنبه 16 اسفند 1401 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قوانین موجود مربوط به ایثارگران اجرایی و از تصویب قوانین جدید پرهیز شود

فاش نیوز - معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حتی یک بند از قانون مربوط به ایثارگران به طور کامل اجرایی نشده است لذا درخواست دارم قوانین موجود مربوط به ایثارگران اجرایی و از تصویب قوانین جدید پرهیز شود.
 
قوانین موجود مربوط به ایثارگران اجرایی و از تصویب قوانین جدید پرهیز شود
 به گزارش «ایثار»، طاهر موهبتی روز دوشنبه 15 اسفند در چهاردهمین جلسه هیئت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران که با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و اعضای هیئت امنا در ساختمان شهید رسول‌زاده برگزار شد، گفت: مبانی حقوقی تشکیل بنیاد شهید بر اساس فرمایشات امام راحل تصویب شد و آخرین اصلاح آن مربوط به سال ۸۷ است.
وی افزود: ماهیت بنیاد در قالب یک نهاد انقلابی است که مقام معظم رهبری در نامه‌ای به رئیس جمهور اعلان کرده بودند‌ که انقلابی بودن این نهاد حفظ شود.
 دبیر هیئت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه نیروهای این بنیاد به صورت رسمی، پیمانی کارمعین، مشاوره‌ای و شرکتی در حال خدمت هستند، اظهار داشت: با توجه به بازنشسته شدن برخی نیروها، بر آنیم نیروهای جوان جایگزین شوند.
موهبتی با بیان اینکه جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران ۳ میلیون و ۳۴۹ هزار نفر است، بیان کرد: ۹۵ درصد جانبازان و ۹۹ درصد آزادگان بیش از ۵۰ سال سن دارند. ۹۰ درصد همسران شهدا و ۲۲ درصد فرزندان شهدا هم بالای ۵۰ سال هستند. سال‌های گذشته بیشتر به امور اردویی جامعه هدف توجه می‌شد که امروز برای جانبازان بحث درمان به شدت چشمگیر است.
به گفته وی با بازنگری انجام شده توسط رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ۳۶ اداره‌کل به ۳۱ اداره‌کل کاهش یافت‌. ۱۱ هزار میلیارد تومان کسری بودجه بود که اعتبارات دیده نشد البته بخشی جبران شد اما در بخش درمانی و حق پرستاری هنوز مشکل وجود دارد و آن ۵۷ درصد محقق نشده است.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال‌ ۱۴۰۱ شیوه‌نامه برنامه عملیاتی ابلاغ شد که خلاصه‌ای از تجارب قبلی در چهار سازمان بود و در اینجا با پیشرفت بهتری پیاده‌سازی شد. اهداف کلان بنیاد در برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ در ۹ بند اعلام شد که در سال ۱۴۰۲ هم اعمال می‌شود و اهداف کلان به ۱۰ هدف افزایش می‌یابد.
موهبتی با تشریح عملکرد این بنیاد در معاونت‌های متعدد زیر مجموعه گفت: سه هزارم اعتبارات در سال ۱۴۰۰ فرهنگی بود که در سال ۱۴۰۱ افزایش خوبی را شاهد بودیم. برگزاری همایش‌ها، مستند کردن خاطرات والدین معظم شهدا، اردوهای سیاحتی، تولیدات سریال و فیلم از جمله فعالیت‌های فرهنگی بود و در بخش بهداشت و درمان هم ۹۱۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه همگانی قرار دارند و ۱ میلیون و ۶۵۲ هزار نفر هم بیمه تکمیلی دارند.
دبیر هیئت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران بودجه بهداشت در بخش درمان در سال ۱۴۰۰ را ۱۳ درصد بودجه بنیاد اعلام و بیان کرد: پایش سلامت، غربالگری، تدوین سند سالمندی ایثارگران و تأسیس ۵ بیمارستان توانبخشی از جمله اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان بود.
موهبتی خاطرنشان کرد: در بخش تعاون با توجه به اینکه پاداش ایثارگران محقق نمی‌شد با در نظر گرفتن اعتبار ۹ هزار میلیارد تومانی این امر در سال ۱۴۰۱ محقق شد. نرخ بیکاری ایثارگران ۱۹ درصد و دو برابر عموم جامعه است. ساماندهی گلزار ۱۰۰ سال زمان می‌برد و ۸۰ هزار خانوار ایثارگر تاکنون از هیچ یک از تسهیلات مسکن استفاده نکرده‌اند.
وی تأکید کرد: ارتقای معیشت ایثارگران، طرح سپاس، تدوین سند مددکاری، اشتغال و تأمین مسکن از مهمترین اقدامات در بخش تعاون در سال گذشته بوده است.
موهبتی با برشماری برخی برنامه‌های انجام شده در بخش حقوقی گفت: به دلیل وجود شورای حقوقی در بنیاد شهید و امور ایثارگران، دعاوی کمتر شد و مسائل ایثارگران در شورای حقوقی حل و فصل می‌شود و جامعه هدف کمتر به سراغ مراجع قضایی می‌روند.
دبیر هیئت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران با انتقاد از اجرایی نشدن قوانین مربوط به ایثارگران تصریح کرد: ۱۹ درصد قوانین مربوط به ایثارگران اجرا شد و در اجرای این قوانین به دلیل بار مالی با مشکل مواجه هستیم؛ بندهایی از قوانین مربوط به ایثارگران که کامل اجرا شده باشد صفر است و ۸۴ درصد آن به طور ناقص اجرا شد لذا باید از تصویب قوانین جدید در حوزه ایثارگران پرهیز شود و به سمت اجرای قوانین موجود برویم.
موهبتی اضافه کرد: ۱۰۰ درصد فرایندهای بنیاد جز ۴ فرایندی که نیازمند ایجاد فرایند الکترونیک نبوده، هوشمندسازی شده است.
علی گودرزی مدیرکل برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با ارائه توضیحات بیشتر درباره عملکرد بنیاد گفت: در بحث نیروی انسانی در ۱۴۰۱ بحث شایسته‌گزینی مدنظر قرار گرفت. در بخش توسعه مدیریت، استقرار کامل سازمان الکترونیک هوشمند را داریم.
وی درباره چگونگی برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ گفت: سند تحول دولت در برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ بسیار مهم و برنامه‌ها بر مبنای این سند نوشته شده است. در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ها کیفی‌سازی شده است. اهداف کلان از ۹ هدف در سال ۱۴۰۱ به ۱۰ برنامه در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.
گودرزی افزود: سیاست‌های ناظر بر برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ در امور فرهنگی، تأمین مسکن، اشتغال، ارتقای سلامت، توسعه فناوری اطلاعات، اقتصادی و توجه به سرمایه انسانی است.
اینستاگرام
لازم به تصویب قوانین جدید نیست ولی چرا حداقل اصلاحات را انجام نمیدید؟ اصلاح معافیت شرط سن برای استخدام فرزندان جانباز زیر ۲۵ درصد ،، اولویت دادن به ایثارگران در پذیرش ظرفیتهای تک نفره که در سهمیه ۵ درصد قابل گرد شدن و قابل محاسبه نیست چه در استخدام وچه در کنکور ، ، این موارد خیلی ضروری و مهم هستند چرا پیگیر نیستید؟ مگه اصلاح این موارد هم برایتان بار مالیییییی داره؟ لطفا جمعیت ایثارگران به مجلس پیشنهاد دهند به خدا حق خیلی ایثارگران داره ضایع میشه
واقعا خسته نمیشد بنده خجالت زده کل خانواده شهید وایثارگرم وقت حرف حرف بابا اینقدر حرف نزنید بگید گمی عمل بشه هرکس کسی دار میشه بقیه ول معطلن خوبی ......
باسلام آقای موهبتی کدام تجربه تجربه کم کردم امکانات ایثارگران صحبت داره پس چراازامکانات کارمندان سرفجوئی نمی‌کنید برواقاهمش باید ازسرفجوئی بودجه ایثارگران بینواانجام بشه درست میگوئید ماهم قبول داریم که شما وآقای قاضی زاده تجربه چندین سال رادربنیادشهید اجرای کردیدقبول داریم کاربلدهستید فقط نه برای ایثارگران ولی درخدمت به کارمندان اعصاب ماراخراب میکنید آخه خونت ابادشه دراین دوسال شماهیچ کاری رابه سرانجام نرسانید دراین دوسال به هیچ کدام ازکارها سروسامان ندادید برادرعزیزمدیرزمانی پشت میزرسانه می‌نشیند که کاری انجام داده باشن نه کاری راکه نتونسته انجام بده بیادپزش بده بایداقای میرکاظمی برنامه وبودجه بیادپشت تلوزیون بشینه پزبده بگه من حق آدم هائی راندادم که سروگردنشون رادرراه خدا ومیهن دادن ازخون شهدانترسیدم وحق پدرومادر وفرزندانشون راضایع کردم شمادرهیچ جائی نتونستید حق ایثارگران رابدستشون برسانید این چنتا بیمارستان هم که گفتید اززحمت های آقای اوحدی بزرگوارهست پس پزش ندیدخواهشنداگه شما به فکرایثارگران بودید نمی گذاشتید حق پرستاری از۵۷درصد۳۸درصداجراّ بشه که الان آقای میرکاظمی جلوتر نیادبگه دیگه بسه خدمات رسانی به ایثارگران کافیه میدانیدچراچون شماورئیس عزیزت نتونستیدازحق کوچیک مادفاع کنید مگه نمیدونید یه مثلی هست که هرچه توعقب نشینی کنی دشمن جلوترمیاد خلاصه آقای مهبتی ماکه دستمان به دستتان نمیرسه که رودررو چیزی بگیم ولی گلایه های ماراازفاشنیوز بگیرید ببینید چقدردرخدمات عقب وکوتاهی کردید بله آقای محبتی
غلط میکنه کسی به ایثارگران وخانواده ایثارگران توهین کند...قبرخودشوکنده هرکس این غلطوبکنه و..‌‌‌‌‌‌....
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi